Gå til innhold

Ville ditt barn likt Skomakergata?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 9 åring ville nok synes det var kjedelig, usikker på 3 åringen.

Anonymous poster hash: b4edd...ca8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, kjedelig. Sakte, trått, ingenting som skjer, ingenting som er rosa. Kjedelig.

Anonymous poster hash: 066e8...6af
Skrevet

Det er jo såååå koselig da! :) 

Jeg skal vise det til min gutt, som er 2.5 år... Hehe! 

Anonymous poster hash: 3db1d...626
Skrevet

Ja, garantert!!

Hun blir 4 år og fjorårets julekongen var bare helt tragisk i hennes øyne.

Synes julekalenderen må være slik at barn fra både småbarnsalder og opp til hvertfall 10-11 år skal kunne synes det er gøy.

Sånt sett så liker jeg vel best amalies jul og jul i blåfjell.

Selv heier jeg veldig på at jul i skomakergata skal komme tilbake. Jul i svingen og julekongen blir boikottet her altså...

Skrevet (endret)

Nei, absolutt ikke. Det er jo kjempekjedelig! Jeg tror ikke de som roper etter skomakergata som julekalender tenker helt på at det er 34 år siden den kom første gangen. Greit at den var sjarmerende for oss da vi var små, men den har utspilt sin rolle. 

Endret av Mandala
Skrevet

Nei, det liker de ikke. Og vi har faktisk prøvd. Kjøpte den på dvd for noen år siden og viste den til ungene i adventstida. Men de -og jeg- syntes det var tragisk kjedelig.

Gjest Frøken Regine
Skrevet

Neppe. Jeg liker det, men "Pakten" er favoritten her i huset. "Jul i svingen" er også godt likt.

Skrevet

Eldste har likt den serien frem til nå, tror kanskje alt unntatt jon blund er kjedelig for han. Men 2 åringen elsker synging osv så han kommer nok til å like den. Men tror uansett vi voksne nyter den mest :P

Skrevet

For de som ikke husker hvor kjedelig dette var... Gjesp!

Anonymous poster hash: 066e8...6af
Skrevet

Elsker både Julekongen og Jul i svingen her. Ungene mine lever jo også faktisk i en ganske annen medieverden enn jeg gjorde i sin tid. Skomakergata hadde nok vært underlig og uinteressant.

Skrevet

Nei, det tviler jeg på at hadde slått Ann. Da de var yngre kunne de kanskje tenkt det var ok, men etter at de gikk ut av barnehagen kan jeg ikke tenke meg at de hadde giddet å følge med på det. Akkurat "Jon Blund" har de riktignok litt sansen for, men resten er håpløst utdatert på alle vis.

Anonymous poster hash: 3be27...670

Skrevet

Aner ikke om de hadde likt det, kanskje en tanke kjedelig for guttungen på snart 6 år. Julekongen var en stor hit til store og små i fjor :) Lillebror som var 2,5 år da synes den var bra. Vi voksne gledet oss like mye som barna ;) 

Gleder oss til Jul i svingen i år!

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Eldste synes faktisk at den er litt ok, gir nok litt følelse av å se hvordan det var i "gamledager".  De andre synes ikke noe om den, og jeg er enig.  Den har gått ut på dato.  Jeg sniker meg til å se litt på dvd av og til, enten alene eller sammen med eldste, men det er mest for å mimre litt og høre på kjenningsmelodien som gir gode barndomsminner.

Skrevet

Guttungen elsket Skomakergata, han så på dvd i fjor :) Og skal se i år og, han har mast hele året :) Han er 3,5 år.

Skrevet

Ja, både hun på 9 og hun på 6 liker den serien. De synes den er koselig. Vi prøvde oss på den i fjor. Alle 3 barna hos oss liker ikke barnetv med masse styr og skrål..... Pakten slo også an her, og for så vidt også Jul i Svingen som sendes i år.

Anonymous poster hash: 51560...2a3
Skrevet

Jeg kjøpte det i kalendergave for noen pr siden til jenta mi, hun syns det var kjempekjedelig. Gadd ikke det det ferdig engang. Så selvom jeg syns det var koselig da jeg var barn er det no ganske utdatert. Dagens barn liker mer fart og spenning

Skrevet

Min er 3år, og jeg tror ikke det hadde vært gøy for han... Husker selv at jeg syntes det var kjedelig... Nå syns jeg det er koselig, men som barn var det dørgende kjedelig, og det er 20år siden jeg så det første gang....

Savner sesam stasjon sin julekalender jeg.. Tror 3åringen hadde likt det.

Anonymous poster hash: 2c0e1...a19
Skrevet

Jeg testet dette ut på niesene mine i fjor, for jeg kjøpte dvd'en og tenkte det ville være koselig å se på den sammen med de. 3 jenter fra 3 til 6 år. De satt stille i 5 minutter før de spurte om vi kunne se på noe annet. De syntes det var kjempekjedelig.

Eldstemann min er 12 og han syntes skomaker Andersen var skikkelig creepy, gammel mann som driver å ber inn småjenter og ber de danse og synge for seg for så å gi de godteri!  :fnise:

Anonymous poster hash: 6519e...916
Skrevet

Åjada. Både 3 og 5-åringen liker Skomakergata, har dvden i hylla.

Mammaen derimot kjedet seg litt, og foretrekker Julekongen eller Jul i Svingen.

Skrevet

Ja, de liker den, og jeg elsker den :) Vi ser alltid den og Amalies jul. Tradisjoner! :)

Anonymous poster hash: 6d0c1...a04
Skrevet

Nei, tror ikke det. Den er nok litt zzzzzzz for henne. Den er ikke for dagens barn så den hører ikke hjemme på nrk super. Det er vel mest nostalgiske voksne som ønsker å se den, så de får vel sende den på en av de andre kanalene :)

Ingenting imot skomakergata selv altså, husker jeg elsket den da den gikk i reprise år etter år. Men det er vel bare å innse at slike ting har en holdbarhetsdato og ting endrer seg fra generasjon til generasjon.

Skrevet

Ja, garantert!!

Hun blir 4 år og fjorårets julekongen var bare helt tragisk i hennes øyne.

Synes julekalenderen må være slik at barn fra både småbarnsalder og opp til hvertfall 10-11 år skal kunne synes det er gøy.

Sånt sett så liker jeg vel best amalies jul og jul i blåfjell.

Selv heier jeg veldig på at jul i skomakergata skal komme tilbake. Jul i svingen og julekongen blir boikottet her altså...

så jul i skomakergata er gøy for 10-11 åringer???? beklager, men jeg tror neppe det er gøy for de over 4-5. Jeg syntes Jul i skomakergata var dødskjedelig som 6-åring. 

Anonymous poster hash: 847d7...a6e

Skrevet

Ja, garantert!!Hun blir 4 år og fjorårets julekongen var bare helt tragisk i hennes øyne.Synes julekalenderen må være slik at barn fra både småbarnsalder og opp til hvertfall 10-11 år skal kunne synes det er gøy.Sånt sett så liker jeg vel best amalies jul og jul i blåfjell.Selv heier jeg veldig på at jul i skomakergata skal komme tilbake. Jul i svingen og julekongen blir boikottet her altså...

så jul i skomakergata er gøy for 10-11 åringer???? beklager, men jeg tror neppe det er gøy for de over 4-5. Jeg syntes Jul i skomakergata var dødskjedelig som 6-åring.  Anonymous poster hash: 847d7...a6e

Leser du innlegget skikkelig så ser du at det da er jul i blåfjell og amalies jul jeg mener kan passe bedre :-)

Skrevet

Jenta mi blir snart 3 og hun liker det. Har "testet" litt forskjellige ting på henne i det siste, hun har vært en del syk og jeg er drittlei Vennebyen og Timmy Tid :P Hun satt helt stille gjennom 3 episoder. Hun elsker Sesam Stasjon-kalenderen da, den ser hun på stadig vekk :)

Anonymous poster hash: 37961...d5f
Skrevet

Har den på dvd og min 5 åring liker den litt. Julekongen er mer spennende og han elsker månetoppen og jul i svingen men her i hus er da ikke skomakergata for gammelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...