Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det flere her som ikke synes det er så rosenrødt fantastisk å gå gravid? Jeg synes selvfølgelig det er en gave og stor lykke å få bære frem et barn til. Vi er heldige!! Men hallo! Kvalme, tretthet, konstant forskjølet, hemorroiden, vann i kroppen, hoven i ansiktet og overalt ellers, ingen klær som passer og ser ut som en hval i alt. Skoene er vonde og trenge, håret faller av og blir livløst, bekkenløsning, vond korsrygg, og etterhvert tung mage, ikke ligge på magen, ikke på ryggen, dårlig søvn, lite sex, ingen fest og moro, ingen spekeskinke, og jeg kan godt fortsette å ramse opp.... Bare jeg som synes det er bare sånn passe å gå gravid? Noen ganger helt pyton?

Endret av A_K
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene! Denne gangen synes jeg det er helt ok, men til tider helt rævva pga bekkenløsning. Første svangerskapet mitt hatet jeg å være gravid. Jeg var enorm, bekkenløsning, vann i kroppen pluss det endte i svangerskapsforgiftning. Så jeg skjønner deg godt, og heldig de som virkelig nyter tilværelsen. Vi nyter det fullt ut når småtassene er kommet ut vi ;-)

Skrevet

Heheh! Fantastisk beskrivelse! Synes heller ikke det er kjekt med alle symptonene, verste er faktisk vektoppgang siden ingen klær passer og mindre energi. Elsker gullet i magen så forstå meg rett. Skulle aller helst fått gullet levert med storken ;)

Skrevet

Fantastisk skildring;-) Du er ikke alene!

Anonymous poster hash: ce9d6...345

Skrevet

I hear you sister:) syns det er pyton, og skulle så gjerne ønske jeg eeeelsket å være gravid:) elsker resultatet da:)

Skrevet

Haha, bra skrevet.

Det er helt greit å være gravid nå som jeg har litt energi igjen, men tja... den magen, og at man liksom ikke bare kan holde det for seg selv. Og alt man ikke kan spise og drikke. Jaja.. Har jo valgt det!

Skrevet

stort sett veldig enig med deg,bortsett frå i dag kor eg lever på ei rosa sky pga ultralyden i går :)

Skrevet

Godt å høre jeg ikke er den eneste. Ikke for å dømme noen, men når jeg leser sånne fantastiske rosablogger med fantastisk flotte gravide jenter i nydelige klær og bitteliten mage hele svangerskapet blir jeg enda mer kvalm av meg selv og føler meg som en elefant... Kan bare ikke tro at deres liv som gravide er så fantastisk som de gir utrykk for. Isåfall er de heldige altså... Og verden er litt urettferdig:) men jeg elsker lille nurket i magen allikevel, og vet at jeg også er heldig!!!:)

Skrevet

totalt enig ;) jeg hater å være gravid. gleder med så syyyykt til fødsel jeg. selve fødselen er hundre ganher bedre og lettere enn å stampe rundt som gravid i 9 mnd

Skrevet

Godt å høre jeg ikke er den eneste. Ikke for å dømme noen, men når jeg leser sånne fantastiske rosablogger med fantastisk flotte gravide jenter i nydelige klær og bitteliten mage hele svangerskapet blir jeg enda mer kvalm av meg selv og føler meg som en elefant... Kan bare ikke tro at deres liv som gravide er så fantastisk som de gir utrykk for. Isåfall er de heldige altså... Og verden er litt urettferdig:) men jeg elsker lille nurket i magen allikevel, og vet at jeg også er heldig!!! :)

Tror jeg skal tørre å vedde penger på at disse rosadollefjollebloggerne ikke har det så rosenrødt som de vil ha det til. Men de skal jo framstå så fantastisk perfekt. Patetisk sier jeg :P Så du forresten hun der fotballfruen som viste hele verden hva som var i fødebagen sin? Sminke, sexy små hipstere og rettetang blant annet. Jaja, takke meg til de enorme sykehustrusene man får til å få plass til "bleien" sin i :P

Skrevet

Jeg synes ikke det er direkte glamorøst nei:) Men jeg får enorm mage, vet ikke helt hvorfor. Trente hele forrige svangerskap og spiste ikke for 4 heller, men fikk høre fra uke 14 at jeg så høygravid ut. Det er liksom litt kjedelig når man vet det er et halvt år igjen. Pluss alle de andre morsomme plagene man koser seg med;)

Jeg må innrømme at jeg hadde med litt jåleri på føden første gang, men ikke akkurat i fotballfrue sin klasse:)

Rettetangen ble nok hjemme sammen med fine truser og klær som ikke tålte blod eller kunne kastes.

Skrevet

Misforstå meg rett, er ikke ute etter noen, og synes det er fint at gravide klarer å ta litt vare på seg selv, de fleste ser jo flotte ut! Men at de kan si at alt er bare fryd og gammen og ingen plager - det har jeg så vondt for å tro på...:)

Skrevet

Hvis det var meg du mente så trodde ikke jeg du var ute etter å ta noen altså:)

Men som med alt annet så er det jo sånn at mange fremstiller alt mer rosa enn det er. Mine venninner er ikke sånn så heldigvis kan jeg si det som det er og vet at de heller ikke bobler over av glamour i svangerskapet;)

Skrevet

Jeg er takknemlig for at jeg er blant de som klarer å bli gravide helt på egenhånd og gleder meg til barnet er her....MEN, jeg er som deg! Hater å være gravid! Hater kvalmen, trøttheten, bekkenløsning fra ville h......, at man blir så stor at man ikke klarer noe, det å ikke ha den minste kontroll over sin egen kropp..Hadde også et par rimelig intense fødsler som har satt dype spor og nå har gitt meg totalt fødselsangst. Sier meg enig med henne over her som gjerne skulle fått barnet levert med storken ;) Som sagt, jeg er så utrolig glad i barna mine, og gleder meg til vesle nurket i magen kommer ut til oss...men prosessen i mellomtiden kunne jeg gjerne vært foruten! Det eneste jeg liker er perioden  2. trimester hvor man har litt mer energi og bare kan nyte sparkene uten å være gedigen! (Selv om jeg også er en av de som er bitteliten til vanlig og blir enorm i svangerskapene, uten at jeg egentlig spiser mengder med mat). Er 3 mnd på vei nå og har omtrent samme str på magen som fotballfrue har i uke 37, så kjenner igjen den følelsen også, hehe :)

Skrevet

Helt enig med dere. Liker heller ikke å være gravid og kan heller ikke tro at et svangerskap kan være så rosenrødt som det fremstår i noen av bloggene, men så forstår jeg heller ikke at disse bloggerne har så vanvittig mange lesere. Synes det er mye morsomere å lese blogger som ihvertfall jeg oppfatter som litt mer virklighetsnære...

Skrevet

Jeg hater å være gravid.. :( får skikkelig dårlig samvittighet av å si det, men er desverre sanheten.. Jeg er egentlig super heldig og har hatt et knirkefritt svangerskap så langt. Litt hodepine bare. Men det jeg hater er at kroppen min ikke føles som min mer, føler ikke at jeg ser ut som meg lengre. Har alltid vært den som har vært undervektig, og elsket det. Nå kommer kg snikende på rompe og lår. Føler meg stor, og hater hvert sekund.. Jeg prøver å tenke at dette er naturlig (å legge på seg), men på jobb føler jeg øynene på meg hele tiden. De måler meg opp og ned hele tiden. Møkkafolk..det er nok å være alene om alt..

Anonymous poster hash: c50f1...871

Skrevet

Liker heller ikke å være gravid, likevel gjør jeg det nå for tredje gang. Det skal sies at denne graviditeten har vært totalt forskjellig fra de to forrige, mye lettere, nesten ikke kvalme etc i det hele tatt. Men nå begynner jeg å bli tung, og alt begynner å bli vanskelig, bare det å bøye seg for å knyte skoa. Vil bare bli ferdig, men det er leeenge igjen.

Gjest xxxxxxxxx1
Skrevet

Jeg hater å gå gravid. Det eneste jeg synes er koselig, er å kjenne liv, bortsett fra det er det bare dritt.

Skrevet

Jeg hater å gå gravid. Det eneste jeg synes er koselig, er å kjenne liv, bortsett fra det er det bare dritt.

Enig:)

Skrevet

Hater også og gå gravid. Alle mine graviditeter har vært et rent slit. Det eneste positiv og som jeg ser frem til er fødselen :) den følelsen når de setter babyen på brystet ditt for første gang <3. Synes det er veldig urettferdig at jeg ikke ha fått nyte et eneste av mine 3 svangerskap... :(

Skrevet

Har hatt lite symptomer, og nå har jeg nesten ingen.. Litt varibel matlyst og minimal kvalme... Har vært mye kvalm i tidligere svangerskap men nå bekymrer jeg meg over manglende symptomer.. Uff.. Er vel 13+1 idag...

• 1 måned senere...
Skrevet

Ja dette kunne jeg gitt bort gratis.

Synes innmari synd på ufrivillige barneløse.

Blir fint med baby, men alt før, og fødsels- helvete er ikke noe å gløde for.

Har spydd i ett sett i snart 3 måneder.

Skrevet

Haha, for en herlig tråd. Godt det ikke bare er meg. På en måte er det nesten litt skuffende hvor lite magisk det faktisk er. Men spør meg igjen etter at jeg har kjent liv, eller etter at jeg har vært på ultralyd og fått se hvem som bor inni meg. Kanskje jeg endrer litt syn på graviditet da ;-)

Skrevet

Forrige (første) graviditet elsket jeg å gå gravid. Jeg strålte vel ikke hele tiden, gikk opp veldig mye i vekt og hadde bekkenløsning. Men jeg kjente hele tiden på det magiske med å være gravid og tenkte masse på babyen i magen.

Denne gangen synes jeg det er slitsomt. Jeg føler meg kvalm og dårlig og gruer meg sånn til fødselen. Har vondt bekken og vond rygg og mye dårlig humør.

Anonymous poster hash: 66c80...b01

Skrevet

Andre svangerskap med mer hormoner og mye mindre egentid...blæææ, en evighet igjen!!

Anonymous poster hash: ccfaa...730

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...