Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #1 Skrevet 23. november 2013 Vi leker med tanken på å flytte til nordlige strøk, da jeg kanskje kommer inn på UiT. Dette er et profesjonsstudie og vi har to barn, så det være et hus/rekkehus/leilighet med grei størrelse og soverom da familie hadde måtte overnattet (bor på østlandet nå). Det er jo en del økonomiske fordeler med å bo i Tromsø, men på Finn.no er leieprisen på bolig ikke så veldlig mye billigere enn andre storbyer. Er det noen steder det er billigere enn andre å bo, ikke så langt unna Uit? Hvordan er det med jobbmuligheter for samboer (tar de fleste jobber), barnehage osvosv. Noen som vil gi oss info? Takk takk Anonymous poster hash: 1f0e9...583
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #2 Skrevet 23. november 2013 Vet at det er dyrt å bo i Tromsø. Men barnehage er billig hvis du studerer der. Studentmiljøet er fantastisk. Jobb får samb. Lett. Mange jobb muligheter. Anonymous poster hash: 8fa80...f5d
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #3 Skrevet 23. november 2013 http://www.bonord.no/utleie.169924.no.html Vi bodde i Tromsøborligbyggelags utleie leiligheter. Ikke så ille dyrt. Er på fastlandet, men rett ved tunellen som går over til øya og da kommer man ut nesten rett ved UIT. Fantastisk flott by som jeg savner masse, bodde der i 5 år. Når vi bodde der var det ingen problemer å få jeg jobb, så fremt man er fleksibel Anonymous poster hash: 35e6b...aa5
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #4 Skrevet 23. november 2013 Det er veldig dyrt å bo i Tromsø, men man kan jo være heldige og finne noe billig. Hvis dere skal flytte hit til studiestart må dere være obs på at kapasiteten er sprengt helt fram mot jul - jeg ville prøvd å finne meg boplass i mai hvis jeg var dere. Jobb skulle ikke være noe problem å få dersom man ikke er kresen, mange ledige stillinger. Barnehageplass skulle heller ikke by på problemer. UiT er en super plass på jord Jeg studerer der. Godt miljø, flotte forelesere, fine folk Anonymous poster hash: 8b5d1...a72
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #5 Skrevet 23. november 2013 Forresten så kan du finne billigere boplass på Kvaløya og i Kroken. Hvis dere skal ha bil kan jo Movika eller Tønsvika være et alternativ - ca 20 minutter med bil fra UiT. Anonymous poster hash: 8b5d1...a72
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #6 Skrevet 23. november 2013 Takk for god info! Det er joggu noe å rive opp her og flytte så langt unna, men .. man lever ett liv! Drømmen er å bli psykolog og det virker som om jeg kan komme inn .. Anonymous poster hash: 1f0e9...583
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #7 Skrevet 23. november 2013 Kjempevanskelig å få seg leilighet nå. Vet om noen som har leitet i mange mnd. Men som student kan dere få studentleilighet. Anonymous poster hash: c52bc...d0d
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #8 Skrevet 23. november 2013 Vi leker med tanken på å flytte til nordlige strøk, da jeg kanskje kommer inn på UiT. Dette er et profesjonsstudie og vi har to barn, så det være et hus/rekkehus/leilighet med grei størrelse og soverom da familie hadde måtte overnattet (bor på østlandet nå). Det er jo en del økonomiske fordeler med å bo i Tromsø, men på Finn.no er leieprisen på bolig ikke så veldlig mye billigere enn andre storbyer. Er det noen steder det er billigere enn andre å bo, ikke så langt unna Uit? Hvordan er det med jobbmuligheter for samboer (tar de fleste jobber), barnehage osvosv. Noen som vil gi oss info? Takk takk Anonymous poster hash: 1f0e9...583 Hvilke økonomiske fordeler er det med å bo i Tromsø? Anonymous poster hash: d552b...02c
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #9 Skrevet 23. november 2013 Anonymous poster hash: 1f0e9...583 Hvilke økonomiske fordeler er det med å bo i Tromsø? Anonymous poster hash: d552b...02c Ingen Anonymous poster hash: 8f090...0c4
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #10 Skrevet 23. november 2013 Anonymous poster hash: 1f0e9...583 Hvilke økonomiske fordeler er det med å bo i Tromsø? Anonymous poster hash: d552b...02c Ingen Anonymous poster hash: 8f090...0c4 Jeg vet det. Jeg bor her. Lurte på hva HI mente Anonymous poster hash: d552b...02c
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #11 Skrevet 23. november 2013 Anonymous poster hash: 1f0e9...583 Hvilke økonomiske fordeler er det med å bo i Tromsø? Anonymous poster hash: d552b...02c Ingen Anonymous poster hash: 8f090...0c4 Jeg vet det. Jeg bor her. Lurte på hva HI mente Anonymous poster hash: d552b...02c Hehe, jeg har bodd i Tromsø Bor nå i Finnmark og her har vi noen fordeler + rimeligere bopel. Tromsø er sinnsykt dyr by å bo i. Fin, men dyr. Anonymous poster hash: 8f090...0c4
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #12 Skrevet 23. november 2013 Tromsø er en dyr by å bo i. Er du tidlig ute, kan du være heldig å få leilighet via studentsamskipnaden, og de er litt rimeligere enn om dere skal ut på det private markedet. Men vær tidlig ute! Det er krig om boligene, så for å sikre dere boplass kan dere godt legge ut annonse allerede nå om at dere ønsker sted å bo fra Juni. De fleste er nødt til å betale leie fra juni, da det er stor krig, og man må være tidlig ute for å sikre seg boplass. Om dere ikke ønsker å overta noe før i august, kan dere nesten banne på at alt vil være utleid eller være så dyrt at det ikke er overkommelig på studentlønn.Om dere har bil er det fint å bo både på Kvaløya og i Kroken. Samt Tromsdalen Går ofte busser, og det er matbutikker i nærheten uansett hvor dere bor. Det er også flere studentbarnehager og de er bare helt fantastiske og har en del tilbud som kan hjelpe deg som student. Har du eksamen på en fagdag, hjelper barnehagen deg til å finne barnevakt om du ikke har egne. Er barnet sykt kan de også stille opp med hjelp for deg! Samme om du har behov for litt lengre åpningstid, eller behov for barnevakt litt utenom åpningstidene er de overaskende fleksibel! Vil skryte disse barnehagene opp i skyene, for de har unike tilbud til oss studentforeldre som andre barnehager ikke har. Studentmiljøet er fantastisk, samme med folkene. Selv er jeg vokst opp i Tromsø og har studert der, men gikk med på å flytte til en annen by. Angrer som bare det, og har så lyst til å flytte hjem! Skal ikke se bortifra at det skjer om drømmehuset og de drømmejobbene dukker opp Jobb er lett å finne, særlig siden han er fleksibel og kan jobbe med omtrent hva som helst.Ønsker å skryte byen opp i skyene, ikke bare fordi jeg kommer derifra, men det er noe som gjør at det er lett å bli inkludert. Om dere er åpne, finner dere lett venner og kommer garantert i kontakt med folk! Ikke vær redd for å prat med mødre i barnehagen, med andre i klassen og vær med på ting som skjer. Universitetet er en fin plass å studere på, men det er stort! Mange fakulteter, kantiner, biblioteker osv. Hyggelige lærere og greie forelesere i forhold til andre steder. Legger ikke skjul på at noen forelesninger er dritt, men føler at de har et høyere nivå enn andre steder jeg har studert. Kjør på, ta tak og flytt oppover til nordens Paris! Dere kommer ikke til å angre, selv om det kanskje kan være tungt å flytte ifra det kjente og kjære. Men det er heldigvis lett å reise til andre byer ifra Tromsø, i forhold til andre steder i nord hvor dere kanskje trenger både 3 og 4 mellomlandinger for å komme dere sørover (om det er der dere bor). Anonymous poster hash: a30e9...40d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå