Gå til innhold

Hvordan klare å føde med bekkenplager?

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste ukene fått skikkelig bekkenplager. Smertene sitter i underlivet/skambenet og er så intense at jeg knapt klarer å gå til badet. Store deler av dagen ligger jeg i sengen og leser til eksamen. Jeg har hatt to timer hos Bekken&Barn, men der sier de at det ikke er så mye man kan gjøre:( Det jeg nå lurer på er hvordan i granskauen jeg skal klare å føde? Jeg klarer ikke å sprike med beina eller bruke noen krefter... Hvordan skal dette gå? Er i uke 32 nå.

Fortsetter under...

har 3 fødsler med bekkenløsning bak meg! skal ha min 4 i desember! er vondt å gå, stå, sitte! sykehus sengen er pyton å ligge i, å hvertfall m rier! jeg synes å bruke badekar i åpningsfasen var det mest behagelige! da er du "vektløs" så er ikke vondt å sitte å varmen hjelper på smertene! jeg har født mine to siste i sideliggende stilling, da det er denne stillingen igjen som gir minst belastning på bekkenet! da hjelper en pleier med å holde beinet opp! så min plan for Nr 4 er badekar og fødsel når jeg ligger på siden! :) er min erfaring at funker best da!:)

Jeg tenker mye på det samme. Har store smerter i bekkenet og klarer knapt å røre meg. dusjer og bader i varmt vann hver dag nå fordi det lindrer litt på smertene. jeg hadde bekkenløsning i forrige svangerskap også, og da mente JM det var best med sideleie. så det er det jeg tenker denne gangen også. helst vil jeg føde i badekar som jeg gjorde med nr 2, men JM mente at med så store smerter i bekkenet var det for risikabelt om det skulle skje komplikasjoner at jeg ikke klarte å komme meg opp derfra raskt nok om det var behøvelig, derfor var de ikke så villige til å la meg føde i karet desverre. ikke har jeg tid til å slappe av der før pressingen heller da jeg har så raske fødsler at jeg knapt er på sykehuset 10-20 min før jeg er ferdig. så satser på å gå for sideleie denne gangen også! =)

Har født 2 gangar med bekkenløysing. Prøvde stort sett å stå med "fødestol" e.l. i opningstida el ligge sidelengs. Når babyen vart pressa ut så låg eg på rygg begge gangar og det var veldig lite behageleg...en det var som om eg gløymfe bekkensmertene fordi fødselsmodus slo inn....men vart jo ilt etterpå igjen, men gav seg fort hos meg.

No er eg gravid igjen...med tvillingar og lurer på korleis eg skal få dette til...igjen. hos meg er det nesten verre at eg besvimar viss eg ligg meir enn 1 min på rygg enn bekkensmertene...foreløpig

Annonse

De har badekar på Ullevål! Skriv i fødebrevet eller gi beskjed nå på forhånd at det er viktig for deg å få bruke det. Er det ledig så får du bruke det!

Ahhh takk!!!!!:D

VIktig å si ifra om at dette er viktig for deg! De har badekar, men bare på noen av fødestuene. Jeg fikk nemlig fødestue uten badekar og savnet det veldig.

Anonymous poster hash: aa2ad...506

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...