Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #1 Skrevet 23. november 2013 http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/08/29/441656.html Sitter og griner og er så kvalm at jeg vil kaste opp. KLarte ikke å lese igjennom denne, ble bare alt for vondt!Trodde ikke det var mulig, hvem i helvette ønsker å gjøre noe slikt med egne barn? Tenk å være så idiot å ha en slik tradisjon, og i det hele og store ønske om å videreføre dette til egne barn? Anonymous poster hash: 1982a...280
Musemora Skrevet 23. november 2013 #3 Skrevet 23. november 2013 (endret) Det er helt grusomt og ren barbari. De bude innføre årlig kontroll av underlivet til jenter i risikogruppen på helsestasjonen. Endret 23. november 2013 av Pento
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #4 Skrevet 23. november 2013 Det er helt grusomt og ren barbari. De bude innføre årlig kontroll av underlivet til jenter i risikogruppen på helsestasjonen. Er desverre forsent å gjøre noe når skaden allerede er gjort Anonymous poster hash: 1982a...280
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #5 Skrevet 23. november 2013 Det er helt grusomt og ren barbari. De bude innføre årlig kontroll av underlivet til jenter i risikogruppen på helsestasjonen. For du tror ikke tvungen underlivskontroll vil være traumatisk for disse jentene....? Anonymous poster hash: 94067...461
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #6 Skrevet 23. november 2013 Det er helt grusomt og ren barbari. De bude innføre årlig kontroll av underlivet til jenter i risikogruppen på helsestasjonen. For du tror ikke tvungen underlivskontroll vil være traumatisk for disse jentene....? Anonymous poster hash: 94067...461 Nei, en rask kikk av kvinnelig lege er da ikke problematisk. Anonymous poster hash: bb347...1b5
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #7 Skrevet 23. november 2013 Det er helt grusomt og ren barbari. De bude innføre årlig kontroll av underlivet til jenter i risikogruppen på helsestasjonen.For du tror ikke tvungen underlivskontroll vil være traumatisk for disse jentene....?Anonymous poster hash: 94067...461 Nei, en rask kikk av kvinnelig lege er da ikke problematisk. Anonymous poster hash: bb347...1b5 Tvungen undersøkelse av unge jenter som ikke vil. Det tror jeg du skal slite med å få igjennom da vi alle bestemmer over egen kropp. Jeg er selv lege, og synes kjønnslemlesting er grusomt, men ville aldri gjennomført gynekologisk undersøkelse av ung jente som motsatte seg det. Hadde du som ung jente godtatt jevnlig kontroll av underlivet ditt, det tror jeg ikke du ville likt. Anonymous poster hash: 94067...461
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #8 Skrevet 23. november 2013 Vi hadde ei ente fra Somalia i bhg. Da de skulle på ferie til Somalia og være der i 6 uker, ringte vi barvevernet for å spørre om hva vi kunne gjøre når det gjaldt omskjæring. Vi kunne selvsagt ikke nekte de å reise. Men vi fikk faktisk beskjed om å sjekke henne når hun kom tilbake. (Når vi skiftet på henne) Og om hun da hadde blitt utsatt for omskjæring, skulle vi ringe barnevernet og de ville komme å hente henne med en gang! Hun ble sjekket, diskret så klart. Det var ikke noe ubehag for henne! Og alt sto fint til HELDIVGIS!! Anonymous poster hash: 8d245...a7f
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #9 Skrevet 23. november 2013 Vi hadde ei ente fra Somalia i bhg. Da de skulle på ferie til Somalia og være der i 6 uker, ringte vi barvevernet for å spørre om hva vi kunne gjøre når det gjaldt omskjæring. Vi kunne selvsagt ikke nekte de å reise. Men vi fikk faktisk beskjed om å sjekke henne når hun kom tilbake. (Når vi skiftet på henne) Og om hun da hadde blitt utsatt for omskjæring, skulle vi ringe barnevernet og de ville komme å hente henne med en gang! Hun ble sjekket, diskret så klart. Det var ikke noe ubehag for henne! Og alt sto fint til HELDIVGIS!! Anonymous poster hash: 8d245...a7f Det er forskjell på å sjekke når man skifter på et småbarn og systematisk kalle inn pre-teens for underlivssjekk. Anonymous poster hash: 94067...461
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #10 Skrevet 23. november 2013 Jeg tror også det kan bli vanskelig å få gjennomført en diskret underlivskontroll på unge jenter! Selv har eg store problemer med å gå til gynekolog, og tenåringsjenter er nok mye mere sårbar enn oss voksne! Greit at det er fort gjort å sjekke, men det er ikke bare bare og legge seg ned å vise underlivet til en fremmed person. Og hva kan man isåfall gjøre etter skaden er skjedd? Hele greia er bare tragisk! Anonymous poster hash: 1982a...280
Musemora Skrevet 23. november 2013 #11 Skrevet 23. november 2013 Det er helt grusomt og ren barbari. De bude innføre årlig kontroll av underlivet til jenter i risikogruppen på helsestasjonen.For du tror ikke tvungen underlivskontroll vil være traumatisk for disse jentene....?Anonymous poster hash: 94067...461 Nei, en rask kikk av kvinnelig lege er da ikke problematisk. Anonymous poster hash: bb347...1b5 Tvungen undersøkelse av unge jenter som ikke vil. Det tror jeg du skal slite med å få igjennom da vi alle bestemmer over egen kropp. Jeg er selv lege, og synes kjønnslemlesting er grusomt, men ville aldri gjennomført gynekologisk undersøkelse av ung jente som motsatte seg det. Hadde du som ung jente godtatt jevnlig kontroll av underlivet ditt, det tror jeg ikke du ville likt. Anonymous poster hash: 94067...461 Hvis du er lege, burde du jo vite at det ikke dreier seg om en gu. Det er en rask kikk på ytre kjønnsorganer. Virker ikke som om du har så mye erfaring i å undersøke damer nedentil. Det er ikke vanskelig å se. Ærlig talt. Alle gutter får da sjekket om testiklene er på plass i scrotum på førskoleundersøkelsen. Hvorfor er ikke det traumatisk?
Musemorbr / Skrevet 23. november 2013 #12 Skrevet 23. november 2013 Uff... årene går og situasjonen endres ikke. Det må ha vært i 2001, tror jeg, at operasjon dagsverk gikk til dette formålet. Da var det ikke måte på alt som skulle gjøres for å få slutt på det. Vi ble tvunget til å se en veldig detaljer film der de med vold og tvang omskjærte småjenter. Kniven var en flatbanka spiker. Jeg får aldri, aldri de bildene ut av hodet. Glemner aldri skrikene, blodet, og kjønnsleppene som lå igjen på steinen etterpå. Og nå tar media det opp. Nok en gang. Og vi er nok en gang forferdet. Men de fleste av oss konkluderer med at å sjekke unge jenters underliv, det kan vi ikke gjøre. Visst pokker kan vi. Vi bør! Det er helt for jævlig at vi fremdeles er der vi var for over et tiår siden. Like maktesløse og like sjokkerte. I mellomtiden har disse jentene fått egne døtre, som nå opplever nøyaktig samme helvete. Jeg blir ikke bare kvalm og trist, jeg blir fly forbanna!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #13 Skrevet 23. november 2013 Det er helt grusomt og ren barbari. De bude innføre årlig kontroll av underlivet til jenter i risikogruppen på helsestasjonen.For du tror ikke tvungen underlivskontroll vil være traumatisk for disse jentene....?Anonymous poster hash: 94067...461 Nei, en rask kikk av kvinnelig lege er da ikke problematisk. Anonymous poster hash: bb347...1b5 Tvungen undersøkelse av unge jenter som ikke vil. Det tror jeg du skal slite med å få igjennom da vi alle bestemmer over egen kropp. Jeg er selv lege, og synes kjønnslemlesting er grusomt, men ville aldri gjennomført gynekologisk undersøkelse av ung jente som motsatte seg det. Hadde du som ung jente godtatt jevnlig kontroll av underlivet ditt, det tror jeg ikke du ville likt. Anonymous poster hash: 94067...461 Hvis du er lege, burde du jo vite at det ikke dreier seg om en gu. Det er en rask kikk på ytre kjønnsorganer. Virker ikke som om du har så mye erfaring i å undersøke damer nedentil. Det er ikke vanskelig å se. Ærlig talt. Alle gutter får da sjekket om testiklene er på plass i scrotum på førskoleundersøkelsen. Hvorfor er ikke det traumatisk? Det er annerledes for gutter. Gutter føler ikke skam for underlivet sitt på samme måte som jenter gjør. En del gutter er til og med stolte av underlivet sitt. Anonymous poster hash: cf764...f55
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #14 Skrevet 23. november 2013 Det er helt grusomt og ren barbari. De bude innføre årlig kontroll av underlivet til jenter i risikogruppen på helsestasjonen.For du tror ikke tvungen underlivskontroll vil være traumatisk for disse jentene....?Anonymous poster hash: 94067...461 Nei, en rask kikk av kvinnelig lege er da ikke problematisk. Anonymous poster hash: bb347...1b5 Tvungen undersøkelse av unge jenter som ikke vil. Det tror jeg du skal slite med å få igjennom da vi alle bestemmer over egen kropp. Jeg er selv lege, og synes kjønnslemlesting er grusomt, men ville aldri gjennomført gynekologisk undersøkelse av ung jente som motsatte seg det. Hadde du som ung jente godtatt jevnlig kontroll av underlivet ditt, det tror jeg ikke du ville likt. Anonymous poster hash: 94067...461 Hvis du er lege, burde du jo vite at det ikke dreier seg om en gu. Det er en rask kikk på ytre kjønnsorganer. Virker ikke som om du har så mye erfaring i å undersøke damer nedentil. Det er ikke vanskelig å se. Ærlig talt. Alle gutter får da sjekket om testiklene er på plass i scrotum på førskoleundersøkelsen. Hvorfor er ikke det traumatisk? Det er annerledes for gutter. Gutter føler ikke skam for underlivet sitt på samme måte som jenter gjør. En del gutter er til og med stolte av underlivet sitt. Anonymous poster hash: cf764...f55 Herregud. Så mye dumt det går ann å lire av seg. Anonymous poster hash: 9fe85...8a0
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #15 Skrevet 23. november 2013 Det er helt grusomt og ren barbari. De bude innføre årlig kontroll av underlivet til jenter i risikogruppen på helsestasjonen.For du tror ikke tvungen underlivskontroll vil være traumatisk for disse jentene....?Anonymous poster hash: 94067...461 Nei, en rask kikk av kvinnelig lege er da ikke problematisk. Anonymous poster hash: bb347...1b5 Tvungen undersøkelse av unge jenter som ikke vil. Det tror jeg du skal slite med å få igjennom da vi alle bestemmer over egen kropp. Jeg er selv lege, og synes kjønnslemlesting er grusomt, men ville aldri gjennomført gynekologisk undersøkelse av ung jente som motsatte seg det. Hadde du som ung jente godtatt jevnlig kontroll av underlivet ditt, det tror jeg ikke du ville likt. Anonymous poster hash: 94067...461 Hvis du er lege, burde du jo vite at det ikke dreier seg om en gu. Det er en rask kikk på ytre kjønnsorganer. Virker ikke som om du har så mye erfaring i å undersøke damer nedentil. Det er ikke vanskelig å se. Ærlig talt. Alle gutter får da sjekket om testiklene er på plass i scrotum på førskoleundersøkelsen. Hvorfor er ikke det traumatisk? Det er annerledes for gutter. Gutter føler ikke skam for underlivet sitt på samme måte som jenter gjør. En del gutter er til og med stolte av underlivet sitt. Anonymous poster hash: cf764...f55 Idiotisk svar. Akkurat som om alle jenter føler skam rundt underlivet sitt. Er det rart dlike holdninger og tradisjoner får leve når til og med voksne damer i Norge i 2013, mener dette som du skriver???!!! Anonymous poster hash: d45b5...2be
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #16 Skrevet 23. november 2013 Vel, det fungerte i Frankrike, så hvorfor ikke i Norge? Men, jeg tror bare det er en utsettelse av problemet. Man hindrer kjønnslemlestelse av barn, men de blir vel tvunget etter fylte 18. Anonymous poster hash: 3e846...ba2
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #17 Skrevet 23. november 2013 Det er helt grusomt og ren barbari. De bude innføre årlig kontroll av underlivet til jenter i risikogruppen på helsestasjonen.For du tror ikke tvungen underlivskontroll vil være traumatisk for disse jentene....?Anonymous poster hash: 94067...461 Nei, en rask kikk av kvinnelig lege er da ikke problematisk. Anonymous poster hash: bb347...1b5 Tvungen undersøkelse av unge jenter som ikke vil. Det tror jeg du skal slite med å få igjennom da vi alle bestemmer over egen kropp. Jeg er selv lege, og synes kjønnslemlesting er grusomt, men ville aldri gjennomført gynekologisk undersøkelse av ung jente som motsatte seg det. Hadde du som ung jente godtatt jevnlig kontroll av underlivet ditt, det tror jeg ikke du ville likt. Anonymous poster hash: 94067...461 Hvis du er lege, burde du jo vite at det ikke dreier seg om en gu. Det er en rask kikk på ytre kjønnsorganer. Virker ikke som om du har så mye erfaring i å undersøke damer nedentil. Det er ikke vanskelig å se. Ærlig talt. Alle gutter får da sjekket om testiklene er på plass i scrotum på førskoleundersøkelsen. Hvorfor er ikke det traumatisk? Det er annerledes for gutter. Gutter føler ikke skam for underlivet sitt på samme måte som jenter gjør. En del gutter er til og med stolte av underlivet sitt. Anonymous poster hash: cf764...f55 100% sjokkert over svaret ditt, og skjønner at Norge har en stor oppgave ift holdningskampanje rundt kvinners underliv! Forhåpentligvis er ikke synet ditt ledende, men at det fortsatt finnes kvinner som tenker som deg i Norge i 2013 er en skam og et nederlag for kvinnebevegelsen! Anonymous poster hash: 935f4...0b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå