Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #1 Skrevet 24. november 2013 Nå er det 16 mnd siden siste ble født, og jeg har mye vondt i korsryggen og fremme i magen hele syklusen egentlig. Tror livmoren fortsatt er ganske langt oppe (rett under navlen kjenner jeg) for jeg kan kjenne den godt til tider, og av og til får jeg "kynnere".. Vet jo ikke om det heter det når det ikke er et foster inni, men livmor blir ihvertfall kjempehard og det kjennes helt likt som kynnere. Blir sliten i magen liksom. Kjenner den kjempegodt, det kan vel ikke være noe annet enn livmor som trekker seg sammen på den måten, som man i tillegg kan kjenne godt utenpå magen? Og nei, jeg er ikke gravid. Har begynt å lure flere ganger, men etter 2 tester og mensen hver mnd har jeg begynt å tro at livmoren aldri trakk seg sammen. Noen som har opplevd det? Anonymous poster hash: 6c875...7c8
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #2 Skrevet 24. november 2013 De sjekker at livmoren trekker seg sammen slik den skal mens du er på sykehuset. Om du mistenker at noe er galt bestiller du deg time hos legen din. Anonymous poster hash: c99d7...b32
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #3 Skrevet 24. november 2013 Ring gynekologen i morgen og få en time til sjekk, synes det høres ut som du kanskje har noen cyster eller noe sånt. Livmoren trekker seg sammen allerede på sykehuset og det sjekker jordmor før du reiser hjem, antagelig er det noe annet som er galt. Ville absolutt fått det sjekket. Anonymous poster hash: f3fa0...f38
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #4 Skrevet 24. november 2013 Jeg hadde ks sist, og livmoren trakk seg ikke sammen. Kirurgen sto i nesten 2 timer og masserte før den tilslutt reagerte. Hadde den ikke trekt seg sammen, ville de operert den ut. Hadde du ks eller vaginal fødsel? Anonymous poster hash: 3ccbb...16d
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #5 Skrevet 24. november 2013 Jeg hadde ks sist, og livmoren trakk seg ikke sammen. Kirurgen sto i nesten 2 timer og masserte før den tilslutt reagerte. Hadde den ikke trekt seg sammen, ville de operert den ut. Hadde du ks eller vaginal fødsel? Anonymous poster hash: 3ccbb...16d Det er noe helt annet. Om livmoren ikke begynner å trekke seg sammen rett etter fødsel eller KS så vil en forblød. At den forblir noe slappere lenge etter fødselen har ingen stor betydning. Anonymous poster hash: 0612b...4b4
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #6 Skrevet 24. november 2013 Jeg hadde ks sist, og livmoren trakk seg ikke sammen. Kirurgen sto i nesten 2 timer og masserte før den tilslutt reagerte. Hadde den ikke trekt seg sammen, ville de operert den ut. Hadde du ks eller vaginal fødsel? Anonymous poster hash: 3ccbb...16d Hadde vanlig fødsel, og den trakk seg godt tilbake på sykehuset. Har liksom ikke reagert så mye på det før jeg har fått sammenstrekninger i det området, og jeg kjenner en helt hard klump (på størrelse med livmor) som strammer seg rett under navlen. Som sagt, ikke gravid så det er jo litt rart. Skal få bestilt time hos legen, bare lurte om noen flere hadde opplevd det samme. Takk for svar HI Anonymous poster hash: 6c875...7c8
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #7 Skrevet 24. november 2013 Jeg har den samme følelsen som deg. Det er 13 mnd siden ks her. Jeg gikk til legen, har vært hos gynekolog, coloskopi og ultralyd (mistanke om brokk). Ingen funn noe sted. Alt virker normalt i følge undersøkelsene. Men det føles ikke sånn. Føles nesten som om jeg er gravid i ca uke 20. Helt merkelig. Anonymous poster hash: 23e15...49c
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #8 Skrevet 24. november 2013 Og magen er forresten også blitt merkbart større enn normalt, men kun fra navlen og ned... Og er 100% sikker på at jeg ikke er gravid. Anonymous poster hash: 23e15...49c
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #9 Skrevet 24. november 2013 Jeg har den samme følelsen som deg. Det er 13 mnd siden ks her. Jeg gikk til legen, har vært hos gynekolog, coloskopi og ultralyd (mistanke om brokk). Ingen funn noe sted. Alt virker normalt i følge undersøkelsene. Men det føles ikke sånn. Føles nesten som om jeg er gravid i ca uke 20. Helt merkelig. Anonymous poster hash: 23e15...49c Kjenner du noe også? Her er det ikke bare følelsen, men jeg kjenner det hele ganske godt også. Kjenner hele omrisset av "livmor", kjenner når den trekker seg sammen og hele den harde klumpen. Da blir jeg også "sliten" i magen som jeg gjorde av kynnere... Når jeg ligger på magen er den som regel alltid helt flat eller litt nedover, men når jeg får disse "kynnerne" så er det en hard bul som stikker opp akkurat som da jeg var gravid. Kan ikke være innbillning. HI Anonymous poster hash: 6c875...7c8
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #10 Skrevet 24. november 2013 Jeg har den samme følelsen som deg. Det er 13 mnd siden ks her. Jeg gikk til legen, har vært hos gynekolog, coloskopi og ultralyd (mistanke om brokk). Ingen funn noe sted. Alt virker normalt i følge undersøkelsene. Men det føles ikke sånn. Føles nesten som om jeg er gravid i ca uke 20. Helt merkelig. Anonymous poster hash: 23e15...49c Kjenner du noe også? Her er det ikke bare følelsen, men jeg kjenner det hele ganske godt også. Kjenner hele omrisset av "livmor", kjenner når den trekker seg sammen og hele den harde klumpen. Da blir jeg også "sliten" i magen som jeg gjorde av kynnere... Når jeg ligger på magen er den som regel alltid helt flat eller litt nedover, men når jeg får disse "kynnerne" så er det en hard bul som stikker opp akkurat som da jeg var gravid. Kan ikke være innbillning. HI Anonymous poster hash: 6c875...7c8 Ja men her kjennes det mer ut som en svulst nesten. En klump. Litt på siden av magen liksom. Litt vanskelig å forklare. Men de har som sagt ikke funnet noe galt. Synes det er rart jeg. Anonymous poster hash: 23e15...49c
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #11 Skrevet 24. november 2013 Når jeg leser svaret ditt igjen, så er det jo sånn jeg har det ja. Klumpen kommer nedenfor navlen på min høyre side. Ca på størrelse med en grapefrukt (?). Anonymous poster hash: 23e15...49c
Ugl@ ruger... Skrevet 24. november 2013 #12 Skrevet 24. november 2013 Synes du skal ringe lege i morgen å få dette sjekket. Vi skal ikke gå lenge å gruble på merkelige kuler osv i kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå