Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #1 Skrevet 23. november 2013 Jeg trodde jeg kunne det. Jeg ser de i øynene, på hele kroppen og jeg hører det på stemmen når de snakker. Så viser det seg at det ikke alltid stemmer, jeg treffer på folk som er narkomane, men jeg kan ikke se det på de. Så nå lurer jeg på om de narkomane jeg har truffet hae vært ruset. Og at de ser streit ut når de ikke er ruset. Jeg er i en jobb hvor dette er et vesentlig spørsmål. Beklager hvis det er rotete skrevet. Anonymous poster hash: a4392...292
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #2 Skrevet 23. november 2013 Det er jo lettere å se det på folk som er nederst på stigen - de høytfungerende misbrukerne er verre. Anonymous poster hash: 0000f...d14
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #3 Skrevet 23. november 2013 Ja det kan jeg se Anonymous poster hash: 57e17...c40
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #4 Skrevet 23. november 2013 Jeg jobber på en avrusningsklinikk, og nei, man kan ikke alltid se det. Ikke engang de som har jobbet der i hundre år har mulighet for å alltid se det på folk. Anonymous poster hash: f9377...e27
anonymsuperbruker Skrevet 23. november 2013 #5 Skrevet 23. november 2013 Ofte kan jeg se det, men ikke alltid. Det er mange typer misbruk.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #6 Skrevet 23. november 2013 Jeg klarer ofte å se det. Jeg ruset meg mye når jeg var yngre, så jeg kjenner igjen en del tegn. Men noen kan det være vanskelig å se, særlig på de som har det vanskelig av andre grunner. Psykisk helse, fattigdom et.c. Anonymous poster hash: dfd3e...86e
Musemorbr / Skrevet 23. november 2013 #7 Skrevet 23. november 2013 Folk er forskjellige, også rusmisbrukere. Jeg fant ikke ut før etter flere år at eksen min brukte amfetamin, ghb og Gud vet hva mer til fest, og røkte hasj hver annen time hver dag. Umulig å se det på ham.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #8 Skrevet 23. november 2013 hvis du jbber med dette burde du vite at det ikke er særlig ålreit å bruke ordet narkoman. og hva legger du i det? heroin misbruk? for det kan man ikke alltid se. Mange fungerer svært godt på dette. men pupillene reagerer annerledes på lys. Anonymous poster hash: d1b7a...b09
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #9 Skrevet 23. november 2013 Jeg jobber på en avrusningsklinikk, og nei, man kan ikke alltid se det. Ikke engang de som har jobbet der i hundre år har mulighet for å alltid se det på folk. Anonymous poster hash: f9377...e27 Støtter denne. Jeg jobber på et rus-behandlingssted jeg også, og har mange kollegaer som har LANG erfaring innen rusomsorgen, og ikke en gang de ser det alltid. Så man kan trygt si at jeg legger liten vekt på de bastante påstandene fra enkelte om at de 'alltid' kan se det. I tillegg er det jo slik at enkelte blir stemplet som rusbrukere uten å være det også. Fordi de har levd et tøft liv og dermed ser herjet ut, ikke møter blikket til folk (pga feks sosial angst eller andre psykiske lidelser) og kanskje til og med sper på trygden ved å selge =Oslo (det er nemlig ikke bare rusbrukere som gjør der). Anonymous poster hash: 59dc7...d80
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #10 Skrevet 23. november 2013 hvis du jbber med dette burde du vite at det ikke er særlig ålreit å bruke ordet narkoman. og hva legger du i det? heroin misbruk? for det kan man ikke alltid se. Mange fungerer svært godt på dette. men pupillene reagerer annerledes på lys. Anonymous poster hash: d1b7a...b09 Jeg jobber på et sted hvor vi ikke vil ha rusede innenfor døren. Narkomane er alle som bruker narkotiske stoffer. Anonymous poster hash: a4392...292
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #11 Skrevet 23. november 2013 hvis du jbber med dette burde du vite at det ikke er særlig ålreit å bruke ordet narkoman. og hva legger du i det? heroin misbruk? for det kan man ikke alltid se. Mange fungerer svært godt på dette. men pupillene reagerer annerledes på lys. Anonymous poster hash: d1b7a...b09 Jeg jobber på et sted hvor vi ikke vil ha rusede innenfor døren.Narkomane er alle som bruker narkotiske stoffer. Anonymous poster hash: a4392...292 Så de som røyker hasj en helg i måneden er narkomane? Nei da er det ikke lett å se hvem som er det og ikke Anonymous poster hash: d1b7a...b09
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #12 Skrevet 23. november 2013 Stort sett. Brukte selv i noen år i min ungdom og kjenner igjen tegn. Anonymous poster hash: 2c933...62d
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #13 Skrevet 23. november 2013 Det tror jeg er generelt veldig vanskelig. Har en kompis som alltid blir tatt for å være narkoman - dårlig økonomi, han bryr seg ikke om hvordan klærne ser ut, har en tannsykdom som gir dårlige tenner og har ad/hd, men er hardt arbeidende, kristen og ruser seg aldri. Han blir stadig tatt for å være narkoman, har blitt spurt hvorfor jeg lar barna mine være rundt en "slik en".. Anonymous poster hash: ea485...918
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #14 Skrevet 23. november 2013 hvis du jbber med dette burde du vite at det ikke er særlig ålreit å bruke ordet narkoman. og hva legger du i det? heroin misbruk? for det kan man ikke alltid se. Mange fungerer svært godt på dette. men pupillene reagerer annerledes på lys. Anonymous poster hash: d1b7a...b09 Jeg jobber på et sted hvor vi ikke vil ha rusede innenfor døren.Narkomane er alle som bruker narkotiske stoffer. Anonymous poster hash: a4392...292 Narkotiske stoffer? narkotisk a2 bedøvende, smertestillende, stimulerende (Norsk ordliste) Det vil altså si, folk som er påvirket av alkohol, tobakk, koffein, med mere. Nei, jeg klarer ikke å se det på alle. Anonymous poster hash: 691bb...a40
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #15 Skrevet 23. november 2013 hvis du jbber med dette burde du vite at det ikke er særlig ålreit å bruke ordet narkoman. og hva legger du i det? heroin misbruk? for det kan man ikke alltid se. Mange fungerer svært godt på dette. men pupillene reagerer annerledes på lys. Anonymous poster hash: d1b7a...b09 Jeg jobber på et sted hvor vi ikke vil ha rusede innenfor døren.Narkomane er alle som bruker narkotiske stoffer. Anonymous poster hash: a4392...292 Narkotiske stoffer?narkotisk a2 bedøvende, smertestillende, stimulerende (Norsk ordliste) Det vil altså si, folk som er påvirket av alkohol, tobakk, koffein, med mere. Nei, jeg klarer ikke å se det på alle. Anonymous poster hash: 691bb...a40 Jeg kan jo si rusmisbruker, hvis det passer deg bedre.Jeg ser at folk flest forstod hva jeg faktisk spurte om, men det er jo alltid noen kverulanter. ;-) Anonymous poster hash: a4392...292
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #16 Skrevet 23. november 2013 hvis du jbber med dette burde du vite at det ikke er særlig ålreit å bruke ordet narkoman. og hva legger du i det? heroin misbruk? for det kan man ikke alltid se. Mange fungerer svært godt på dette. men pupillene reagerer annerledes på lys. Anonymous poster hash: d1b7a...b09 Jeg jobber på et sted hvor vi ikke vil ha rusede innenfor døren.Narkomane er alle som bruker narkotiske stoffer. Anonymous poster hash: a4392...292 Narkotiske stoffer?narkotisk a2 bedøvende, smertestillende, stimulerende (Norsk ordliste) Det vil altså si, folk som er påvirket av alkohol, tobakk, koffein, med mere. Nei, jeg klarer ikke å se det på alle. Anonymous poster hash: 691bb...a40 Jeg kan jo si rusmisbruker, hvis det passer deg bedre. Anonymous poster hash: a4392...292 Alkoholikere? Kaffedrankere? Nikotinavhengige? Nei, jeg klarer ikke å se det på disse nei. Anonymous poster hash: 691bb...a40
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #17 Skrevet 23. november 2013 Jeg har selv blitt overrasket over å oppdage at noen har vært høytfungerende rusmisbrukere. Litt avhengig av typen stoff eller tabletter, så har det vært umulig å se der og da. Når det er sagt så har jeg selv blitt spurt om jeg røyket mye hasj av både lærer og en leder, fordi jeg er så trøtt om morgenen på skole og jobb, og ikke ser ut som jeg er helt med før etter en times tid...! Men jeg har ikke prøvd hasj på 15 år, og da bare noen svært få ganger. Anonymous poster hash: c1ea2...31b
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #18 Skrevet 23. november 2013 Jeg jobber i rusomsorgen, og nei, man kan ikke alltid se det på folk. Det kommer helt an på hva de ruser seg på, og eventuelt hvor mye. Anonymous poster hash: 884c0...93f
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #19 Skrevet 23. november 2013 Mannen min kan se ut som narkoman noen ganger, han har blitt stoppet av politiet flere ganger og folk som har gitt ham penger. Han har ALDI vært narkoman og er en go mann som ikke gjør noe kriminelt. Han har bare det utseendet. Anonymous poster hash: 8f291...933
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #20 Skrevet 23. november 2013 Er også typisk at folk med balansesykdommer blir tatt for å være fulle. Folk som tar amfetamin og kokain har vel høyere yte-evne enn normalt, f.eks. at de føler seg som kongen på haugen i en 120% stilling, og noen fester kanskje om natten i tillegg. Men dette kan jo også skyldes ADHD, eller at man er en generelt energisk personlighet. Hvis noen plutselig blir hyperaktiv og overenergisk, og går ned i vekt, kan det være et tegn på at de tar amfetamin/speed? Anonymous poster hash: cc9aa...2da
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #21 Skrevet 23. november 2013 Mannen min kan se ut som narkoman noen ganger, han har blitt stoppet av politiet flere ganger og folk som har gitt ham penger. Han har ALDI vært narkoman og er en go mann som ikke gjør noe kriminelt. Han har bare det utseendet. Anonymous poster hash: 8f291...933 ... ser for meg mannen din som står på gata og drikker kaffe fra pappkrus, også kommer det en vennlig sjel og slipper en håndfull mynt oppi koppen hans. Hehe. Anonymous poster hash: 1c71f...94e
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #22 Skrevet 23. november 2013 Er også typisk at folk med balansesykdommer blir tatt for å være fulle. Folk som tar amfetamin og kokain har vel høyere yte-evne enn normalt, f.eks. at de føler seg som kongen på haugen i en 120% stilling, og noen fester kanskje om natten i tillegg. Men dette kan jo også skyldes ADHD, eller at man er en generelt energisk personlighet. Hvis noen plutselig blir hyperaktiv og overenergisk, og går ned i vekt, kan det være et tegn på at de tar amfetamin/speed? Anonymous poster hash: cc9aa...2da Det kan være et tegn på det, eller et tegn på mani, eller et tegn på forelskelse.... Det er umulig å si. Anonymous poster hash: c1ea2...31b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå