Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #1 Skrevet 23. november 2013 føler seg presset til å kjøpe dyre barneklær? Leste en artikkel i vg nå, om en mor som føler det presset. Så jeg lurer på om det er sånn gjengs over? Selv har jeg aldri kjent på det presset, og kunne ikke brydd meg mindre om noen påpekte mine valg av kleskjøp. Anonymous poster hash: b5796...42b
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #2 Skrevet 23. november 2013 Aldri følt noe press. Anonymous poster hash: d61cf...a3f
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #3 Skrevet 23. november 2013 Ja. Har følt en del press. Vanskelig når jeg er student.. Anonymous poster hash: 6a863...2be
Lammelåret Skrevet 23. november 2013 #4 Skrevet 23. november 2013 Kan aldri tenke meg at det er en generell problemstilling, men hvis vi ikke er det bevisst, kan det bli et problem. Kanskje lurt å ikke sjekke hva andres unger kler seg i?
frk Nilsen Skrevet 23. november 2013 #6 Skrevet 23. november 2013 Nei, jeg bryr meg fint lite i hvilke merker som andre unger i barnehagen og nabolaget har.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #7 Skrevet 23. november 2013 Nei, ikke noe press i det hele tatt. Kjøper de klærne jeg liker. Har masse brukt, fra billigbutikker men også merke klær... Mye av merkeklærne har vi fått som gaver. Anonymous poster hash: 1d9a3...3ff
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #8 Skrevet 23. november 2013 Nei. Men jeg selv velger å kjøpe det som kommer ut "best i test" når det kommer til regntøy og kjeledresser. Anonymous poster hash: 90139...b89
Cat.68 Skrevet 23. november 2013 #9 Skrevet 23. november 2013 Nei ikke på noen måte. Jeg kjøper en salig blanding av merke og vanlige klær. For meg handler det om kvalitet og hva jeg liker. Merket spiller ingen rolle i seg selvt.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #10 Skrevet 23. november 2013 Nei. Men jeg kjenner ei som bor et annet sted i landet som føler presset. Snakket om det for noen dager siden. Anonymous poster hash: ce051...6f4
prekæs Skrevet 23. november 2013 #11 Skrevet 23. november 2013 Ikke i det hele tatt. Kjøper en salig blanding, mest fra billigkjedene, noe fra Fretex og trår til med merkevarer innimellom. Kjøper man merketøy fordi man føler seg presset, bør man gå en runde med seg selv.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #12 Skrevet 23. november 2013 NEI! Anonymous poster hash: d5e9a...4d8
Ugl@ ruger... Skrevet 23. november 2013 #14 Skrevet 23. november 2013 Nei, kan ikke si jeg føler meg presset overhode. Kansje for "gammel"? ;-b
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #15 Skrevet 23. november 2013 Jeg er alt for sær og rar til å ta slikt på alvor. Press? Nei, ærlig talt, sånt tull. Jeg kjøper det jeg og ungene syns er fint, til en fornuftig penge. Anonymous poster hash: dec75...eb4
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #16 Skrevet 23. november 2013 Nei, ikke press til å kjøpe sånne "moteklær", det er vel det saken handler om. Men jeg har en slags angst for å ikke være bra nok/like bra som andre når det gjelder kvalitet på klærne, og prioriterer å kjøpe god ull og Reimadress selv om jeg egentlig ikke har så god råd. Hverdagsklær har han stort sett arvet, og det er jeg heller stolt av enn flau over. Anonymous poster hash: 37241...c3a
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #17 Skrevet 23. november 2013 Tja, i ene klubben er vi fire jenter på rundt 30. To av de har 3 barn og en av de har 1 barn, disse jentene er sykelig opptatt av klær og utstyr til barna. Det er som om det er en hobby, de sender hverandre linker til like merkeklær, tar bilder av ungene med dyre merkeklær som de viser hverandre på klubb hvor de da skryter over hvor fine klærne til barnet var, istedenfor å si noe fint om selve barnet. Jeg har mer enn grei nok økonomi til å kunne kjøpe nesten hva jeg vil av dette, men jeg får meg ikke til det, fokuset er helt på feil plass,,, Anonymous poster hash: fa13a...08b
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #18 Skrevet 23. november 2013 Det er ingen som presser meg. Likevel føler jeg det likevel. Jeg er ung mor og har møtt mye fordommer. Kanskje det er derfor? Jeg vil liksom ikke at folk skal tro vi er dårlige foreldre eller har dårlig råd. Anonymous poster hash: 41de4...6ae
Serepta Skrevet 23. november 2013 #19 Skrevet 23. november 2013 Ikke i det hele tatt. Registrerer at det er enkelte unger i bhg som er Hunter, Dior,Polo etc fra topp til tå, men det absolutte flertaller bruker funksjonelle klær fra vanlige kjedebutikker.
skinnfilla Skrevet 23. november 2013 #20 Skrevet 23. november 2013 Nei, har jeg aldri tenkt på. Derimot ser jeg på det som idioti å kjøpe en dress til 5-6 tusen og enda mer. når man kan få kjøpt en knallbra dress på salg til 5-600.....
Serepta Skrevet 23. november 2013 #21 Skrevet 23. november 2013 Kan legge til at på sko og yttertøy kjøper vi alltid det som kommer godt ut i tester, og bruker en del energi på å undersøke dette. Men det er på grunn av egenskaper, ikke nødvendigvis merket.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #22 Skrevet 23. november 2013 Nei. Jeg føler heller et press fra meg selv om å ha ryggrad og integritet nok til å ta sunne og fornuftige valg med tanke på mine barn. Hvis man attribuerer det man kjøper de og de klærne til sine barn til andres press er man antagelig med på å skape dette "presset", også mot andre. Anonymous poster hash: 1cf3f...5c5
Serepta Skrevet 23. november 2013 #23 Skrevet 23. november 2013 Kan legge til at på sko og yttertøy kjøper vi alltid det som kommer godt ut i tester, og bruker en del energi på å undersøke dette. Men det er på grunn av egenskaper, ikke nødvendigvis merket.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #24 Skrevet 23. november 2013 Jeg har aldri følt på presset. Kanskje er det yngre, i utgangspunktet litt usikre foreldre som kjenner på det? Jeg har for så vidt råd til å kjøpe litt merkeklær til mine barn, men kommer ikke til å gjøre det på MAAANGE år,fordi jeg synes det er tull når de vokser så mye. Anonymous poster hash: 7c0b1...4c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå