Gå til innhold

Julegaver til ansatte i barnehagen og på skola.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde fått lapp i hylla til to av barna i går om å betale inn penger til gave til de ansatte. Kjenner dette egentlig irriterer meg og synes det er en uting. Vi har to barn på skola og to i barnehagen og tilsammen er dette 400 kr i unødvendige utgifter både i forbindelse med jul og sommeravslutning.

Setter absolutt pris på både lærerne dems og de i barnehagen. Om de skal same inn til gaver kunne de ikke i alle fall kjøpt noe til klassen eller avdelingen som alle fikk glede av. Tok opp dette med foreldrerepresentantene i barnehagen og fikk bare til svar at slik hadde det alltid vært så da bare var det slik!

Synes likevel det er en uting... 800 kr ekstra utgift gjennom barnehage/skoleåret.

Anonymous poster hash: fd607...034

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Hæ? I all verden? Nei, sånn skal det ikke være!

Det må være en helt frivillig sak om man er med på noe sånt, og gaver til ansatte er absolutt ikke nødvendig. Hvis foreldrerepresentantene i tillegg skriver hvilke foreldre som "deltar", ja, da hadde jeg laget baluba! 

Er lærer selv, og nei takk, jeg vil ikke ha sånne julegaver. 

Skrevet

Jeg kjøper gave til de i bhg av eget valg og ingen ting til skole/sfo.

Hadde noen prøvd å tvinge meg til å være med på gave jeg ikke hadde sagt meg villig til hadde jeg fått piggene ut.

Anonymous poster hash: d55df...6f0
Skrevet

Regner med det er frivillig å være med på gavene?

Anonymous poster hash: b9cba...dcb

Skrevet

Regner med det er frivillig å være med på gavene?Anonymous poster hash: b9cba...dcb

Nei, det er delt ut lapper med navn på barna og betalingsfrist. Står at de forventer at alle betaler innen fristen så de slipper å bruke tid på purringer... Så høres ikke akkurat ut som frivillig.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Regner med det er frivillig å være med på gavene?Anonymous poster hash: b9cba...dcb

Nei, det er delt ut lapper med navn på barna og betalingsfrist. Står at de forventer at alle betaler innen fristen så de slipper å bruke tid på purringer... Så høres ikke akkurat ut som frivillig.

Makan!

Det går ikke an! Det der er ikke lovlig.

Skrevet

Hvis dere ikke vil eller har råd så er det bare å la være å betale. Norsk skole er gratis. Lærere er lønnet av kommunen og det skal ikke være nødvendig. Dere kan jo si at dere har mange barn og om dere skulle ut med penger flere ganger i året blir det faktisk en god sum penger i året.

Anonymous poster hash: b9cba...dcb

Skrevet

SKOLEN!

Anonymous poster hash: f597e...a4b
Skrevet

Kan jeg få spørre deg om hvor mange barnehageansatte som jobber der og ca antall barn? Hadde vært litt gøy å regne ut hvor mye det blir pr. ansatt i julegave. Det hørtes ufattelig mye ut, hadde det bare vært maks 50 kr pr barn så hadde det vært litt mer "normalt"

Skrevet

Kan jeg få spørre deg om hvor mange barnehageansatte som jobber der og ca antall barn? Hadde vært litt gøy å regne ut hvor mye det blir pr. ansatt i julegave. Det hørtes ufattelig mye ut, hadde det bare vært maks 50 kr pr barn så hadde det vært litt mer "normalt"

På storbarnsavdelingen er det atten barn og tre voksne. På småbarnsavdelingen er det ni barn og fire voksne. ( to i 100% stillinger og to i 50% stillinger)

Skrevet

På storbarnsavdelingen er det atten barn og tre voksne. På småbarnsavdelingen er det ni barn og fire voksne. ( to i 100% stillinger og to i 50% stillinger)

Å himmel! Da skulle det bli 771 kr. pr ansatt! Alt for mye! 

Skrevet

Synes 80-100 kr per barn i julegave er helt greit. Hvis man deler det på 4 ansatte er jo det 20- 25 kr per person. Hva får man for det da? Ikke en pose twist en gang hvis man kjøper alene.

Skrevet

Men det må selvsagt være frivillig!

Skrevet

Du kan jo prøve å foreslå at dere kan spleise på ei fruktkurv med frukt, nøtter og sjokolade på hver avdeling og en liten rosebukett til hver av de ansatte. Hadde jo holdt i massevis. Hadde jeg jobbet i barnehage hadde jeg ikke forventet noe i det hele tatt, men hadde blitt uendelig glad om barna hadde tegnet noe til meg. :)

Skrevet

På storbarnsavdelingen er det atten barn og tre voksne. På småbarnsavdelingen er det ni barn og fire voksne. ( to i 100% stillinger og to i 50% stillinger)Anonymous poster hash: fd607...034

Tipper hun som styrer dette tar 50% i adiministrasjonsgebyr.

Skrevet

Du kan jo prøve å foreslå at dere kan spleise på ei fruktkurv med frukt, nøtter og sjokolade på hver avdeling og en liten rosebukett til hver av de ansatte. Hadde jo holdt i massevis. Hadde jeg jobbet i barnehage hadde jeg ikke forventet noe i det hele tatt, men hadde blitt uendelig glad om barna hadde tegnet noe til meg. :)

Har du tenkt på hva noe sånt ville kostet? En rosebukett med innpakning koster lett 200 kr per bukett (gjerne mer) og en fruktkurv med sjokolade, nøtter og selve kurven. Lett 500 kroner. Da må man opp i noen kroner per barn for at det skal være mulig å få til

Skrevet

Har jobbet både i barnehage og skole/sfo selv (kommunal begge). Fikk ikke julegaver vi ansatte da til jul. Men skolen/sfo og barnehagen fikk julekort med bilde av barna (mest vanlig i bhg.), det er noe som er frivillig og en flottere "gave" synes jeg. Bildene ble også hengt opp i barnehagen, slik at andre foreldre og barn fikk se. Jeg mener at ingen kan kreve penger av deg, så lenge det ikke går til klassekassa, som igjen går til barna.

Anonymous poster hash: 32771...cdd

Skrevet

I en tråd her for noen dager siden om julegaver til de ansatte var det jo flere her inne som tok til orde for at den enkelte ikke skulle kjøpe julegaver selv, men heller jobbe for å få til fellesgaver. Kanskje du har fått lapp fra noen Dib'ere, HI? ;)

Jeg foreslår at du tar kontakt med dem som har skrevet lappen og forklarer at du ikke vil være med på dette. Det står vel et navn eller flere.

Og så lurer jeg på om dette har vært tatt opp på foreldremøte, eller hvordan det har blitt bestemt og hvem som har bestemt det.

Jeg har sittet som leder i foreldrerådet i flere barnehager, mange ganger. Og jeg har sett den andre siden av dette. Vi samlet aldri inn til julegaver til de voksne, men det hendte at det ble bestemt at foreldrene skulle gi gave til barnehagen eller de voksne. Jeg fikk jobben med å samle inn penger, og endte alltid med å betale mange ganger såye som alle andre fordi det alltid var flere som ikke betalte. Og jeg syntes det var dumt når de hadde sittet der på møte og vært så enige i at vi skulle gjøre dette. Så jeg er, klok av skade, totalt imot fellesgaver.

Skrevet

På storbarnsavdelingen er det atten barn og tre voksne. På småbarnsavdelingen er det ni barn og fire voksne. ( to i 100% stillinger og to i 50% stillinger)Anonymous poster hash: fd607...034

Tipper hun som styrer dette tar 50% i adiministrasjonsgebyr.

Skulle ikke forundre meg med den stive prisen der. :P Fyttikatta, en hadde ikke fått meg til å betale iallefall. :) 

Skrevet

Har du tenkt på hva noe sånt ville kostet? En rosebukett med innpakning koster lett 200 kr per bukett (gjerne mer) og en fruktkurv med sjokolade, nøtter og selve kurven. Lett 500 kroner. Da må man opp i noen kroner per barn for at det skal være mulig å få til

Rosebukett på Rema 1000 til ca 80 kr. I Trondheim finnes det iallefall 2 bedrifter som tar i mot bestillinger på julekurv til ca 250 kr pr kurv. Men om så det kostet 500 da, så hadde det blitt 1000 tilsammen på 2 avdelinger + 80x7=560 tilsammen totalt altså 1560. Så deler man det på antall barn(27) , så ender man opp med en pris på 57,7 kr pr barn. Litt forskjell på det å 200 kr. synes du ikke?

Skrevet

Vi samlet inn 50,- pr familie. Det ble en vinflaske og orkide på hver av de ansatte på avdelingen. Men det ble poengtert at dette var frivillig! Alle betalte!!

Kjempehyggelig!!

Anonymous poster hash: 1ee18...3f2

Skrevet

Jeg synes ikke det passer seg å komme med en bukett fra Rema. Da må det i så tilfelle kjøpes innpakning og den som kjøper må bruke tid til å pakke pent inn. Det synes jeg ikke man kan forvente. Jeg har stått for sånne innkjøp selv og det bruker man nok tid på om man ikke skal begynne å kjøpe både innpakning OG pakke det selv også.

Men igjen; det bør være frivillig og man kan jo helt sikkert komme med forslag om gaver og eventuel foreslå og stå for innkjøpene også ;) Det er sjelden populære oppgaver dette!

Skrevet

Det var vel snakk om 200 kr for to barn. dvs 100 kr per barn!? Eller misforsto jeg?

Skrevet

Hang det lapp både på skolen og i barnehagen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...