_Løvemamma_ Skrevet 23. november 2013 #1 Skrevet 23. november 2013 (endret) Usikker på om dette er riktig underforum, håper moderatorer flytter det dersom det hører til et annet sted Jeg forventet å få mensen tirsdag eller onsdag denne uken, nå er det lørdag og den er fremdeles ikke å se. Pleier å kjenne godt på forhånd når den skal komme, og nå er ingen av mine vanlige PMS-plager her. Har følt på meg at det er noe på gang, så tok den første testen nesten en uke før jeg forventet mens, og senest en i dag, alle negative. Men jeg er så kvalm, på nippet til å få spisevegring slik jeg hadde de to andre gangene jeg har vært gravid. Jeg er veldig trøtt på ettermiddagene, surrete i hode, synes alle luker tar helt av og de fleste av dem er kvalmende... Jeg hadde en liten blødning, lik det jeg har opplevd som festeblødning ved tidligere svangerskap, ca nr jeg regner med at jeg hadde eggløsning, kanskje litt senere. De siste par dagene har brystene begynt å stikke litt, men ikke på samme måten som før mens. Dessuten er livmorhalsen rund og hard og høy og lukket, men ikke 'plugget igjen'. Jeg var gravid tidlig i vår men mistet i uke 8, og siste eggløsning jeg har hatt nå var ca på termindatoen jeg egentlig hadde. Derfor tenker jeg litt at kroppen på en måte kanskje 'husker' det, og at det har krøllet seg til med hormonene på noe vis? Vet ikke engang om det går an altså, noen som har opplevd noe sånt? Både med datteren min og også i vår så tok det litt tid før jeg testet positivt, men husker ikke helt hvor lenge. Med jentungen synes jeg jeg jeg var oppgitt over negative tester i ukesvis, men hadde ikke så stabil syklus da, det har jeg nå. Dersom jeg er gravid nå er jeg ca 4+4 på vei. Skal jeg fortsette å teste? Ev når gir jeg opp å skylder på hormonforstyrrelser? Og hvilke tester er best dersom jeg rett å slett bare produserer hcg litt sent? Endret 23. november 2013 av _Løvemamma_
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #2 Skrevet 23. november 2013 Blir bare gjetting om du vil vi andre skal svare for deg. Ta en tur til legen og mål hcg-nivå, evt smør deg med tålmodighet og vent på evt positiv test eller TR Lykke til Anonymous poster hash: b7203...182
_Løvemamma_ Skrevet 24. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2013 Skjønner jo at ingen her kan fortelle meg om jeg er gravid eller ikke, men hadde vært fint å vite om andre har opplevd forstyrrelser i syklusen, 'innbildt' svangerskap/symptomer eller lignende i forbindelse med terminen til en baby man mistet tidlig i svangerskapet. Også i forhold til det med hvilke tester som er mest følsomme/sikkre kunne jeg tenke meg noen innspill. Siden jeg har testet positivt sent i tidligere svangerskap så vil nok legen be meg se det an og teste igjen om en uke, så drøyer det litt.
Turtelduen Skrevet 24. november 2013 #4 Skrevet 24. november 2013 Hei! En venninne følte det samme som deg. Hun tok fire clearbluetester over noen uker og alle var negative. Så kjøpte hun den på Rema. Og den viste positiv. Da tenkte hun har hun var 12 uker kanskje. Legen sa 16, og to uker etter var hun på ultralyd. Men der viste målingene at hun var 23 uker! Så mao så når hu 21 uker gravid når testen enderlig ble positiv...! Så stol på magefølelsen og prøv en billigtest, for så å høre med legen...? Lykke til! PS. jeg har alltid rett når jeg føler jeg er gravid... Magen er til å stole på
_Løvemamma_ Skrevet 24. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2013 Tenkte å kjøpe en test igjen i morgen, og om den også er negativ så må jeg nok bestille noen sånne kjempebillige, for hvis dette skal fortsette i ukevis så kan det fort bli dyrt... Aldri hatt denne følelsen uten å være gravid, jeg heller. Men kjenner at på grunn av timingen så bli jeg litt skeptisk,kanskje kroppen min bare 'tror' at jeg er gravid...? Finner jo alltids ut av det etterhevrt, men blir litt småsprø av å gå rundt å lure
Tiin Skrevet 25. november 2013 #6 Skrevet 25. november 2013 Kan jeg spørre om du har sånne murringer? Det er for meg i hvertfall et veldig sikkert tegn på at jeg er gravid? Et tidlig tegn. Kvalme, lukt osv kommer gjerne litt senere på meg. Det sprer seg liksom bak til korsryggen.
_Løvemamma_ Skrevet 25. november 2013 Forfatter #7 Skrevet 25. november 2013 Jeg har alle gravidsymptomer som finnes, inkludert de jeg ikke viste om som jeg fant ut av ved å google. Murringer i ryggen. Stikker i livmora og i livmorhalsen, sååååå kvalm (særlig i dag), trøtt som en strømpe, mørkere areola, treg mage, oppblåst osv. Slik har det vært de to andre gangene også, og aldri når jeg ikke er gravid. Så kroppen min tror iallefall tydeligvis at jeg er gravid! Jeg kjenner flere som forteller at de ikke merker noe særlig til graviditeten før babyen begynner å ta litt plass i magen, men jeg er altså den typen som føler seg SUPERGRAVID omtrent fra det øyeblikket egget fester seg. Hadde tidspunktet vært annerledes hadde jeg nok hatt lite tvil om at jeg var gravid, men når en ev unfangelse faller såpas nært det som egentlig var en termin så synes jeg det er litt påfallende... Riktignok uten at jeg har klart å finne noe om at man kan få hormonforstyrrelser på denne måten etter SA...
Shiny84 Skrevet 25. november 2013 #8 Skrevet 25. november 2013 I mine svangerskap har jeg "hatt en følelse" og gjerne drømt at jeg var gravid eller testet pos før jeg gjorde det. Men klart går man og ønsker at man er gravid kan det jo være ønsketenkning også. Men den eneste måten å bli sikkert på er jo å teste seg. Noen produserer jo hcg senere har jeg hørt, dog aldri opplevd selv. Det jeg personlig har "merket" sånn utenom drømmer og den følelsen av at " jeg bare vet" er en blodårene som blir veldig fremtredende på venstre bryst, den har kommet tidlig hver (!) gang. Også en slags pigmentstrek fra skambenet og ned til sprekken, svak, men synlig. Håper du får det resultatet du ønsker, lykke til
_Løvemamma_ Skrevet 25. november 2013 Forfatter #9 Skrevet 25. november 2013 Ja, merkelig hvordan man bare 'vet' Det er ikke sånn at jeg har gått å håpet heller, for egentlig passer det ganske dårlig da jeg er midt i utdannelse, men ønsker meg jo et barn til, og dersom det viser seg at jeg er gravid så kommer jeg jo til å bli veldig glad for det Er vel mest redd for å bli glad og begynne å glede meg, og så finne ut at det var ikke noe likevel. Men må vel bare være tolmodig, jeg blir jo ikke mer eller mindre gravid enn det jeg er av å google alt mulig jeg kan komme på og lese om andre som ikke har testet positivt før i uke ørten osv. Men greit å lufte tankene litt her iallefall
Turtelduen Skrevet 28. november 2013 #10 Skrevet 28. november 2013 Ja, merkelig hvordan man bare 'vet' Det er ikke sånn at jeg har gått å håpet heller, for egentlig passer det ganske dårlig da jeg er midt i utdannelse, men ønsker meg jo et barn til, og dersom det viser seg at jeg er gravid så kommer jeg jo til å bli veldig glad for det Er vel mest redd for å bli glad og begynne å glede meg, og så finne ut at det var ikke noe likevel. Men må vel bare være tolmodig, jeg blir jo ikke mer eller mindre gravid enn det jeg er av å google alt mulig jeg kan komme på og lese om andre som ikke har testet positivt før i uke ørten osv. Men greit å lufte tankene litt her iallefall Spent på om du får no svar jeg, og om du fortsatt har symptomer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå