Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tar den ikke, men svigerinnen min tok den i fjor.

jeg har ikke blitt anbefalt å ta den av legen min, men i en bok om graviditet sto det noe som at man ikke vet hvordan vaksinen påvirker fosteret.. At det ikke var nok forskning på området..

Annonse

Har termin 27.januar, altså 31+0 uker på vei, og har ikke tatt den. Tror jeg ikke kommer til å ta den heller, vet ikke helt hvorfor, men jeg bare føler meg ikke helt trygg på at den er helt ufarlig for fosteret. Legen min vil at jeg skal ta den da, hun mener det er helt trygt og unødvendig å ikke ta den.

Har ikke fått info/blitt anbefalt vaksine når jeg har vært på kontroll, og har ikke tatt den.. Hadde egentlig tenkt å ta den siden det anbefales, men glemte det litt av, også tenkte jeg etterhvert at det kanskje ikke var så viktig siden de ikke har nevnt det på kontroll... Og nå er jeg snart 36 uker, så nå tror jeg ikke jeg gidder..

Anonymous poster hash: ff29e...622

Jeg er i uke 31 og legen har ikke sagt noe om vaksinen, regner med han hadde sagt fra om han synes jeg burde ta den. Forrige gang jeg hadde influensa så var jeg høygravid (8 år siden), det var to forferdelige uker med høy feber og alt som følger med, men det gikk helt fint.

Anonymous poster hash: 4aa79...526

Annonse

Jeg er i uke 29 nå, vaksinene tok jeg i uke 24.

Synest det er veldig greit ettersom det er det som er det annbefalte, å at jeg har to små jenter på 2 og 4 som drar hjem det meste av basilusker fra barnehagen.

Ikke noe ok å få influensa i 3 trimester, jeg har jo også termin akkurat på den tiden influensaen er på topp. 

Har gjort det samme med begge de to andre barna også, helt problemfritt. *bank i bordet*

Anonymous poster hash: f0204...ae3
Gjest MammaTilViktor🍒

Uke 31. Er mye utsatt for influensa- smitte på jobben, men velger å ikke ta vaksinen, nettop fordi jeg er gravid. Magefølelsen sier meg at influensa er mindre skadelig for fosteret, enn det vaksinen i verste fall kan være.. Følger alltid magefølelsen, og den har til dags dato ikke sviktet 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...