sologsommer Skrevet 23. november 2013 #1 Skrevet 23. november 2013 Trenger ikke og være de beste Skal kokes og skjæres i små biter
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #2 Skrevet 23. november 2013 Tror kanskje first price sin fryste 2 kgs-pose kjøpt på Kiwi blir den billigste, pga nøkkelhullsrabatt.. Anonymous poster hash: 32f0f...16d
.....oceana...... Skrevet 23. november 2013 #3 Skrevet 23. november 2013 fhirst prise på kiwi eller 2kg pose på kiwi.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #5 Skrevet 23. november 2013 Sverige. Kjøper aldri fileter her i Norge, altfor dyrt og kvaliteten er ikke det beste heller. Anonymous poster hash: dd8c0...546
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #6 Skrevet 23. november 2013 http://www.dyrevern.no/Filer_pdf_doc_etc/fakta_kylling_5_april_2013.pdf Ikke for å være partypooper, men vet dere hvordan kyllingen behandles? De fores med antibiotika, og vokser dobbelt så fort som de burde. De lever trangt, går i sin egen avføring, får sviskader på beina, sår, og lider enormt. Når de skal slaktes, høstes de inn med skurtresker, og nesten alle brekker vinger og bein. Fortsatt lyst på kylling? Anonymous poster hash: 62bb4...0bc
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #7 Skrevet 23. november 2013 Frist price posen har nå gått ned til 1,6 kilo og ikke 2 kilo lenger. 1,6 kilo kostet 119 kr sist jeg kjøpte på Kiwi:-) samme posen koster 139 på spar. Anonymous poster hash: eb606...14e
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #8 Skrevet 23. november 2013 Sverige. Der får du en hel eske til samme prisen av to fileer her i Norge Anonymous poster hash: f2557...51a
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #9 Skrevet 23. november 2013 De fleste kyllingfiletene i Sverige er innsprøytet med saltvann slik at vekten skal bli høyere. Les bak på posen hva du faktisk kjøper. Den som er ordentlig i Sverige koster mer enn den på Kiwi som inneholder samme vannmengde. Anonymous poster hash: 745ba...915
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #10 Skrevet 23. november 2013 http://www.dyrevern.no/Filer_pdf_doc_etc/fakta_kylling_5_april_2013.pdf Ikke for å være partypooper, men vet dere hvordan kyllingen behandles? De fores med antibiotika, og vokser dobbelt så fort som de burde. De lever trangt, går i sin egen avføring, får sviskader på beina, sår, og lider enormt. Når de skal slaktes, høstes de inn med skurtresker, og nesten alle brekker vinger og bein. Fortsatt lyst på kylling? Anonymous poster hash: 62bb4...0bc Kylling smaker nam, så ja! Jeg har fortsatt lyst på kylling hi hi Anonymous poster hash: b0341...d97
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #11 Skrevet 23. november 2013 http://www.dyrevern.no/Filer_pdf_doc_etc/fakta_kylling_5_april_2013.pdfIkke for å være partypooper, men vet dere hvordan kyllingen behandles?De fores med antibiotika, og vokser dobbelt så fort som de burde. De lever trangt, går i sin egen avføring, får sviskader på beina, sår, og lider enormt. Når de skal slaktes, høstes de inn med skurtresker, og nesten alle brekker vinger og bein.Fortsatt lyst på kylling?Anonymous poster hash: 62bb4...0bc Kylling smaker nam, så ja! Jeg har fortsatt lyst på kylling hi hi Anonymous poster hash: b0341...d97 Ja æ godt mæ kylling kan ikke la vær å eda alt bare pga dyrevern propaganda Anonymous poster hash: 7506f...11f
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #12 Skrevet 23. november 2013 http://www.dyrevern.no/Filer_pdf_doc_etc/fakta_kylling_5_april_2013.pdfIkke for å være partypooper, men vet dere hvordan kyllingen behandles?De fores med antibiotika, og vokser dobbelt så fort som de burde. De lever trangt, går i sin egen avføring, får sviskader på beina, sår, og lider enormt. Når de skal slaktes, høstes de inn med skurtresker, og nesten alle brekker vinger og bein.Fortsatt lyst på kylling?Anonymous poster hash: 62bb4...0bc Kylling smaker nam, så ja! Jeg har fortsatt lyst på kylling hi hi Anonymous poster hash: b0341...d97 Ja æ godt mæ kylling kan ikke la vær å eda alt bare pga dyrevern propaganda Anonymous poster hash: 7506f...11f Ja, denna kuge-propagandaen lar æ mæ ikkje påvirka å. Kylling smagar no bra ligevel. Anonymous poster hash: b0341...d97
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #13 Skrevet 23. november 2013 http://www.dyrevern.no/Filer_pdf_doc_etc/fakta_kylling_5_april_2013.pdfIkke for å være partypooper, men vet dere hvordan kyllingen behandles?De fores med antibiotika, og vokser dobbelt så fort som de burde. De lever trangt, går i sin egen avføring, får sviskader på beina, sår, og lider enormt. Når de skal slaktes, høstes de inn med skurtresker, og nesten alle brekker vinger og bein.Fortsatt lyst på kylling?Anonymous poster hash: 62bb4...0bc Kylling smaker nam, så ja! Jeg har fortsatt lyst på kylling hi hi Anonymous poster hash: b0341...d97 Ja æ godt mæ kylling kan ikke la vær å eda alt bare pga dyrevern propaganda Anonymous poster hash: 7506f...11f Ja, denna kuge-propagandaen lar æ mæ ikkje påvirka å. Kylling smagar no bra ligevel. Anonymous poster hash: b0341...d97 Dere er forferdelige mennesker. Anonymous poster hash: 62bb4...0bc
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #14 Skrevet 23. november 2013 http://www.dyrevern.no/Filer_pdf_doc_etc/fakta_kylling_5_april_2013.pdfIkke for å være partypooper, men vet dere hvordan kyllingen behandles?De fores med antibiotika, og vokser dobbelt så fort som de burde. De lever trangt, går i sin egen avføring, får sviskader på beina, sår, og lider enormt. Når de skal slaktes, høstes de inn med skurtresker, og nesten alle brekker vinger og bein.Fortsatt lyst på kylling?Anonymous poster hash: 62bb4...0bc Kylling smaker nam, så ja! Jeg har fortsatt lyst på kylling hi hi Anonymous poster hash: b0341...d97 Ja æ godt mæ kylling kan ikke la vær å eda alt bare pga dyrevern propaganda Anonymous poster hash: 7506f...11f Ja, denna kuge-propagandaen lar æ mæ ikkje påvirka å. Kylling smagar no bra ligevel. Anonymous poster hash: b0341...d97 Dere er forferdelige mennesker. Anonymous poster hash: 62bb4...0bc Åh, du skulle bare visst hvordan pølser lages! Anonymous poster hash: b0341...d97
Øyne som ser!! Skrevet 23. november 2013 #15 Skrevet 23. november 2013 Sverige. Der får du en hel eske til samme prisen av to fileer her i Norge Anonymous poster hash: f2557...51a Hvis Hi bor på Vestlandet drar hun ikke 50mil for å kjøpe Kyllingfilet, såpass skjønner vel du også. Typisk folk på Østlandet, de kjøper du bare i Sverige. Jeg kunne sagt i Latvia, men jeg forstår at det er i Norge og ikke utlandet.
sologsommer Skrevet 23. november 2013 Forfatter #16 Skrevet 23. november 2013 Jeg plejer og købe i Dk, men nu er det tomt og jeg trenger Noen så jeg får laget tarteletter Da bliver det vel en pose på Kiwi (og handling i DK i julen)
Gjest lykkeliggift Skrevet 23. november 2013 #17 Skrevet 23. november 2013 http://www.dyrevern.no/Filer_pdf_doc_etc/fakta_kylling_5_april_2013.pdfIkke for å være partypooper, men vet dere hvordan kyllingen behandles?De fores med antibiotika, og vokser dobbelt så fort som de burde. De lever trangt, går i sin egen avføring, får sviskader på beina, sår, og lider enormt. Når de skal slaktes, høstes de inn med skurtresker, og nesten alle brekker vinger og bein.Fortsatt lyst på kylling?Anonymous poster hash: 62bb4...0bc Kylling smaker nam, så ja! Jeg har fortsatt lyst på kylling hi hi Anonymous poster hash: b0341...d97 Ja æ godt mæ kylling kan ikke la vær å eda alt bare pga dyrevern propaganda Anonymous poster hash: 7506f...11f Ja, denna kuge-propagandaen lar æ mæ ikkje påvirka å. Kylling smagar no bra ligevel. Anonymous poster hash: b0341...d97 Dere er forferdelige mennesker. Anonymous poster hash: 62bb4...0bc Tror du virkelig dette er rette måten å formidle budskapet på ? Å kalle forlk for forferdelige mennesker fordi de velger å spise kylling ? Skal du komme noen vei med dette må du vise respekt for de du snakker til.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #18 Skrevet 23. november 2013 http://www.dyrevern.no/Filer_pdf_doc_etc/fakta_kylling_5_april_2013.pdf Ikke for å være partypooper, men vet dere hvordan kyllingen behandles? De fores med antibiotika, og vokser dobbelt så fort som de burde. De lever trangt, går i sin egen avføring, får sviskader på beina, sår, og lider enormt. Når de skal slaktes, høstes de inn med skurtresker, og nesten alle brekker vinger og bein. Fortsatt lyst på kylling? Anonymous poster hash: 62bb4...0bc Tror du bør snakke med folk som jobber innen kylling plukking i Norge. Har selv jobbet vakter på kylling plukking for Prior, og denne rapporten er ikke sannheten om vår jobb for å si det slik. Ja, de blir foret opp ekstra, men antibiotika er blitt ulovlig innen Prior (muligens i Norge generelt?) Så vi forer de på høyvektsfòr, det er ment for kyllinger i annen vekt klasse enn ny klekkede, men det er ikke farlig på samme vis som antibiotika kan være. De lever heller ikke så trangt som du mener, og avføringen blir skyflet ut av "innhegningene" deres 2 ganger pr dag. Det er dyrleger der som godkjenner slakt, om de ikke har rett behandling er ikke kjøttet det samme, og dyrlegen godkjenner ikke salg av kjøttet. Hadde de brukket vinger/ben, så hadde kundene merket det når de skulle spise kyllingvinger blant annet. Anonymous poster hash: aca9b...e0c
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #19 Skrevet 23. november 2013 http://www.dyrevern.no/Filer_pdf_doc_etc/fakta_kylling_5_april_2013.pdfIkke for å være partypooper, men vet dere hvordan kyllingen behandles?De fores med antibiotika, og vokser dobbelt så fort som de burde. De lever trangt, går i sin egen avføring, får sviskader på beina, sår, og lider enormt. Når de skal slaktes, høstes de inn med skurtresker, og nesten alle brekker vinger og bein.Fortsatt lyst på kylling?Anonymous poster hash: 62bb4...0bc Kylling smaker nam, så ja! Jeg har fortsatt lyst på kylling hi hi Anonymous poster hash: b0341...d97 Ja æ godt mæ kylling kan ikke la vær å eda alt bare pga dyrevern propaganda Anonymous poster hash: 7506f...11f Ja, denna kuge-propagandaen lar æ mæ ikkje påvirka å. Kylling smagar no bra ligevel. Anonymous poster hash: b0341...d97 Dere er forferdelige mennesker. Anonymous poster hash: 62bb4...0bc Tror du virkelig dette er rette måten å formidle budskapet på ? Å kalle forlk for forferdelige mennesker fordi de velger å spise kylling ? Skal du komme noen vei med dette må du vise respekt for de du snakker til. Jeg er enig i at det kanskje ikke er rette måten å formidle budskapet på, men det HI skriver er jo faktisk sant. Vi er bønder, driver ikke med kylling da, men har flere venner som gjør det, og har mange ganger vært i kyllinghus. Mannen min jobbet ogås i kyllinghus som ungdom. Vi driver med større dyr, og f.eks er bruken av antibiotika veldig streng. Har vi et dyr som trenger antibiotika, må vi ha dyrlegen. Koster flesk, men sånn må det være. Har et dyr hatt antibiotikabehandling kan vi ikke sende det på slakt før etter 10 dager etter endt kur. Men kylling får antibiotika kontinuerlig i fòret inntill to dager før slakt. Grunnen til dette er at det blir drevet så stort, at ingen har mulighet til å gå inn å behandle kyllingene på individnivå. Det er altså helt friske dyr som blir stappet fulle av antibiotika, så kanskje ikke så rart at kyllingnæringen har så mye høyere forekomst av MRSA enn andre dyreproduksjoner. En annen ting er at kyllingen vokser så abnormt fort på grunn av mengden kraftfòr de serveres, at allerede på tidlig stadie så sliter ofte hjertet med å takle det. Derfor er det også tilsatt hjertemedisin i fòret. Dette er ikke helt frem til slutt, men store deler av levetiden (som for øvrig er 30 dager). Jeg er ikke ute etter å rakke ned på noen fordi de spiser kylling. Jeg spiser kylling selv jeg. Men mange kan ha godt av å vite hvordan produksjonen foregår. Jeg er sikker på at mange av de som spiser masse kylling hyler høyt av hvor forferdelig pelsdyrproduksjon er. Jeg mener å ha ganske gode kunnskaper om begge produksjonene, og synes at kyllingproduksjon er en myyyyyyyyye mer uetisk form for produksjon enn det pelsdyrnæringen er. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor ikke kyllingnæringen får mer pes i media, men det er vel fordi det er noe folk har vanskelig for å avstå, å dermed leter en ikke etter "feil". Ser jo at pesdyrnæringen strengt tatt ikke er "nødvendig" for oss, men handler det ikke mest om hvordan dyrene har det den lille tilmålte tiden de har? Da lover jeg dere at det ikke er pelsdyrene som er taperene. For all del, spis kylling og kos dere, det gjør jeg. Men sørg alltid for at den er helt gjennomsteks. MRSA er ingen spøk. Anonymous poster hash: 2876d...28a
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. november 2013 #20 Skrevet 23. november 2013 Spam fjernet Sekretøsa Brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #21 Skrevet 23. november 2013 http://www.dyrevern.no/Filer_pdf_doc_etc/fakta_kylling_5_april_2013.pdf Ikke for å være partypooper, men vet dere hvordan kyllingen behandles? De fores med antibiotika, og vokser dobbelt så fort som de burde. De lever trangt, går i sin egen avføring, får sviskader på beina, sår, og lider enormt. Når de skal slaktes, høstes de inn med skurtresker, og nesten alle brekker vinger og bein. Fortsatt lyst på kylling? Anonymous poster hash: 62bb4...0bc Tror du bør snakke med folk som jobber innen kylling plukking i Norge. Har selv jobbet vakter på kylling plukking for Prior, og denne rapporten er ikke sannheten om vår jobb for å si det slik. Ja, de blir foret opp ekstra, men antibiotika er blitt ulovlig innen Prior (muligens i Norge generelt?) Så vi forer de på høyvektsfòr, det er ment for kyllinger i annen vekt klasse enn ny klekkede, men det er ikke farlig på samme vis som antibiotika kan være. De lever heller ikke så trangt som du mener, og avføringen blir skyflet ut av "innhegningene" deres 2 ganger pr dag. Det er dyrleger der som godkjenner slakt, om de ikke har rett behandling er ikke kjøttet det samme, og dyrlegen godkjenner ikke salg av kjøttet. Hadde de brukket vinger/ben, så hadde kundene merket det når de skulle spise kyllingvinger blant annet. Anonymous poster hash: aca9b...e0c Er koksidiostatika/Narasin virkelig forbudt i fòret til Prior sine kyllingprodusenter?? Det tror jeg ikke noe på. Begge produsentene som jeg kjenner som leverer til Prior kjøper i hvertfall fòr i fra kraftfòrprodusendt som blander dette i fòret. Det er bare produsenter som produserer økologisk kylling (som f.eks Holthe) som garantert fir kyllingene fòr uten koksidiostatika. Anonymous poster hash: 2876d...28a
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #22 Skrevet 23. november 2013 Det var måten argumentasjonen min ble besvart på som gjorde at jeg kalte de to anonyme for forferdelige. Total mangel på respekt for dyrene ved å sette opp smilys og le av hvordan dyrene plages. Og at det er forferdelige mennesker, står jeg ved. Jeg kjenner en av Norges største oppdrettere på kylling, så jeg vet hvordan det fungerer. Men på for all del, spis billigkyllingen deres og kos dere. Lite tips til slutt: vil dere ha skikkelig god kylling, som ikke er blitt mishandlet, kjøp økologisk evt Stangekylling. Anonymous poster hash: 62bb4...0bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå