Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #1 Skrevet 24. november 2013 Et lite hjertesukk fra min side. Jeg er i dag ca 20 kg over min trivselsvekt/normalvekt. Har ofte ligget fra 3-7 kg over dette, men de siste to åra har resten krypi på pga sykdom som har gjort at jeg ikke har hatt mulighet til å trene (isåfall veldig lite og begrensa), og dermed har det blitt mye tid på sofaen og samtidig litt ekstra kos og mat. Dette har resultert i at vekta har gått jevnt og trutt oppover. De siste månedene har jeg blitt myyye bedre, og jeg var akkurat i gang med trening, forbedra matvaner og hadde gått ned 5kg. Så ble jeg gravid. Dette er jeg selvfølgelig kjempeglad for!!! Men jeg kjenner at jeg merker det veldig på humøret at det er vanskelig å akspetere at jeg nå må holde denne vekta og gå opp mer i vekt for så å vente til amming er over før jeg kan sette skikkelig i gang med dette igjeb. Jeg bruker allerede XL og synes det er vrient å finne klær som sitter fint, og føler meg lite fin. Det er vel noe med å snu på innstillinga fra å endelig være i form igjen og kunne begynne å bygge seg opp og komme tilbake til sitt gamle jeg, til å måtte akseptere at formen igjen blir dårlig noen måneder og flere kg vil naturlig nok komme. Når det er sagt så vil jeg være ekstra obs på et sunt svangerskap slik at jeg unngår unødige kg. Og som sagt, så vil jo babyen være såå verdt dette! Jeg vet godt at dette ikke er verdens største problem (eller i nærheten engang), men følte vel bare et behov for å skrive det ned, og høre om det er andre som kanskje kjenner seg igjen i dette - eller om det er graviditetshormonene som overtar? Anonymous poster hash: 5688c...db7
racine Skrevet 24. november 2013 #2 Skrevet 24. november 2013 Jeg er overvektig selv,og hadde lagt på meg endel før jeg ble gravid :/ og er nå gravid med tvillinger,så kommer til å bli endel større..men prøver heller å glede meg over de to vakre som skak komme til oss i juni<3 så får jeg heller jobbe med vekta når de er ute men skjønner veldig ggodt hva du snakler om..har sliti med å finne klær tkl gravide..
mamma_til_lillemor Skrevet 24. november 2013 #3 Skrevet 24. november 2013 Samme her… Jeg har lagt på meg pga sykdom. Og det er ikke bare å bare å få det av igjen... Jeg er i likhet med dere gravid og kjenner at jeg er spent på hvordan det skal gå med vekten. Slanker meg ikke nå, men er nok likevel litt besvisst på hva jeg putter i munnen. Har termin i juni, og da starter kampen på nytt Blir spennende å se hvordan det går, for jeg kan ikke amme pga en ganske stor brystreduksjon, så kan ikke forvente å få hjelp av ammingen. Kjenner jeg er spent på hvordan det skal gå med selvfølelse og selvtilliten ettersom magen skal bli større, men gleder meg stort over graviditetet da det er min første Er spent på å se om jeg finner bukser som passer... Vi får bare se positivt på at det kommer sommerbarn, og håpe på en sommer med knallvær så vi kan få masse gode lange trilleturer i fint vær
Ennai Skrevet 24. november 2013 #4 Skrevet 24. november 2013 Har selv gått opp 35 kg på 7 år pga rent latskap.. tok tak i dette i august og klarte å gå ned 12 kg før testen var positiv. Er nå gravid i uke 8 og har lagt på meg 1,5 kg siden positiv test. Synes det er vanskelig å skal opp de kiloene jeg har strevd for å gå ned, men det er verd alt:) jeg vet at jeg kan, så det blir påan ijenn når barnet er ute:)
Camillok Skrevet 24. november 2013 #5 Skrevet 24. november 2013 Ah, den vekta... Var 63 da jeg ble gravid med første (hadde gått ned fra 78 tre år tidligere og var på god vei til å klare og holde vekten). La på meg 22 kg og var vel på 76 5-6 uker etter fødsel. Ammet til poden var litt over ett år - og har aldri vært på sinnsykt sulten!!!! Har lite melk og det er tydelig kroppen ikke har greid å produsere av reservene; den har krevd påfyll! Forsøkte godtestopp da lille var to mnd: melka tørket inn på null komma niks! Ved hjelp av lange og mange trilleturer kom jeg ned på 70, men etter arbeidslivet tok til har det gått opp opp opp. 76 ved graviditetsstart nå Så nå: jeg drikker ikke juice som jeg gjorde sist, ellers spiser jeg det jeg vil. Er så kvalm og har gått ned 0,5-1 kg (uke 8). Har stort sett lyst på sunne ting, men det blir litt salt potetgull og surt godteri innimellom. Er veldig bekymret for nye 22 kg opp - jeg vet nå at ammingen er til null hjelp... Helst vil jeg bare gå opp 8-10 kg denne gang hihi, særlig! Lander jeg på 12 skal jeg være fornøyd og 15 får være godkjent.
Bambi14 Skrevet 24. november 2013 #6 Skrevet 24. november 2013 Er også i samme situasjon.. Var i god gang med trening da jeg ble gravid, men kvalmen og trøtthet ramla inn, og ble sykemeldt (7uker nå..) var redd for å miste også.. Har så langt gått ned 3-4 kg, men ikke bevisst, orker bare ikke mat. Er 13+0 i dag, og formen kommer seg. Skal til legen i morgen, får se hvordan det blir videre. Håper ikke legge på meg mer enn max 12-15 kg.. La på meg over 20 første svangerskap, fikk bare bort fødselsvekta(4850gr) og han er 13 år nå. Hadde også brystreduksjon da jeg var 17 år, og kunne ikke amme da, håper jo, men tviler på det går nå denne gangen heller.. Er 34 nå.. Er jo redd noe skal gå galt med knøttet..
_Løvemamma_ Skrevet 24. november 2013 #7 Skrevet 24. november 2013 Husk det damer, at det er flott å trene i svangerskapet! Det kan selvfølgelig bli vanskelig å finne motivasjonen dersom an sliter med kvalme og hodepine, men det sies at fysisk aktivitet hjelper mot disse plagen også. Man skal ikke SLANKE seg når man er gravid, men å trene og spise sunt er bra for både mor og barn. Er man litt obs på inntaket og klarer å holde seg aktiv så er det ikke alltid nødvendig å legge på seg særlig under svangerskapet, og da vil man jo være litt slankere enn man var til å begyne med når fødselen er over Her er det selvfølgelig store individuelle variasjoner, noen legger veldig på seg når de er gravide uansett hva de gjør, men sunn mat og mosjon vil likevel ha helsefordeler. Lykke til! (og ja, kunne trengt å ta av noen fler kilo selv også, baby eller ikke)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #8 Skrevet 25. november 2013 Det er godt å høre det er flere av oss! Jeg skal definitivt nyte svangerskapet og babyen som vokser inni meg. Men jeg skal i hvert fall ikke la helsa skure og gå - jeg skal være bevisst hva jeg putter i meg slik at det er til det beste for både meg og babyen, og prøve å bevege meg jevnlig. Så blir det forhåpentligvis ikke mange ekstra kg i tillegg til de jeg allerede har å ta fatt på. Er vel mest irritert på meg selv for at jeg lot det gå så langt, men det er jo tid til å rette opp i dette etter svangerskapet. Forhåpentligvis så tar amminga og gåturer av litt ekstra også Anonymous poster hash: 5688c...db7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå