Gå til innhold

Fornøyd med 1 barn.. Fler?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk mitt første barn for snart 1 år siden, og er veldig fornøyd med det!!! Elsker barnet mitt over alt på denne jord og føler meg som verdens heldigste som får være mamma!!! MEN, jeg har ikke lyst på flere barn.. Er det så innmari unaturig? Vil ikke barnet mitt få det bra, selv som alenebarn? Andre som kun vil ha et barn, eller osm vl komme med noen hyggelige ord? får høre fra familie at nei du må ikke finne på å la barnet ditt være enebarn, stakkars!! Må ha søsken...

Føler meg som eneste i verden som kun vil ha et barn, og ikke føler strømmen, med flere. Vet jeg er heldig som kan få barn, men det er jo MITT valg!

Hmm, måtte bare få det ut en plass.. Takk for at du gadd å lese:)

Anonymous poster hash: 8d17f...8ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er endel som føler det sånn. Det krever jo masse jobb å ha 1 barn og det blir jo ikke mindre med 2. Tror allikevel at søsken er positivt. Da blir deling mer naturlig, og man har noen man kan være friendamies med, hehe. Tror nok at det må noen vis krever mer å ha 1, ettersom de ikke får noen andre å bryne seg på. Jeg ser jo litt fordelen med at når vi blir gamle er de 2 som kan bidra.

Er du/dere fornøyd med 1, så er det bare å stå på deres. Det handler jo litt om hva dere ser for dere om 5-15 år også. Mye jobb med 2 små, men trykket letter jo etterhvert. Mange som syns det er veldig slitsomt, både mentalt og fysisk å gå gravid når man allerede har barn som krever sitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå fra 0 til 1 barn snudde fullstendig opp ned på livet vårt, jordskjelv i stor skala! Men å gå fra 1 til 2 barn var såre enkelt, da var vi jo allerede i tralten med bleier, lekeland/badeland i helgene, tidlige morgener osv. På en måte føles til og med helgeaktivitetene litt mer meningsfylte med to barn. For som forelder så må man jo bruke mesteparten av fritiden til barneaktiviteter, enten man har ett eller flere barn.

Men om dere uansett ikke orker flere barn så må dere jo bare stå for valget dere har tatt. Be folk om å slutte å mase og at de må respektere deres valg. Mannen min er enebarn og han er en flott mann, generøs og snill! Man trenger virkelig ikke å bli bortskjemt om man er enebarn! Men jeg syns jo det er trist at våre barn ikke har en eneste onkel, tante eller søskenbarn på farssiden da. Han har ingen far heller, så familien på farssiden er ekstremt liten :( 

Anonymous poster hash: 21d39...6bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare ha 1 barn. Mend har nå endt opp med nummer 2 nesten 8 år etter at første kom til verden. Vi planlegger nummer 3 allerede :)

Jeg var lenge fornøyd med bare en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så har ikke min første tatt skade av å være enebarn. Han er veldig selvstendig og trives i eget selskap. Han kan også være sosial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for innspill.. Klart at det kan jo endre seg etterhvert som tiden går, det vet man jo aldri. Enig i at søsken har mye glede av hverandre, ingenting er sm familie.. Jaja vi får se hva fremtiden bringer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er enklere med søsken,for de underholder hverandre.enebarn blir fryktelig avhengig av foreldrene sine.

Anonymous poster hash: 74c57...84c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var fornøyd med ett barn (og var ganske bastant på det) helt til sønnen min ble 5. Når har vi fått en til for to mnd siden og vil trolig ha enda en baby til litt senere :) 

Det jeg har lært: man vet aldri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...