Fero Skrevet 24. november 2013 #1 Skrevet 24. november 2013 Dette gjelder noe så trivielt som diverse husholdningsprodukter og matvarer. Jeg har nok blitt litt kresen hjemme i Norge, og siden jeg ennå er fersk her i det store utland er det endel ting jeg fremdeles savner. Noen som kan hjelpe meg med tips om hvor man kan finne tilnærmet det samme, eller nogenlunde ålreite substitutter til disse tingene? Stålull Skikkelig mopp, ikke sånn som er 25cm lang og 10cm bred Vanlig støvsuger Gode mikrofiberkluter The one and only: Cheez Doodles! Potetgull med paprika (type Sørlandschips) Gräddost Pølser (noe liknende grill eller wiener) Knekkebrød, helst noe liknende vanlig Husman fra Wasa Butikkene vi har i nærheten er ASDA, ALDI, Tesco, Lidl, Morrisons og The Co-Operative. Vi har også mulighet til å handle i Glasgow eller Edinburgh om det skulle ramle inn noen tips om superbutikker for skandinaver der borte. Jeg vet man får knekkebrød på IKEA, men mest praktisk om vi finner det vi trenger i de vanlige butikkene. Alle tips til ny nordmann i UK mottas med stor takk!
*Little Miss Sunshine* Skrevet 24. november 2013 #2 Skrevet 24. november 2013 Jeg har bodd i Edinburgh i 7 år, men det er en stund siden. Gradost heter Havarti cheese og finnes i Tesco, sainsburys osv. De pølsene som smaker mest som norske er dem som heter "hot dog" , men engelske pølser er da bedre Knekkebrød. Ryvita er ok og finnes i mange butikker, men den er ikke helt rett. Mopp hadde jeg med hjemmefra Cheese doodles vet jeg ikke om du får, men Tesco har noen cheese balls som er gode. Stålull kan kjøpes på homebase i allefall, det finnes i Edinburgh og sikkert mange andre steder også. Vil også tro at du finner stålull i andre butikker med utstyr til hus og hjem. Kettle chips er er litt som sørlandschips, men vet ikke om de finnes med paprika. Håper du trives i UK
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå