Gå til innhold

Trenger gavetips til gutt 3 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år slo farfar på stortromma og overførte så alle barna pluss oss skulle få gave til 2000 kr hver. De store barna kan komme med ønsker selv, men 3 åringen ønsker seg bare masse dill. Vil gjerne kjøpe noe som han kan ha glede av nå og lang tid fremover, så må være noe som er holdbart og ikke går i stykker med engang. Vi vet jo ikke når det kommer gaver fra de kanten igjen, så derfor vil vi ikke kjøpe masse mindre gaver. De få gangene ungene har fått noe til bursdag og jul fra han har det vært snakk om en kjærlighet på pinne. 

Anonymous poster hash: 67553...be1

Fortsetter under...

Skrevet

vanskelig å kjøpe en gave som skal holde og glede i lang tid fremover når de er så små. de utvikler seg så fort i den alderen, og kan skifte interesse over natten nesten. hva med ski? akebrett/kjelke?

Anonymous poster hash: 00545...13c
Skrevet

Ski har han arva. Og han har vanlig akebrett med ratt, men har vært inne på tanken på snow racer som ser ut som snøscooter, Pappan og broren kjører endel snøscooter og han synes det er veldig gøy å få bli med 

Skrevet

Da hadde han kanskje også vært glad for en atv? :-) De trenger ikke koste så mye, og så kommer det til å bli mye brukt:-)

Anonymous poster hash: 00545...13c
Skrevet

Voksenseng? Pult? Skap? Noe han kan ha "med" seg når han flytter + noe dill han vil ha. Synes 2000 er mye på en gave

Anonymous poster hash: 9f0e3...4c3

Skrevet

Min første tanke er at da hadde jeg kjøpt flere sett med Brio togbane.

Gøy å kunne bygge en skikkelig stor bane. Det er også noe som er populært i mange år fremover, samt at det et en super leke å ta vare på for å gi til egne barn igjen.

Det er den store favoritten til min på 3. Selv om vi har suplert mye er hoveddelen fra da jeg var liten.

Annonse

Skrevet

Stor seng fikk han i sommer av mine foreldre, det ar alle barnebarna fått av de. Atv kunne nok kansje vært noe, skal sjekk litt rundt det. Han får en eske brio togbane av oss, så kunne sikkert kjøpt en eske eller 2 til hvis vi faller på noe som ikke er så dyrt. 

Skrevet

Går an å sette de på sparekontoen og heller vente til sommeren da han kanskje ønsker seg 2-hjulssykkel, sparkesykkel, drage, surfebrett e.l

Hva med en sånn akematte, snowracer er jo kult!

Går dere mye på ski? Bjørn Dæhlie skidress.

Lekekjøkken fra Ikea med utsyr.

Tursekk med sitteunderlag/skinn, spikkekniv, termos, matboks, drikkekopp, pølsepinne.

Verktøykasse fra coop obs bygg med ekte verktøy i liten str. + noen plankebiter.  

Hva med billett til kino, lekeland eller teater med godtekuponger :)

Gavekort på svømmekurs?

Bilbane, radiostyrt bil.

Noe han trenger til rommet sitt? - lamper, wallstickers, interiør, gardiner, nytt sengetrekk.

En litt mer avansert bilgarasje.

Anonymous poster hash: e2686...fb4
Skrevet

Den gaven vår 3-åring har brukt aller mest er sparkesykkelen. Men nå bor vi på vestlandet og kan stort sett bruke den hele året.

Skrevet

Duplo! Vi har samlet på duplo til eldste, og hun er 9 år og bygger fremdeles ofte med det. Skal sies at hun har enormt mye tilbehør, så hun kan bygge metervise lange tårn og hus og hva hun ikke finner på når hun istter der :)
De minste på 1 og 3 år er også flittige brukere av det, og dette er jo også evt noe fremtidige barn kan arve :)
Duplo går virkelig ikke av moten!

Anonymous poster hash: 93884...bb9
Skrevet

Stressless stol :D

Anonymous poster hash: 93884...bb9
Skrevet

Ski

Rattkjelke

Tursekk

Og ev. sette resten av pengene i aksjefond..?

Anonymous poster hash: 0f876...0b9

Skrevet

Sparekonto!<br />

Anonymous poster hash: ff4ef...2c4

Annonse

Skrevet

Duplo! Det kan man aldri få nok av. Det er leken 5 og snart 3-åringen bruker hver eneste dag. Snart 9-åringen leker også med det ganske ofte.

Anonymous poster hash: 9a9b5...696

Skrevet

Trampoline med nett til sommeren

Sykkel/sparkesykkel

Togbane fra biltema (like bra, men billigre enn brio, passer med brio også)

Klær

Seng

møbler

bilgarasje i etasjer

Anonymous poster hash: 84c93...02b
Skrevet

Bilbane;)

Anonymous poster hash: 6eacc...880

Skrevet

Jeg hadde kjøpt en leke, togbane, e.l. Resten hadde jeg satt inn på sparekonto.

Skrevet

Jeg har alltid satt inn på sparekonto når besteforeldre har gitt penger. Synes barna har alt for mye leker, selvom vi nok ikke har så mye som de fleste (liten familie og dermed få gaver). 

Anonymous poster hash: 84c93...02b
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...