Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #1 Skrevet 23. november 2013 Melk(mme), grøt og melk, frukt, middag og melk, grøt, melk. Hun nekter å drikke vann. Råd noen ? Og ser det greit ut med måltidene? Vi starter dagen kl 07 og siste måltid ca 18.30 Anonymous poster hash: 4cb19...263
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #2 Skrevet 23. november 2013 Ser ca ut som dagen til min lille på 7 mnd, bortsett fra at han drikker vann til grøten og middagen. Og gjerne 150-200 ml vann utenom måltider gjennom dagen. Har også begynt å gi litt kavring eller kjeks mellom middag og kvelds. Til frokost blir det gjerne en brødskive i stedenfor grøten, uten skorpe og med enten tubeost,prim eller kaviar. Så lenge ungen er mett og blid, og får prøvd tennene (de to han har) så er vel alt greit. Anonymous poster hash: a6065...b1f
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #3 Skrevet 23. november 2013 Ser ca ut som dagen til min lille på 7 mnd, bortsett fra at han drikker vann til grøten og middagen. Og gjerne 150-200 ml vann utenom måltider gjennom dagen. Har også begynt å gi litt kavring eller kjeks mellom middag og kvelds. Til frokost blir det gjerne en brødskive i stedenfor grøten, uten skorpe og med enten tubeost,prim eller kaviar. Så lenge ungen er mett og blid, og får prøvd tennene (de to han har) så er vel alt greit.Anonymous poster hash: a6065...b1f Du mener vel bløtlagt kavring/kjeks? Det er farlig å la 7 mnd gamle babyer knaske på harde kavringer og kjeks. Tenker på aspirasjonsfare. Anonymous poster hash: f566d...83e
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #4 Skrevet 23. november 2013 Ser ca ut som dagen til min lille på 7 mnd, bortsett fra at han drikker vann til grøten og middagen. Og gjerne 150-200 ml vann utenom måltider gjennom dagen. Har også begynt å gi litt kavring eller kjeks mellom middag og kvelds. Til frokost blir det gjerne en brødskive i stedenfor grøten, uten skorpe og med enten tubeost,prim eller kaviar. Så lenge ungen er mett og blid, og får prøvd tennene (de to han har) så er vel alt greit.Anonymous poster hash: a6065...b1f Du mener vel bløtlagt kavring/kjeks? Det er farlig å la 7 mnd gamle babyer knaske på harde kavringer og kjeks. Tenker på aspirasjonsfare. Anonymous poster hash: f566d...83e Hvor har du det fra? Jeg har gitt det til min på 5 mnd. Det er jo bløtlagt når de får det inn i munnen. Anonymous poster hash: a423e...ef9
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #5 Skrevet 23. november 2013 Ser ca ut som dagen til min lille på 7 mnd, bortsett fra at han drikker vann til grøten og middagen. Og gjerne 150-200 ml vann utenom måltider gjennom dagen. Har også begynt å gi litt kavring eller kjeks mellom middag og kvelds. Til frokost blir det gjerne en brødskive i stedenfor grøten, uten skorpe og med enten tubeost,prim eller kaviar. Så lenge ungen er mett og blid, og får prøvd tennene (de to han har) så er vel alt greit.Anonymous poster hash: a6065...b1f Du mener vel bløtlagt kavring/kjeks? Det er farlig å la 7 mnd gamle babyer knaske på harde kavringer og kjeks. Tenker på aspirasjonsfare. Anonymous poster hash: f566d...83e Er vel ikke farlig det da. Har gitt mine skorper,kavring riskaker og kjeks fra 6 måneder. Går fint det. Det blir bløtlagt inne i munnen og de bruker gommene til å tygge med. Og babyen har også en brekningsrefleks så de ikke setter ting fast i halsen så lett. Anonymous poster hash: d922b...38b
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #6 Skrevet 23. november 2013 Vår lille: 07:00- 1 skål grøt 17:00 middag eller grøt (alt etter hva vi har) resten ammer jeg Men jobber med opptrapping, har tatt tid for mini å lære seg å like maten. Først nå de siste dagene at noen skjeer går inn. Anonymous poster hash: 0d022...2e1
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #7 Skrevet 23. november 2013 Maten din lille spiser er bra, jeg bruker også å gi brød med pålegg, leverpostei, skine, syltetøy Anonymous poster hash: 19d9e...07a
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #8 Skrevet 23. november 2013 Ser ca ut som dagen til min lille på 7 mnd, bortsett fra at han drikker vann til grøten og middagen. Og gjerne 150-200 ml vann utenom måltider gjennom dagen. Har også begynt å gi litt kavring eller kjeks mellom middag og kvelds. Til frokost blir det gjerne en brødskive i stedenfor grøten, uten skorpe og med enten tubeost,prim eller kaviar. Så lenge ungen er mett og blid, og får prøvd tennene (de to han har) så er vel alt greit.Anonymous poster hash: a6065...b1f Du mener vel bløtlagt kavring/kjeks? Det er farlig å la 7 mnd gamle babyer knaske på harde kavringer og kjeks. Tenker på aspirasjonsfare. Anonymous poster hash: f566d...83e Eh, nei det mener jeg ikke. Som de andre her sier går det heeelt fint når de får bløtet det i munnen. Ble faktisk oppfordret av hs på 6 mnd-kontrollen om å gjøre det sånn for å utfordre tyggerefleks og gommene. Anonymous poster hash: a6065...b1f
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #9 Skrevet 23. november 2013 Ser ca ut som dagen til min lille på 7 mnd, bortsett fra at han drikker vann til grøten og middagen. Og gjerne 150-200 ml vann utenom måltider gjennom dagen. Har også begynt å gi litt kavring eller kjeks mellom middag og kvelds. Til frokost blir det gjerne en brødskive i stedenfor grøten, uten skorpe og med enten tubeost,prim eller kaviar. Så lenge ungen er mett og blid, og får prøvd tennene (de to han har) så er vel alt greit.Anonymous poster hash: a6065...b1f Du mener vel bløtlagt kavring/kjeks? Det er farlig å la 7 mnd gamle babyer knaske på harde kavringer og kjeks. Tenker på aspirasjonsfare. Anonymous poster hash: f566d...83e Har flere ganger hørt fra hs at det bare er å gi kavring, skalk etc. Det lindrer også kløende gommer:) Selvfølgelig passer man godt på mens de spiser da. Anonymous poster hash: 5795e...a6d
mama_82 Skrevet 23. november 2013 #10 Skrevet 23. november 2013 Høres ut som en fin måltidsrytme her er det grøt kl 7, pupp 8, frukt 11, pupp 12, middag 14, pupp 15, grøt 17 og pupp før legging ca 18.30. Prøver intenst med vann til måltidene, men blir bare noen få slurker. Skal kutte ut ammingen kl 12 fordi jeg skal begynne å jobbe om 3 uker. Satser på at mini drikker mer vann da det blir mindre pupp han er forresten 7,5 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå