spiresnart Skrevet 23. november 2013 #1 Skrevet 23. november 2013 Gjør SYKT vondt på de første 10 første takene, så blir det bedre. Jeg har ikke noe sår på brystvortene, men de er litt rosa aktig pga sår. Jeg vet godt hvordan ammeteknikker som er riktig, men det er ikke lett å få til alltid :/ Har hørt at sopp kan være en grunn til smerte..Kan jeg selv se om jeg har sopp..? Er forresten 10 dager siden fødsel..
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #2 Skrevet 23. november 2013 Det kan absolutt være sopp. Jeg hadde det og kunne ikke se det. Var akkurat slik du beskrev det. Jeg brukte krystallfiolett for å bli kvitt det. Anonymous poster hash: 10f75...dde
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #3 Skrevet 23. november 2013 Har babyen et hvitt belegg på tunga?? Da kan det være trøske. Tror det er en type "sopp" som også kan smitte deg. Anonymous poster hash: 27980...c1b
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #4 Skrevet 23. november 2013 Kan det være utdrivingen som gjør vondt? Med meg gjorde det syyyykt vondt i begynnelsen av hver amming, tårene bare rant. Hadde ikke sopp eller noe, fikk bare beskjed om at det var utdrivingssmerter. Anonymous poster hash: e6c5e...d0f
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #5 Skrevet 23. november 2013 Soppen er vond fra det øyeblikket babyen tar tak, utdrivingssmerter kommer når melken begynner å strømme ordentlig. Du kjenner ofte utdrivingssmerter i begge brystene. Jeg hadde sopp, og dette høres ganske likt ut. Fikk beskjed om å bruke canesten salve på brystvortene. Du trenger ikke å vaske det bort før amming, men hvis det er mye rester på puppen når du skal amme, så tørk bort det som er synlig. Om babyen får det i munnen så behandler det han/henne også. Anonymous poster hash: e0d4a...afc
mama_82 Skrevet 23. november 2013 #6 Skrevet 23. november 2013 Det trenger ikke å være trøske. Da gjør det som regel også vondt mot slutten av ammingen da brystet tømmes. Kjennes ut som ståltråd som trekkes inn og ut av brystet. Sabla vondt. Kan være du bare er sår pga kort tid siden du begynte å amme. Er vanlig å bli litt sår selv om teknikken er riktig også. Brystvortene må herdes Hvis det er trøske bør både du og babyen behandles. Smør tynt lag med canesten på brystvortene og bytt ammeinlegg etter hver amming. Baby må pensles i munnen med 1 ml mycostatin 4 ganger daglig i 4 uker. Du må til lege el tannlege for å få dette. Baby bør behandles selv om du ikke ser tegn til trøske i munnen.
spiresnart Skrevet 23. november 2013 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2013 Jeg har ikke vondt under selve ammingen, heller ikke etter Er kun de første takene som er vonde(!!!)..mildt sagt..! Håper virkelig jeg slipper unna soppen..!
spiresnart Skrevet 23. november 2013 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2013 Men..hvis det er sopp hadde det vell vært vondt under hele ammingen?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #9 Skrevet 24. november 2013 Høres ut som sopp. Jeg hadde det slik som deg, og skjønte ikke helt hva det var. Kom derfor sent til behandling og måtte dessverre avslutte ammingen for å få bukt med problemet. Jeg fikk det ikke så tidlig som deg, men kanskje etter 3-4 ukers tid. Jeg klarte omtrent ikke å legge til babyen. Trakk meg unna flere ganger før jeg lot henne ta puppen, på grunn av smertene. Som piggtråd de første 6-7 takene, så var det akkurat som om puppen ble nummen og resten av ammingen gikk for så vidt greit. JM måpte bare da jeg tok opp problemet med henne. Da var babyen nesten 6 uker. Hun skjønte ikke hvordan jeg klarte å amme i det hele tatt med slike brystvorter. Få sjekket det snarlig i alle fall. Anonymous poster hash: eb05e...19a
spiresnart Skrevet 24. november 2013 Forfatter #10 Skrevet 24. november 2013 Hmm, da får jeg vell bestille meg en legetime..For jeg vil jo amme :/
spiresnart Skrevet 24. november 2013 Forfatter #11 Skrevet 24. november 2013 Hmm, da får jeg vell bestille meg en legetime..For jeg vil jo amme :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå