Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #1 Skrevet 24. november 2013 .....? Fattige? Gjeldsslaver? Anonymous poster hash: ade56...431
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #2 Skrevet 24. november 2013 Uetablerte med liten vilje til å skaffe seg sitt eget. Har de barn i tillegg, er det ekstra ille. Anonymous poster hash: c6a50...3f0
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #3 Skrevet 24. november 2013 Min onkel reiser mye i friperiodene sine, og flytter ofte til andre steder hvor han ønsker å bo. Han jobberoffshore og kan bo hvor som helst. Derfor ønsker han ikke å eie, da det gjør det lettere for han å bo der han ønsker. Han er ingen gjeldsslave Anonymous poster hash: 493cd...9a7
frk Nilsen Skrevet 24. november 2013 #4 Skrevet 24. november 2013 Ikke noe spesielt, folk har ulike grunner til at de leier og det har ikke jeg noe med.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #5 Skrevet 24. november 2013 Jeg leier, har barn, og kjenner mange som leier. Vi har ingen rik familie, og har ikke hatt noen mulighet til å kjøpe i dagens syke boligmarked. Hvis folk tenker noe negativt om oss da, så de om det. Er bare i Norge man "MÅ" eie bolig. Anonymous poster hash: 5d8e2...d60
Modesty Blaise. Skrevet 24. november 2013 #6 Skrevet 24. november 2013 Egentlig ingenting. Det kan være forskjellige grunner til det. Vi leier selv, og samtidig så tjener vi godt over en mill, og eier to hytter hvor vi har kjøpt den ene selv og arvet den andre. Vi bestemte oss for å leie en leilighet når vi flyttet tilbake til mitt hjemsted for å teste ut om vi likte å bo der, og om mannen trivdes med å flytte ut av Oslo. Vi har bestemt oss for å bosette oss her, så kommer nok til å kjøpe, men begge to er overbevist om at det kommer til å skje noe med boligprisene i løpet av det nærmeste året, så vi venter med å kjøpe ihvertfall et halvt år til et år til... Vi velger isteden å betale ned masse på lånet på hytta, så sitter vi med en ennå større pott med egenkapital den dagen vi bestemmer oss for å kjøpe noe igjen....
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #7 Skrevet 24. november 2013 Jeg leier, har barn, og kjenner mange som leier. Vi har ingen rik familie, og har ikke hatt noen mulighet til å kjøpe i dagens syke boligmarked. Hvis folk tenker noe negativt om oss da, så de om det. Er bare i Norge man "MÅ" eie bolig. Anonymous poster hash: 5d8e2...d60 Ingen av oss har rike familier heller, men vi eier enebolig likevel. Har helt vanlige jobber, to barn og er i slutten av tyveårene. Anonymous poster hash: 493cd...9a7
Gilette Skrevet 24. november 2013 #8 Skrevet 24. november 2013 Ikke noe spesielt egentlig. Husk at det er ganske spess at det er så mange som eier egen bolig i Norge. Både eie og leie har sine fordeler og ulemper.
Miamimom Skrevet 24. november 2013 #9 Skrevet 24. november 2013 Dårlig økonomi, dårlige prioriteringer - eller ihvertfall helt andre prioriteringer en meg. Du kan selvfølgelig være et godt menneske selv om du leier.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #10 Skrevet 24. november 2013 Hva er dette for et land, hvor det materielle, ikke personlighet, avgjør hvilke inntrykk vi får av andre mennesker? Anonymous poster hash: 61353...50c
moell5 Skrevet 24. november 2013 #11 Skrevet 24. november 2013 Tenker ikke så mye om det. Mamma har alltid vært leier. Ikke noe galt med henne. Jeg er heldigvis evig gjeldslave
Gjest Frøken Regine Skrevet 24. november 2013 #12 Skrevet 24. november 2013 Dårlig økonomi, dårlige prioriteringer - eller ihvertfall helt andre prioriteringer en meg. Du kan selvfølgelig være et godt menneske selv om du leier. "Du kan selvfølgelig være et godt menneske selv om du leier" Dette må være noe av det merkeligste jeg har lest her inne
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #13 Skrevet 24. november 2013 Jeg leier, har barn, og kjenner mange som leier. Vi har ingen rik familie, og har ikke hatt noen mulighet til å kjøpe i dagens syke boligmarked. Hvis folk tenker noe negativt om oss da, så de om det. Er bare i Norge man "MÅ" eie bolig. Anonymous poster hash: 5d8e2...d60 Ingen av oss har rike familier heller, men vi eier enebolig likevel. Har helt vanlige jobber, to barn og er i slutten av tyveårene. Anonymous poster hash: 493cd...9a7 Å komme seg inn på boligmarkedet har faktisk blitt et stort problem for mange de siste årene. Krav om 15% egenkapital for å få lån, gjør det ikke enkelt. Man blir nesten avhengig av å ha oppsparte midler, forskudd på arv osv, og det er det da slett ikke alle som har. Vi hadde slitt med å komme oss inn på markedet her iallefall, om vi ikke var så heldige at mannen kjøpte en liten leilighet for 7-8 år siden, som ga oss nok egenkapital ved salg, til at vi fikk lån... Anonymous poster hash: aeb34...b45
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #14 Skrevet 24. november 2013 Dårlig økonomi, dårlige prioriteringer - eller ihvertfall helt andre prioriteringer en meg. Du kan selvfølgelig være et godt menneske selv om du leier. "Du kan selvfølgelig være et godt menneske selv om du leier." Er du sikker på det, er du sikker på at man kan være et godt menneske når man har så dårlig økonomi og dårlige prioriteringer? Hvordan er det mulig å få lirt av seg en sånn kommentar Anonymous poster hash: 62237...658
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #15 Skrevet 24. november 2013 Jeg tenker de sløser bort penger på ting de ikke trenger. Har de barn, bør de ta ansvar å få noe eget, slik at de sparer så barna har noe å arve. Der virker uetablerte, og reflekterer lite over viktige ting i livet. Anonymous poster hash: cf741...9e9
Miamimom Skrevet 24. november 2013 #16 Skrevet 24. november 2013 Dårlig økonomi, dårlige prioriteringer - eller ihvertfall helt andre prioriteringer en meg. Du kan selvfølgelig være et godt menneske selv om du leier. "Du kan selvfølgelig være et godt menneske selv om du leier" Dette må være noe av det merkeligste jeg har lest her inne Hvorfor det? Tenkte jeg fikk skrive det så det ikke skulle komme masse kommentarer på at det er såå mange snille, flinke folk som leier - for det vet jeg jo. Og mener ikke noe annet.
Miamimom Skrevet 24. november 2013 #17 Skrevet 24. november 2013 Dårlig økonomi, dårlige prioriteringer - eller ihvertfall helt andre prioriteringer en meg. Du kan selvfølgelig være et godt menneske selv om du leier. "Du kan selvfølgelig være et godt menneske selv om du leier."Er du sikker på det, er du sikker på at man kan være et godt menneske når man har så dårlig økonomi og dårlige prioriteringer? Hvordan er det mulig å få lirt av seg en sånn kommentar Anonymous poster hash: 62237...658 Det var nettopp derfor jeg skrev det, snakk om å ta alt i verste mening da. Var for å unngå slike svar som du gir, men tydeligvis klarte jeg ikke å formulere meg godt nok, det beklager jeg. Men da fikk du " lirt " av deg litt, så føler du deg kanskje litt bedre?
Gjest Frøken Regine Skrevet 24. november 2013 #18 Skrevet 24. november 2013 Dårlig økonomi, dårlige prioriteringer - eller ihvertfall helt andre prioriteringer en meg. Du kan selvfølgelig være et godt menneske selv om du leier. "Du kan selvfølgelig være et godt menneske selv om du leier" Dette må være noe av det merkeligste jeg har lest her inne Hvorfor det? Tenkte jeg fikk skrive det så det ikke skulle komme masse kommentarer på at det er såå mange snille, flinke folk som leier - for det vet jeg jo. Og mener ikke noe annet. Fordi det er utrolig merkelig å påpeke at leietagere også kan være gode mennesker. Er det en grunn til at de ikke skulle være det siden de ikke "er gode mennesker", men "kan være gode mennesker"?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #19 Skrevet 24. november 2013 Dårlig økonomi, dårlige prioriteringer - eller ihvertfall helt andre prioriteringer en meg. Du kan selvfølgelig være et godt menneske selv om du leier."Du kan selvfølgelig være et godt menneske selv om du leier."Er du sikker på det, er du sikker på at man kan være et godt menneske når man har så dårlig økonomi og dårlige prioriteringer? Hvordan er det mulig å få lirt av seg en sånn kommentar Anonymous poster hash: 62237...658 Det var nettopp derfor jeg skrev det, snakk om å ta alt i verste mening da. Var for å unngå slike svar som du gir, men tydeligvis klarte jeg ikke å formulere meg godt nok, det beklager jeg. Men da fikk du " lirt " av deg litt, så føler du deg kanskje litt bedre? Jeg blir lei av av å bli plassert i en bås som sier jeg har dårlig økonomi og dårlig prioritering fordi jeg leier. Anonymous poster hash: 62237...658
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #20 Skrevet 24. november 2013 Spiller ingen rolle, så lenge de har tak over hodet... Anonymous poster hash: c5621...519
rytme Skrevet 24. november 2013 #21 Skrevet 24. november 2013 .....? Fattige? Gjeldsslaver? Anonymous poster hash: ade56...431 Er det ikke større sjanse for at noen som eier bolig har stor gjeld enn at noen som leier bolig har stor gjeld? Jeg tenker ikke noe spesielt, vi leier bolig og har barn. Vi ønsker å kjøpe bolig, men bor i en av Norges største byer og er er rett og slett nødt å spare litt mer egenkapital før vi får lån. Vi er i midten av 20-årene og har høyskoleutdanning begge to, ikke annet lån enn lånekassen og ser slettes ikke mørkt på fremtiden selv om vi fikk barn før vi kjøpte bolig.
Lille- MO Skrevet 24. november 2013 #22 Skrevet 24. november 2013 tenker ikke noe spesielt om andre. de får da gjøre som de vil jeg sparer til egenkapital og vil veldig gjerne kjøpe eget. men det tar tid å spare. og jeg er alene så må jo ha all egenkapital selv. tipper jeg eier eget om ca 3 år
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #23 Skrevet 24. november 2013 Jeg leier, har barn, og kjenner mange som leier. Vi har ingen rik familie, og har ikke hatt noen mulighet til å kjøpe i dagens syke boligmarked. Hvis folk tenker noe negativt om oss da, så de om det. Er bare i Norge man "MÅ" eie bolig. Anonymous poster hash: 5d8e2...d60 Ingen av oss har rike familier heller, men vi eier enebolig likevel. Har helt vanlige jobber, to barn og er i slutten av tyveårene. Så dere fikk ikke noe av foreldrene deres da dere kjøpte bolig? Og hva er "vanlige jobber"? Jeg og mannen min har hva jeg vil kalle middels inntekt, ca 55 tusen utbetalt tilsammen per mnd, men siden vi ikke har mulighet for økonomisk støtte fra familie, ville vi ikke kunne kjøpt enebolig i dag, ei heller noen annen bolig, hvis det ikke var for at vi allerede bor i eid leilighet og får endel egenkapital ved evt salg... Kjenner jeg blir litt provosert når folk, både her og IRL, tror at alle har mulighet til kausjonist eller har arv å bruke. Dere somkan det er tydeligvis ganske mange, men husk likevel at dere er priviligerte.. :-) Anonymous poster hash: 493cd...9a7 Anonymous poster hash: ad992...13a
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #24 Skrevet 24. november 2013 Kjenner et superdupert voksent par (besteforeldre) som har valgt å leie fordi de da unngår vedlikehold og ansvar for huset hvis det skjer noe. De eide før, og trivdes dårlig med det. Tror det har med prioriteringer å gjøre, ikke økonomi eller evner. Anonymous poster hash: 078d1...894
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #25 Skrevet 24. november 2013 Om personene er i 20-30 årene tenker jeg at de kanskje har mye gjeld.. Eller at de holder på å spare opp egenkapital, evt. Har lavtlønnede jobber så det tar sin tid. Er personene i 40-50 årene tenker jeg at noen leier kanskje etter samlivsbrudd, har mye gjeld eller andre prioriteringer enn huslån. Vi er 23 og under utdanning, har et barn og ønsker et til. Vi leier, men sparer egenkapital. I dagens marked vil det ta laaang tid før vi får kjøpt bolig. Vi har ingen foreldre som kan stille opp og ingen oppsparte midler fra tidligere.. Håper på en nedgang i boligprisene på et gunstig tidspunkt for oss. Anonymous poster hash: 19bf0...004
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå