Gå til innhold

Miste melka av pumping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er en uke. Jeg er så sår på brystvortene, har masse melk, og vil gjerne pumpe..

Leste et sted at hvis jeg ikke pumper minst 5 ganger om dagen mister jeg melka? :S

Hvis jeg gir henne melk på flaske, kommer hun fortsatt til å ville ha pupp? 

Eller er det alt for tidlig og begynne med sånnt enda? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynner du med flaske, så er løpet veldig ofte kjørt. Hvis du har melk så er det ingen grunn til å pumpe. Det er mer skånsomt for brystet med amming enn med pumping.

Anonymous poster hash: f2450...ffb

Skrevet

Da lar jeg vær og fortsetter med amming :) Men en gang innimellom går vell greit? Tenker da på hvis jeg skal ha barnevakt en helg for eksempel. :) (Som blir veldig sjeldent :P)

Skrevet

Du bør iallfall vente med flaske til ammingen er skikkelig etablert. Det er ofte ikke før etter tolv uker.

Anonymous poster hash: f2450...ffb

Skrevet

La puppene lufttørke mellom hver amming. Ikke vask, rør eller smør niplene direkte. De vil herdes om en stund. Kos deg med lillejenten! :) Det er det beste i verden!

Anonymous poster hash: b96fa...ca5

Skrevet

Purrelan tror jeg kremen heter somdu kan smøre på.jeg hadde det sånn som deg innen en uke... Måtte pumpe 2-3 ganger, så gikk det greit og amme igjen...

Anonymous poster hash: dcd97...9a1

Skrevet

Morsmelken gjør underverker for brystvortene :) Jeg pumper hver dag 4-6 ganger for dagen, får bare mer og mer melk. Har ikke noe å si om jeg pumper 4-7 ganger. Jeg pumper når jeg har spreng, og sover hele natten.  Mini har ikke begynt å ta pupp enda, men håper han vil klare å begynne om noen uker. Han er seks uker nå, og prematur, så han har ikke sugerefleksen i boks helt enda :)

Skrevet

På barsel og ammepoliklinikken anbefalte de meg å pumpe og gi med kopp da jeg var sår. For at puppen skulle få hvile. Du kan evt prøve ammeskjold, det syns jeg fungerte veldig bra. Amminga gikk fint da jeg sluttet mef skjold etter ca 4 uker

Skrevet

Jeg pumpet noen ganger om dagen og ga noen måltider på flaske, mest så pappaen skulle få være litt med. Hos meg gikk produksjonen i været, sleit med overproduksjon i 4 måneder :o Mulig fordi jeg fikk tømt ordentlig med pumping. Dessuten hadde jeg såre brystvorter i lang tid. Hadde ikke disse problemene med neste. Pumpet litt med han også. Kroppen min hadde jo også gjort dette før, så den var vel også mer tilpasningsdyktig :)

Skrevet

Jeg pumpet noen ganger om dagen og ga noen måltider på flaske, mest så pappaen skulle få være litt med. Hos meg gikk produksjonen i været, sleit med overproduksjon i 4 måneder :o Mulig fordi jeg fikk tømt ordentlig med pumping. Dessuten hadde jeg såre brystvorter i lang tid. Hadde ikke disse problemene med neste. Pumpet litt med han også. Kroppen min hadde jo også gjort dette før, så den var vel også mer tilpasningsdyktig :)

Begynte med dette fra de var rundt 1 uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...