Gå til innhold

burde jeg ha overmadrass i sprinkelseng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns den nye madrassen jeg har kjøpt virker så hard å ligge på. Kan man eventuelt bruke brukt overmadrass eller bør den kjøpes ny og? Er brukte dyner som er vasket på 60 grader ok?

Anonymous poster hash: a91f6...0f6

Skrevet

Babymadrasser skal vel være litt hard. Det fikk i hvert fall jeg beskjed om :)

Jeg bruker en tynn overmadrass pga gulp og lekkasjer ;) Overmadrassen er i bruk på fjerde barnet nå. Den kan jo vaskes på 60 grader

Skrevet

Veldig praktisk med overmadrass som man bare kaster på vask i maskinen ved uhell. Det ville jeg hatt uansett hard madrass eller ei. Litt vanskeligere å få vasket hele madrassen.

Anonymous poster hash: d55b0...111
Skrevet

Kjøpte en brukt sprinkelseng og da fikk jeg med en overmadrass. Får ikke av trekket på den, hadde dere kjøpt ny? Hvor mye koster en ny? Ser at det kan være praktisk med tanke på lekkasjer

Skrevet

Oi, det har jeg ikke tenkt på engang! Takk for påminnelse HI. 

Noen som vet hvor man får kjøpt det? Har ikea-madrass.....

Anonymous poster hash: e88cd...6d5
Skrevet

Ikea har overmadrass og, men den er jo mer som en madrassbeskytter. Den er veldig tynn. Lett å kaste i vask. Babymadrasser skal være faste, derfor heller ikke anbefalt med overmadrass som barnet synker nedi. Trekket på ikeamadrassen kan også tas av og vaskes, men absolutt greiere med den tynne oppå for den suger liksom opp hvis det skulle være noe uhell. Kan også etterhvert legge tisselaken mellom madrass og overmadrass. Da blir det ikke så klamt som å ligge rett på (med bare laken mellom), og man hindrer våte uhell å trekke ned i madrassen :-)

Overmadrassen til Ikea koster vel en hundrings. Samme med Jysk sin.

Skrevet

Kjøp et tisselaken til madrassen og to overmadrasser som du har oppå (også opp på tisselakenet), og så et vanlig laken øverst. Da slipper du våt og ødelagt madrass ved uheld og du kan bare bytte overmadrassen dersom det skjer noe. IKEAs overmadrasser kan vaskes på 60 grader.

Da er det ikke noe problem å arve madrassen heller :-)

Anonymous poster hash: cb882...b0d
Skrevet

Kjøp et tisselaken til madrassen og to overmadrasser som du har oppå (også opp på tisselakenet), og så et vanlig laken øverst. Da slipper du våt og ødelagt madrass ved uheld og du kan bare bytte overmadrassen dersom det skjer noe. IKEAs overmadrasser kan vaskes på 60 grader.

Da er det ikke noe problem å arve madrassen heller :-)

Altså en overmadrass til sengen og en til å bytte med... ;)

Skrevet

Titta litt på sånn madrass beskytter. Syns det virka som det enkleste og billigste :-) da slipper jeg jo tisselaken og, hørt at det kan bli klamt å ligge på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...