Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #1 Skrevet 23. november 2013 Jeg har pleid å bake 7 sorter. Men i år orker jeg rett og slett ikke. Det blir aldri spist opp. Så jeg tenker at i år blir det kanskje 4. Blir Sara Bernard, da det er mannens favoritt. Men trenger tips til annet? Gjerne med oppskrift Anonymous poster hash: 4485f...45e
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 23. november 2013 #2 Skrevet 23. november 2013 Kakemenn, pepperkaker, tørre vafler og oreokuler. Kakemenn og pepperkaker er mest for vesla da hun elsker å bake. Oreokuler bruker jeg å gi vekk i gaver til enkelte i familien som ikke vil ha gaver, og til å ha på bordet selv i julen
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #3 Skrevet 23. november 2013 Mmm oreokuler hørtes godt ut! har du oppskrift?? Anonymous poster hash: 4485f...45e
det er berre mordi Skrevet 23. november 2013 #4 Skrevet 23. november 2013 Vi har baka ferdig pepperkakene i dag. Jenta syntes det var gøy å trykke ut den første deiga, men så blei ho lei og så måtte eg gjere resten. Jeei! Veit ikkje kva meir vi lagar. Det blir ikkje 7 sortar, så vi ser kva vi gidd
Skylander Skrevet 23. november 2013 #5 Skrevet 23. november 2013 Vet ikke helt ennå. Vaskingen først, så får man se hva man har tid til. Jeg har iallefall lovt gutten min at vi skal bake pepperkaker og kanelboller til jul, så får jeg se om resten blir kjøpevare (om ikke eks svigermor er like snill iår)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #6 Skrevet 23. november 2013 Her blir det Sarah Bernhard, berlinerkranser og div julegodter (tipper på hjemmelaget troika, daim og snikers i år) i år. Så får vi pepperkaker, sandnøtter og div fra svigerfamilien. Anonymous poster hash: 29ff4...01e
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #7 Skrevet 23. november 2013 Blir nok bare pepperkaker, andre julekaker blir det spist fint lite av her i huset! Anonymous poster hash: 8c3b7...e0e
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #8 Skrevet 23. november 2013 Krumkaker, sandkaker og riskaker er godt da! Anonymous poster hash: 8c3b7...e0e
skjotta Skrevet 23. november 2013 #9 Skrevet 23. november 2013 Hardangerlefser, jødekaker og seigmenn er planen. Har gitt opp småkakene fordi de aldri blir spist...
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #10 Skrevet 23. november 2013 Pepperkaker og julemenn for barnas skyld. De koser seg sånn med å bake de, og forventer at vi skal gjøre det. Ellers bruker jeg å lage noen sjokoladekjeks som barna elsker, så de skal jeg lage i år også. Og kanskje et par småsorter til. Vi spiser ikke så mye, men kjekt å ha å servere om man får besøk i jula. Anonymous poster hash: d6e1a...6bc
Isola&Lille+julegave Skrevet 23. november 2013 #11 Skrevet 23. november 2013 Pepperkaker, Sara bernard, krumkaker og brownies var planen. Skal ikke være hjemme, så det kan godt hende det bare blir pepperkaker for vesla sin del.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #12 Skrevet 23. november 2013 Brune pinner, risboller, pepperkaker, biscotti Anonymous poster hash: a2d69...290
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #13 Skrevet 23. november 2013 Pepperkaker og Biscotti, i hvert fall. Pepperkakene er mer for tradisjonen og luktens skyld. Synes trøfler og konfekt er mye morsommere å lage, dessuten er det fine julegaver. Anonymous poster hash: e6fd1...379
Gjest Hercule Poirot Skrevet 23. november 2013 #14 Skrevet 23. november 2013 Pepperkaker, hvite kakemenn og pepperkakehus er planen. Ja, også risboller, selvsagt! Det er no' skikkelig søl, men da hjelper også gubben til, for akkurat risboller vil han ha! Resten kjøper jeg, f.eks. på lokale julemesser. Ofte er det eldre damer som virkelig kan kunsten å bake julekaker som har bakt opp skikkelige porsjoner og selger for en helt grei pris. Jeg kan ikke, vil ikke og har ikke tid til å bake julekaker. Da betaler jeg dem som både kan, vil og har tid til å gjøre jobben. Helt grei deal.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #15 Skrevet 23. november 2013 Pepperkaker, hvite kakemenn og pepperkakehus er planen. Ja, også risboller, selvsagt! Det er no' skikkelig søl, men da hjelper også gubben til, for akkurat risboller vil han ha! Resten kjøper jeg, f.eks. på lokale julemesser. Ofte er det eldre damer som virkelig kan kunsten å bake julekaker som har bakt opp skikkelige porsjoner og selger for en helt grei pris. Jeg kan ikke, vil ikke og har ikke tid til å bake julekaker. Da betaler jeg dem som både kan, vil og har tid til å gjøre jobben. Helt grei deal. Hvite kakemenn??? RASIST AZZ Anonymous poster hash: e6fd1...379
sug lut Skrevet 23. november 2013 #16 Skrevet 23. november 2013 Tre specier, smultringer, pepperkaker, kransekakestenger, sjokoladeboller, brune pinner og sandkaker. Og så en porsjon til med tre specier, og en til, og en til.
Gjest Kira Skrevet 23. november 2013 #17 Skrevet 23. november 2013 Tre specier, smultringer, pepperkaker, kransekakestenger, sjokoladeboller, brune pinner og sandkaker. Og så en porsjon til med tre specier, og en til, og en til. Hva er tre specier? Vi varierer litt fra år til år, men baker alltid syv slag. I år blir det: Berlinerkranser Serinakaker Krydderkake Pepperkaker Kokosmakroner Krumkaker Konfektkake
Gjest Hercule Poirot Skrevet 23. november 2013 #18 Skrevet 23. november 2013 (endret) Pepperkaker, hvite kakemenn og pepperkakehus er planen. Ja, også risboller, selvsagt! Det er no' skikkelig søl, men da hjelper også gubben til, for akkurat risboller vil han ha! Resten kjøper jeg, f.eks. på lokale julemesser. Ofte er det eldre damer som virkelig kan kunsten å bake julekaker som har bakt opp skikkelige porsjoner og selger for en helt grei pris. Jeg kan ikke, vil ikke og har ikke tid til å bake julekaker. Da betaler jeg dem som både kan, vil og har tid til å gjøre jobben. Helt grei deal. Hvite kakemenn??? RASIST AZZ Anonymous poster hash: e6fd1...379 Sorry, men jeg kan ikke noe annet navn på de kakene, jeg... Kakemenn av lys deig? Endret 23. november 2013 av Hercule Poirot
sug lut Skrevet 23. november 2013 #19 Skrevet 23. november 2013 Tre specier, smultringer, pepperkaker, kransekakestenger, sjokoladeboller, brune pinner og sandkaker. Og så en porsjon til med tre specier, og en til, og en til. Hva er tre specier? Vi varierer litt fra år til år, men baker alltid syv slag. I år blir det: Berlinerkranser Serinakaker Krydderkake Pepperkaker Kokosmakroner Krumkaker Konfektkake Tre specier er synd og glede i fast form, samt det aller enkleste å bake. Største ungen får sin helt egne boks siden han elsker dem over alt på jord. Jeg pleide å dele dem opp og lik vekt smør, mel og sukker (200 g av hver pleier jeg bruke, men kan altså bakes uansett hvor lite du måtte ha av en av ingrediensene) bland form til ca 10 cm brede, 0.5 cm høye flate "remser" på tvers av bakeplata med godt med plass mellom hver remse stek på 200 grader til de er lyst gylne og har flyti ut endel avkjøl litt på plata og skjær i "fingre" avkjøl litt til og flytt over på rist Jeg pleide å legge deigpølsene i kjøleskap og deretter dele dem opp på forhånd, før steking, men de flyter bare i hverandre, så bedre OG enklere å gjøre det etterpå.
Gjest Kira Skrevet 23. november 2013 #20 Skrevet 23. november 2013 Hørtes godt ut, takk for oppskrift
Gjest Østfold-80 Skrevet 24. november 2013 #21 Skrevet 24. november 2013 Her baker vi kun pepperkaker,puffet ris sjokolade boller,og krum kaker. Kransekake får vi av oldemor,og resten kjøper jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå