Gå til innhold

Sykemelding eller ikke?!?

Anbefalte innlegg

Her kommer dagens syteinnlegg.. I to uker har jeg gått og vært hanglete i formen. Begynte med en tur til London (turen var planlagt før jeg ble gravid, ellers hadde jeg aldri reist i første trimester), etter turen var jeg så utslitt at jeg måtte ha to dager fri fra jobb for å hente meg inn igjen..

Føler så at ting begynner å stabilisere seg, bikker 12 uker og tenker at "nå kommer alt til å bli så mye bedre".. Men neida!! Starter andre trimester med en kraftig forkjølelse, må være borte fra jobb to dager til.. Har jobbet nå i helgen, følte jeg begynte å bli bedre i går, men i natt slo det til igjen.. Formen i dag er værre enn i går!! Jeg blir så lei!! Bare lyst å sette meg ned å grine...

Jobber i kommunen og med ganske så ressurskrevende brukere. Det tar på til tider, spesielt nå! Vet ikke va jeg skal gjøre? Bør jeg ringe legen og spør om sykemelding i mårra? Sitter veldig langt inne det der.. Men føler liksom ikke at jeg klarer å komme meg skikkelig på beina igjen..

Sorry! Men trengte en liten utblåsning.. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144099382-sykemelding-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner hva du mener. Kjipt!

Har migrene som har vært eksepsonelt problematisk første trimenster, trodde det skulle gå seg til i andre, men det slo til for fullt etter at jeg trappet opp jobben igjen. Jeg er derimot delvis sykemeldt og har vært det lenge nå, men ser ikke for meg at jeg klarer å komme tilbake for fullt før jeg går ut i permisjon.. hater å være syk, jeg vet hvor ille det er for jobben at jeg er borte :( det gjør det selvfølgelig vondt værre.. 

jeg syns du skal ta hensyn til deg selv og babyen. Ingen som takker deg for å presse deg selv til å dra på jobb. Hva med å snakke med legen og kanskje vurdere en gradert sykemelding?

Jeg er sykmeldt 50 % pga bekkenløsning. Er ikke godt å jobbe med et vondt bekken for meg (er lærer, mye gåing og stillesittende arbeid til tider) så legen ville sykmelde meg delvis, egentlig mer, men jeg syns det fikk holde med 50%. Får se hvor lenge det går slik, for arbeidsmengden er omtrent like mye som før, men med mindre tid... Like mye stress, men i hvertfall mindre gåing og sitting, så får mulighet til å slappe av litt hjemme før guttungen kommer fra skolen. Jeg sliter med dårlig samvittighet overfor jobben, men jeg er nødt til å ta helsa mi seriøst. Vet om fler som ikke har tatt hensyn til seg selv, som sliter med bekkenløsningsproblemer i mange år etter fødsel, og som ikke kan jobbe pga. det... da er det bedre å heller være litt sykmeldt nå i sv.skapet, og heller kunne jobbe fullt igjen når permisjonen er over! 

Lykke til! :)

Jeg tok meg en prat med sjefen jeg:) fortalte det som det var, så nå skulle jeg få mer tilrettelegging på jobb. Er vernepleier så er en del kontorting jeg kan gjøre istedenfor å jobbe i miljøet hele tiden.. Det var godt å lufte det:) og takk for svar jenter!;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...