Gå til innhold

Jeg har ikke lyst å amme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle egentlig si nei før fødsel, men tenkte å gi det et forsøk. Kjenner nå at det bare ikke er noe for meg, såre bryster allerede, tilstoppede melkeganger og brystbetennelse med feber.. Verste er at babyen bare er en uke... Føler alle kommer til å dømme meg, men jeg verker i hele nakken og skuldre og rygg etter smertefull amming. Har visstnok riktig teknikk og sugetak så jeg er ikke skapt til å amme!!

Får en tabletter hos lege for å stoppe melken?

Anonymous poster hash: 68ab6...24e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke ha gjort deg opp en mening etter en uke. Kontakt ammepol på sykehuset ditt å få grundig hjelp.

Anonymous poster hash: 1f43c...86a

Skrevet

Ikke gjør noe du ikke vil, det er helt greit å vokse opp på MMe. Hilsen ei som tok melkestopp tabletter timen etter fødsel.

Anonymous poster hash: 8362d...a65

Skrevet

Du kan ha fått sopp. Bestill en time hos lege :)

Skrevet

Hvis du ikke vil, så tar du kontakt med legen din og får hjelp der.

om du likevel vil prøve litt til, så kan du bruke ammeskjold mot såre vorter, smøre med purelan og lufttørke. til den såre nakken så anbefaler jeg å prøve liggende ammestilling eller ammeputen cozyfix. for tilstoppede melkeganger og betennelse kan du spørre på barne poliklinikk eller barsel om du kan få litt fettvatt, det hjalp meg kjempe mye da jeg fikk betennelse! =)

Skrevet

Skulle egentlig si nei før fødsel, men tenkte å gi det et forsøk. Kjenner nå at det bare ikke er noe for meg, såre bryster allerede, tilstoppede melkeganger og brystbetennelse med feber.. Verste er at babyen bare er en uke... Føler alle kommer til å dømme meg, men jeg verker i hele nakken og skuldre og rygg etter smertefull amming. Har visstnok riktig teknikk og sugetak så jeg er ikke skapt til å amme!!

Får en tabletter hos lege for å stoppe melken?

Anonymous poster hash: 68ab6...24e

Da slutter du. Ingen kan bestemme hva du skal gjøre pg ikke.

Anonymous poster hash: dfb7f...702

Skrevet

De er veldig restriktive med å gi tabelett som stopper melken.

Babyen min døde 3 uker gammel og da fikk jeg råd om å knytte et skjerf e.l fast rundt brystene for å stoppe melleproduksjonen. Jeg husker ikke hva slags bivirkninger de fryktet, men jeg tenker at når de var så lite villige til å gi meg det i den situasjonen jeg var i, kan det umulig være bra å ta den.

Det tok en dag med ganske intense smerter med skjerf, så ga den verste sprengen seg.

Anonymous poster hash: 14f9c...303

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...