Gå til innhold

Noen her som har fått voldsoffererstatning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ble du utsatt for , hvordan fungerer systemet og hva fikk du?

Anonymous poster hash: c0903...010

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg fikk 30000 for ca 11 år siden etter å ha blitt utsatt for incest i min barndom. Såvidt jeg husker så var det min advokat som tok seg av alt rundt rettsaken og søknad om voldsoffererstatning. 

Skrevet

Oii ja da tror jeg ikke venninnen min som ble slått til 2 ganger av en psykopat kan beregne og få flere hundre tusen kroner slik hun selv tror.

Anonymous poster hash: c513c...291
Skrevet

Min søster fikk 60 000 etter å ha vært utsatt for incest. Dette er vel nærmere ti år siden.

Anonymous poster hash: 4908a...cc9

Skrevet

Jeg fikk 50 000 ifjor, etter å ha opplevd flere voldsepisoder av en kjæreste. Fikk først 30 000, anket og fikk 20 000 til.

Anonymous poster hash: 32214...a6b

Skrevet

Fikk 90.000 etter å ha blitt gruppevoldtatt. Skrev om det i sommer

Advokaten tok seg av alt papirarbeidet

R.V

Anonymous poster hash: 6b7bc...215

Skrevet

Fik 300 000 for mishandling av meg og barnet fikk 175 000.

Fikk pengene på konto for ikke så lenge siden. Barnets penger er plassert på konto under overfornynderiet

Anonymous poster hash: 91b9e...52e
Skrevet

Jeg fikk 50 000 etter en voldtekt. Minstegrensa er 100 000, men pga gjerningsmannens lave alder ble det halvvert. Min mor klagde på vegne av meg da jeg ikke orket det selv, og jeg endte opp på totalt 100 000 i erstatning likevel.

Anonymous poster hash: 45b3e...de7

Skrevet

Jeg turte aldri si noe til noen. Visste ikke at jeg kunne hatt rett på noe. Men nå er det for sent. Det er over 25 år siden nå.

Anonymous poster hash: f8f7d...88f

Skrevet

En tidligere venninne anmelde "voldtekt" 3 år etter det liksom skjedde. Saken ble henlagt pga ingen bevis. Men hun fikk erstatning på nesten 200 000, for en voldtekt som ikke var en voldtekt..

Anonymous poster hash: 24606...207

Skrevet

130 000 pga vold og voldtekt av samboeren min som også er far til mitt eldste barn. Advokaten min søkte for meg. Man har rett på å få advokat dekket hvis man politianmelder vold, overgrep og lignende. ..

Anonymous poster hash: 434c6...643

Skrevet

Jeg har anneldt mannen min etter at han har lugget meg, spyttet på meg, slått og sparket, samt lagt/kastet meg i bakken. Politiet henla saken, men advokaten mener vi kan gå videre med saken. Hun tror jeg kan få erstatning selv om han ikke blir dømt?!

hi

Skrevet

Jeg har anneldt mannen min etter at han har lugget meg, spyttet på meg, slått og sparket, samt lagt/kastet meg i bakken. Politiet henla saken, men advokaten mener vi kan gå videre med saken. Hun tror jeg kan få erstatning selv om han ikke blir dømt?!

hi

Det er riktig. Min sak mot eksen ble henlagt av politiet, men jeg fikk erstatning.

Anonymous poster hash: 434c6...643

Skrevet

jeg ble angrepet på jobb,(psykiatrien) og har fått skader , men de er psykiske. Jeg står og vipper i saken, og det er snakk om yrkesskadeerstatning eller voldsoffer. Om jeg ikke får førstnevnte kan jeg søke om sistnevnte. Men, feilen jeg har gjort er å være i jobb, Hadde jeg sykemeldt meg ( han ble flyttet fra min jobb), kunne jeg hatt større sjanser. Jeg mente det beste var å holde meg i jobb, men det har vært dumt i ettertid.

har advokat, som jobber m saken min

Skrevet

Er Abonym her jeg.

Men fikk 80.000kr i år Pga eksen min har brukt vold og overvåket meg de siste årene vi var sammen. Og trusler osv.

Anonymous poster hash: 48c02...271

Skrevet

kan jeg søke etter et halvt år etter hendelsen? hva slags bevis må legges fem?

Anonymous poster hash: 84b27...c14

Skrevet

Du kan søke inntil tre år etter hendelsen. Utskrift av legejournal og andre dokumenter knyttet til hendelse; også de økonomiske utlegg. Kan også få dekket tap av lønn direkte knyttet til episoden/e. Kontoret innhenter som regel dokumentasjon selv fra politi

Anonymous poster hash: 32214...a6b

Skrevet

Jeg fikk 50.000 etter å ha blitt voldtatt når jeg var 16 år. Dette er mange år siden og den gangen var maksbeløpet 60 000,- Det var advokaten som ordnet alt for meg.

Anonymous poster hash: ac2a5...63e
Skrevet

Venninnen min fikk 125 000 i fjor for voldtektsforsøk, hennes beviser var solide da og mannen ble dømt fengsel i 2 år.

Anonymous poster hash: 4f41c...cc8

Skrevet

Er det noen som IKKE BLIR har fått det? Hvorfor ble søknaden avslått?

Skrevet

Jeg hadde nok kanskje fått om jeg hadde gjort noe med det, men er 3 1/2 år siden vi var iretten sist om barnefordeling pga vold mot meg og barnet, fra barnefaren.skulle søkes når alt var roet seg, for å se om bar net evt fikk senskader, men så gikk det i glemme boken og nå er det vel forseint..for volden skjedde over periode fra 2000 til 2006...

Anonymous poster hash: 43ab1...c81

Skrevet

Jeg fikk 450.000,- da min mor ble drept i 2011.

Anonymous poster hash: 9e105...358

Skrevet

Fikk 10 000 kr etter ett overfall på gaten. Han som overfalt meg fikk i tillegg 3 mnd fengsel.

Skrevet

Voldtatt.

100 000 i erstatning.

Anonymous poster hash: f701e...ac5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...