Gå til innhold

Veldig usikker på hvor langt jeg er på vei. Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har fått det bekreftet at jeg er gravid. Jeg husker ikke helt hvornår jeg hadde siste menstruasjon, men etter en app som jeg bruker å følge på mobilen hadde jeg første dag i siste menstruasjon den 08.sep-13. Jeg har jo snakket med legen og hun sier at jeg er kommet i 8+0 i dag. Men så når jeg sjekker hvor langt jeg er kommet med disse terminskalenderen sier at jeg er fulgåtte 10+6 ... Nå skjønner jeg ingenting? Er det noen som kan hjelpe meg til å forstå? 
Jeg skal til min 1. sjekk i januar (blodprøve, urin osv.) og 1. ultralyd er i uke 18 men syns det er kjempelenge å vente...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kva legg legen til grunn for si utrekning? ultralyd? eggl?

Skrevet

Den eneste måten å finne det ut på, er å måle fosteret på en ultralyd. Rart at ikke legen henviste deg. Jeg ville bedt om det jeg :)

Skrevet

Hei. Jeg er nesten i samme situasjon som deg. Sluttet på piller 8 sep. Fikk mens 13-16 sep og har siden då ikke sett den..

Var til osteopat på tirsdag og han sa at jeg burde ta en test.. dagen etter (onsdag 20 nov) fikk jeg positiv clear blue test :)

Men usikker på hvor langt jeg er på vei, så skal til gynekolog på mandagen.. håper hun finne ut nå da :)

Skrevet

da hadde jeg gledelig betalt en tusenlapp for privat ultralyd, så jeg fikk et skikkelig svar :)  men kan jo hende legen henviser deg til tidlig ul om du spør :D

Skrevet

Hun spurte meg når jeg hadde min siste mens tror jeg det var, dette kom som et sjokk for meg så jeg satt og gråt veldig mye 1. gang jeg snakket med henne, så det kan godt tenkes at jeg ikke husker alt hun sa presis..
Ja tenker at jeg vil ringe til henne på mandag og høre om hun ikke kan henvise meg til gynokolog å sjekke, fordi jeg syns slett ikke at det er artig å skulle vente til uke 18 med å få det 100% sikkert å vite.. Serlig når jeg også går i skole og kanskje må fixe en spesiell avtale med tanke på eksamen neste semester..
Ja kanskje jeg gjør det.. Er jo som du sier vert det..
P.s. jeg er veldig glad for at jeg er gravid! Barnet var planlagt men uplanlagt.. lang historie.. men det er velkommen til verden og jeg elsker det med hele mitt hjerte allerede <3 Selv om jeg nå plutselig skal være alene mor så går det så bra :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...