Gå til innhold

Jeg er deprimert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det siste året har vært et helvete med masse sykdom, dårlige nyheter, konflikter, stress og ingen ferie. Jeg er utslitt og klarer ikke finne motivasjonen til å ordne det siste før jul. Jeg sover dårlig og klarer ikke konsentrere meg. Har null tålmodighet. Jeg trenger hjelp til å klare meg gjennom julen. Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: 8a1a5...3d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Psykolog!

Ring fastlegen.

Trening, nok søvn, riktig kost, sosialiser seg og gjøre ting du føler deg vel av kan hjelpe.

Ellers, behandling hos psykolog ol. Ev antideprssiva.

God bedring.

Anonymous poster hash: 43a9e...370

Skrevet

Kanskje ikke det du ville høre, men det som er effektivt mot depresjon er trening, så om du får til å trene et par tre ganger i uken 1 time per gang kan det ha god effekt og du kan få bedre humør, energi og mestringsfølelse. Anbefales veldig. Det som ikke hjelper er å vente på at det skal "seile en løsning forbi på en fjøl". DU må ta tak i det selv og gjøre noe aktivt.

Klem til deg fra en som har hatt et tøft år fullt av sykdom og elendighet selv :(

Anonymous poster hash: 56a87...b18
Skrevet

Takk for tips. Jeg spiser allerede sunt og trener. Det har dessverre ikke hatt noen effekt. Jeg har prøvd å ringe psykolog, men får ikke time før jul. Har to eksamner igjen og jobb. Klarer det ikke.

Anonymous poster hash: 8a1a5...3d4

Skrevet

Bestill time hos fastlegen, forklar situasjonen og få en sykemelding, i hvertfall en delvis sykemelding.. Det er jo ikke rart du er sliten, ukonsentert og har liten tålmodighet, du er rett og slett utslitt. Hvem som helst vill følt på det du gjør i samme situasjon, og man velger å kalle det depresjon eller noe annet.. Tror ikke dette blir bedre av antidepressive medikamenter, du må jo få tid til å hente deg inn..

Anonymous poster hash: 25f5f...887

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...