Skylander Skrevet 23. november 2013 #26 Skrevet 23. november 2013 Det var vel snakk om 200 kr for to barn. dvs 100 kr per barn!? Eller misforsto jeg? Anonymous poster hash: f597e...a4b En ting er bra sikkert, en av oss har misforstått
Lammelåret Skrevet 23. november 2013 #27 Skrevet 23. november 2013 Alltid vært sånn - er den dårligste begrunnelsen som fins. På tide å gjøre noe med det da. Synes det er en uting at alle mulige mennesker skal ha julegaver. Da er det bedre å gi en sum til en organisasjon som hjelper folk som faktisk trenger det. Synes du skal ta det opp, hi, er nok mange som tenker det samme som deg.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #28 Skrevet 23. november 2013 Det var kr 100 pr barn,- lappene om dette var delt ut i mappene til hvert barn i barnehagen og kom på e-post fra klassekontaktene på skola. Det har ikke vært oppe på noe foreldremøter, jeg eller mannen har vært på alle og ikke tatt opp noe sted. Jeg hadde nok også vært mere positiv om det var 50 kr pr barn. Er vel litt prinsippet at dette skal tres nedover hodet på meg uten noe valg og at det til sammen blir faktisk 400 kr både til juleavslutning og sommeravslutning. Nå like før jul går pengene rimelig fort unna. Anonymous poster hash: fd607...034
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #29 Skrevet 23. november 2013 I klassen til sønnen min har vi en klassekonto. Der betaler vi inn en gang per år. Det er frivillig å betale, det kommer ingen purring til dem som ikke betaler. Det er opp til den enkelte hva en ønsker å betale. Disse pengene brukes når klassen skal ha en aktivitetskveld med foreldrene el. Det brukes også ev denne kontoen til å kjøpe blomster eller lignende til læreren. I bhg er det fau som ordner gave til de ansatte. Anonymous poster hash: 7bb82...e33
Skylander Skrevet 24. november 2013 #30 Skrevet 24. november 2013 Det var kr 100 pr barn,- lappene om dette var delt ut i mappene til hvert barn i barnehagen og kom på e-post fra klassekontaktene på skola. Det har ikke vært oppe på noe foreldremøter, jeg eller mannen har vært på alle og ikke tatt opp noe sted. Jeg hadde nok også vært mere positiv om det var 50 kr pr barn. Er vel litt prinsippet at dette skal tres nedover hodet på meg uten noe valg og at det til sammen blir faktisk 400 kr både til juleavslutning og sommeravslutning. Nå like før jul går pengene rimelig fort unna. Anonymous poster hash: fd607...034 Ok, da var det jeg som hadde misforstått. Men 100 er mye uansett, synes 50 holder jeg
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #31 Skrevet 24. november 2013 Det var kr 100 pr barn,- lappene om dette var delt ut i mappene til hvert barn i barnehagen og kom på e-post fra klassekontaktene på skola. Det har ikke vært oppe på noe foreldremøter, jeg eller mannen har vært på alle og ikke tatt opp noe sted. Jeg hadde nok også vært mere positiv om det var 50 kr pr barn. Er vel litt prinsippet at dette skal tres nedover hodet på meg uten noe valg og at det til sammen blir faktisk 400 kr både til juleavslutning og sommeravslutning. Nå like før jul går pengene rimelig fort unna. Anonymous poster hash: fd607...034 Ok, da var det jeg som hadde misforstått. Men 100 er mye uansett, synes 50 holder jeg Ikke lett å bli klok på dere her inne, galt blir det for noen uansett. Her om dagen var det i en annen diskusjon helt feil å gi gaver som ikke var fellesgaver. Har du selv prøvd å organisere fellesgaver? Mye styr, mange som sier at de vil være med men som aldri betaler, enda flere som aldri svarer. Skal hver familie betale 50 kr hver, så ender man opp med et ganske lite beløp som skal fordeles på gaver til mange ansatte. Ikke lett å finne på en ok gave til så lav pris. Jeg har flere ganger endt opp med å legge ut for de som glemmer å betale og sitter da igjen med å betale mye selv. Orker ikke det mer, men jeg synes de ansatte fortjener en ekstra hilsen, så her blir det gaver som er bare fra mine barn. Anonymous poster hash: 57e95...0f4
Gilette Skrevet 24. november 2013 #32 Skrevet 24. november 2013 Er ikke så begeistret for tvungne fellesgaver, er ikke alle som har råd. Nok av familier i vårt område som knapt nok har råd til tak over hodet så å påtvinge de ekstra utgifter er en uting, Vi pleier å gi en krukke med hjemmelagd godteri til barnas lærere og til de bh ansatte, gir fra nissen sånn at det er annonymt. Ja vi vet at de vet hvem som gir men har valgt å anonomymisere gavene slik at det dekker de som ikke har tid/råd til å gi noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå