Gå til innhold

Er det lov å bitche litt om gubben her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rimelig gretten nå så trenger en utblåsning. Velger "the silent treatment" ift gubben så bruker dere fine damer som ventil.

Han har vært sur og gretten i hele dag. Grunnen er at han "måtte" være med på besøk til min familie. Han har jo ikke noe egentid hele uken (hans ord) så han trenger litt tid for seg selv i helgen. 

Hallo??!!  :kjempesinna:

Han jobber 120% stilling, jobber frivillig for en dyrevernsorganisasjon (all honnør for det!) og har en hobby som tar MYE tid. 3 kvelder denne uken har han ikke vært hjemme pga hobbyen.

Så når helgen kommer vil han ikke være sammen med oss, hans familie, selv om han såvidt har tilbragt noen få timer med meg og snuppa sammen hele uken. Han er jo så sliten etter uken som har vært må forstå. Staaakar  :spy:

Nå etter vi kom hjem fra familiebesøk dro han avgårde for å pleie hobbyen sin litt igjen, lørdag ettermiddag/kveld som for de fleste er familie-kjernetid.

Anyways, ukens utblåsning fra meg. Sitter å revurderer om det er lurt å fortsette å prøve på nr 2 når prioriteringene hans tydeligvis er helt på jordet.  :balltre:

Eller er jeg for hårsår kanskje?? Råd mottas med takk  :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig - om det er ett sted i verden man kan klage med god samvittighet samtidig som man kan forvente støtte, - så er det her! Han høres ut som et typisk eksemplar av arten. Det betyr at det er på tide å bestille dametur og overlate ansvaret til mannebeinet en ukes tid. Luft under vingene for deg, reality check for ham - vinn vinn

Skrevet

Jeg ville i hvert fall sett på mulighetene for å få endret på ting før nr 2, erfaring tilsier at dobbel barnehaug ikke fører til annet enn enda mindre lyst til å ta de store oppgjørene av typen "du må faktisk prioritere oss, om du vil ha oss".

Skrevet

Takk for støttende ord Amandine, En jentetur hadde nok vært på sin plass ja!

Hadde nettopp en hissig diskusjon ang sitsen. Vi krangler aldri, men nå har jeg gått å satt meg i et annet rom i protest så han kan få sitte der med "egentiden sin" alene.

Dust.

Skrevet

Takk Luten, du satte ord på nettopp det jeg tenker!

Skrevet

Dust, tufs, nek, fjøs, brødhue. Si fra om du trenger flere snille men dekkende skjellsord.

Skrevet

La ham sitte der med sin egentid og furte. Er nok smart å vente litt med nr 2. Da ender du bare opp med 3 barn. Han må innse at egentid er vel og bra men hobbyen går faktisk under egentid. Og hva med din egentid?

Jeg noterte opp alt gubben var borte på grunn av hobby, han fikk en "eye opener" når han så hvor mye tid han brukte på hobbyen kontra oss.

Skrevet

Papphest, løkrull, julegeit, kalveræv kan også benyttes. Pluss enig med luten.

Skrevet

Her kan det meste luftes.

Til info sendte jeg en sms til husstandens eldste mann akkurat nå (han er også nemlig og "pleier" hobbyen sin i kveld også)

"Når du kommer hjem rydder DU ut av oppvaskmaskinen. Jeg har gjort det 14 ganger siste uken! Natta!!"

Skrevet

Jepp, han kan få sitte alene å nyte alenetiden sin. I kveld og i morgen! Lillemor har overnattingsbesøk så jeg tar med jentene ut på frokost i morgen tidlig før vi skal på nok et familiebesøk, hvor han faktisk ikke er velkommen til å bli med siden han er slik en dust. Så det så. :snurt:

Skrevet

Update fra meg. Han la seg paddeflat og unnskyldte da vi stod opp i dag. Skylder på at han er sliten om dagen.... Ja, ja - det kan vi jo alle være, men det går an å ta seg sammen og ikke la det gå utover familien!

Kjenner jeg fortsatt er litt irritert. Han sier nå han GJERNE vil bli med i familiebesøk i dag, men jeg vet ikke om jeg gidder å ha han med. Barnslig kanskje? Jeg må tenke litt mer på saken tror jeg..... :huh:

Skrevet

Fortsetter han i samme spor likevel, har jeg en jernpanne av den gamle, tunge typen, hvis du vil låne. Eller marmorkjevle. Fritt valg. ;)

Skrevet

Takk for all støtte jenter :)

Han ble med på familiebesøk i dag uten sure miner. I tillegg har han støvsuget, vasket gulv og bad. Så han er vel tilgitt for denne gang  :hjertesmil: Jeg er ikke langsint som dere skjønner.... :rolleyes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...