Lammelåret Skrevet 23. november 2013 #26 Skrevet 23. november 2013 Jeg skjønner ikke poenget, det blir likevel masse støv og ekstra greier i desember. Er det ikke mye bedre å få vasket jula skikkelig ut i januar etter treet er kastet? Å storvaske i desember er omtrent som å feie i motvind.
Vicky Pollard Skrevet 23. november 2013 #27 Skrevet 23. november 2013 Ohrff... I år vaska faktisk min mør og svigermor rundt stue og kjøkken da de passet ungene mens vi var i syden. Åhhh bortskjemt. Hadde ikke blitt gjort om ikke de hadde gjort det. Jeg jobber 100%, har to små unger og en mann som er fraværende annenhver uke, såååå jeg har liksom ikke dette på pri. Lista for tiden. Vasker rødt og ofte, men ikke vegger tak og inni skuffer og skap bortsett fra bestikkskuffe, kjøleskap og søppelskap ved behov. Vil bruke min usle fritid på å kose og leke med ungene, og på trening på kveldene. Ikke på vs
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #28 Skrevet 23. november 2013 Jeg skjønner ikke hvordan dere vasker tak og vegger, jeg. Blir det ikke skjoldete og stygt? Antar at det ikke blir det, siden dere fortsetter med det.. Jeg elsker faktisk å vaske julen ut av huset! Bort med julepynt, dilldall og rot, og når alt er overstått kjøper jeg to-tre buketter med blomster i vårfarger, setter fram lys i friske farger og kjøper meg et realt dameblad for det nye året! Ah, gleder meg allerede:) Anonymous poster hash: fedc2...6a9
Surmjølk og skallebank Skrevet 23. november 2013 #29 Skrevet 23. november 2013 Julevask? Næh. Vasker som ellers, tørker litt ekstra støv og vasker ting og tang som jeg vanligvis ikke gidder å bruke så mye tid på, men ingen svære greier. Tror hele tradisjonen med storrengjøring til jul hører fortiden til. I jula skal vi kose oss fra ende til annen, vaske kan man gjøre resten av året.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #30 Skrevet 23. november 2013 Rundvask til jul har vi aldri gjort. Hvis vi rundvasker blir det til våren. Holder lenge med vanlig helgevask. Anonymous poster hash: 16144...063
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #31 Skrevet 23. november 2013 Jeg skjønner ikke hvordan dere vasker tak og vegger, jeg. Blir det ikke skjoldete og stygt? Antar at det ikke blir det, siden dere fortsetter med det.. Jeg elsker faktisk å vaske julen ut av huset! Bort med julepynt, dilldall og rot, og når alt er overstått kjøper jeg to-tre buketter med blomster i vårfarger, setter fram lys i friske farger og kjøper meg et realt dameblad for det nye året! Ah, gleder meg allerede:) Anonymous poster hash: fedc2...6a9 Det har jeg også alltid lurt på ?! Hvordan og hvorfor vasker man vegger o tak? Jeg kommer fra Sverige. Har bodd her mange år. Har aldri hørt om den typen vasking før jeg kom til Norge. I moderne hjem tar man vel frem malingsspannet til taket litt oftere enn i gamle dager så jeg vill tru den type vasking er litt gammeldags? Anonymous poster hash: 77dc0...4d2
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. november 2013 #32 Skrevet 23. november 2013 Hva legger dere i ordet rundvask? Hva blir vasket og rengjort i rundvasken som ikke blir rengjort i helgevasken? Anonymous poster hash: fdd18...5da Når jeg tar nedvask av huset tørker jeg støv på steder jeg ikke pleier. Tak, vegger, bak kjøleskap, komfyr, under og bak senger, oppå skaper osv. Jeg vasker inni og utpå skap, vasker alle vinduer, vasker vaskemaskinen, kjøleskapet, lysbrytere, dører, trappe rekkverk. Jeg rydder og sorterer, kaster, selger og gir bort klær og andre ting. Klorer do og vasker. Støvsuging og vasking blir også gjort enda bedre og gjerne et par ganger med litt kort tid imellom. Da får jeg med enda mer drit. Mange av disse tingene gjorde jeg innimellom også. Nå ikke så masse dessverre. Det blir litt skippertak når jeg har ork.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #33 Skrevet 23. november 2013 Jeg skjønner ikke hvordan dere vasker tak og vegger, jeg. Blir det ikke skjoldete og stygt? Antar at det ikke blir det, siden dere fortsetter med det.. Jeg elsker faktisk å vaske julen ut av huset! Bort med julepynt, dilldall og rot, og når alt er overstått kjøper jeg to-tre buketter med blomster i vårfarger, setter fram lys i friske farger og kjøper meg et realt dameblad for det nye året! Ah, gleder meg allerede:) Anonymous poster hash: fedc2...6a9 Det har jeg også alltid lurt på ?! Hvordan og hvorfor vasker man vegger o tak? Jeg kommer fra Sverige. Har bodd her mange år. Har aldri hørt om den typen vasking før jeg kom til Norge. I moderne hjem tar man vel frem malingsspannet til taket litt oftere enn i gamle dager så jeg vill tru den type vasking er litt gammeldags? Anonymous poster hash: 77dc0...4d2 jeg lurer også på dette! Vi flyttet i høst, og fikk klage av huseier på det forrige stedet vi leide at vi ikke hadde vasket veggene?! men de var jo malt? skjønner ikke hvordan vi skulle gjort det uten å ødelegge dem:S Anonymous poster hash: 40c13...f81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå