Gå til innhold

Har du collett mme i hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du sjekke innholds lista for meg? finner det ikke på nette og er noe jeg vil sjekke opp

Anonymous poster hash: 8ec87...d44
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke se om det står noe om laktose og slik på den lista der. Det er det jeg ønsker å vite noe om :-)

Skrevet

ingen som har den hus og kan sjekke ingrediens lista?

Skrevet

Se etter melkepuler, mysepulver og laktose, og som hvilket nr på lista det ligger. Jeg prøver å finne ut av om det kan være mer eller mindre laktose i collett enn i nan sin. Har en som skal utredes for laktose intoleranse, og jeg mistenker at han er en av de få som har dette medfødt. Han reagerte på blandt annet nan sin på samme måte som han nå reagerer på vanlig melk

Skrevet

Mener at collett inneholder laktose ja. Vi fikk ihvertfall nutramigen på blå resept pga laktoseintoleranse, tviler på at vi hadde fått det hvis collett var laktosefri.

Anonymous poster hash: cc029...05f

Skrevet

Mener at collett inneholder laktose ja. Vi fikk ihvertfall nutramigen på blå resept pga laktoseintoleranse, tviler på at vi hadde fått det hvis collett var laktosefri.

Anonymous poster hash: cc029...05f

Skrevet

Vet den inneholder laktose, vil bare vite om den inneholder mindre enn nan sin gjør. Han har vært dårlig i mage hele livet sitt, men med nan fikk han kraftige luftsmerter og prompa mye itillegg. Og ser nå som vi har prøvd laktosefritt en periode, er alle plangene han har hatt borte. så skal ta prøver på sykehuset i desember

Skrevet

Kjøp sinlac, den er laktosefri.

Fins i de fleste matbutikker.

Skrevet

Det står i denne rekkefølgen: demineralisert mysepulver, vegetabilsk olje, tørket glukosesirup, skummetmelkpulver, myseproteinkonsentrat, inulin, og deretter følger vitaminer og mineraler samt fiskeolje :)

Skrevet

Det er forøvrig 4,9 gr laktose pr 100 ml ferdig blanding, 36,3 gr pr 100 gr pulver.

Skrevet

Hvem lager sinlac? Har sett grøten i butikken bare. På nestle sine sider står grøten men ikke mme. Kun nan ha1 som også inneholder melk. Sikker på at den finnes fortsatt?

Skrevet

Hvis han er stor nok til det, så kan du kanskje prøve vanlig laktosefri melk? Jeg har også en gutt som veldig tidlig fikk laktoseintoleranse, men det varte en stund før vi skjønte hva det var. For å teste det ut mest mulig effektivt, så anbefaler jeg å prøve helt laktosefritt kosthold en stund, hvis magen blir bra så kan du teste ut tveit mye han tåler. De fleste med laktoseintoleranse tåler litt laktose, men hvor mye som tåles varierer veldig. Anbefaler for øvrig nettsiden utenmelk.no og tilhørende facebook-gruppe. Mye nyttig info og diskusjoner der.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 1e77b...502

Skrevet

Hvem lager sinlac? Har sett grøten i butikken bare. På nestle sine sider står grøten men ikke mme. Kun nan ha1 som også inneholder melk. Sikker på at den finnes fortsatt?

Sinlac finnes kun som grøt, ikke mme. MME uten laktose og melkeprotein fås kun på apoteket.

Skrevet

Sinlac er bare grøt.

Anonymous poster hash: 50920...a8a
Skrevet

Har du prøvd nutramigen eller neocate? Har en med melkeproteinallergi selv :) lykke til med utredning. Tips fra meg er å skrive ned alt barnet spiser over en periode og hvor mange bleier og konsistens ( bløte, harde) samt ant evt oppvåkninger på natten eller timer med vondt/ kolikk. Ha noe håndfast å slå i bordet med. Og så ha en melkefri periode til sammenligning.

Anonymous poster hash: 0cf1e...51d

Skrevet

Det er kun på apoteket de har mme som er beregnet på barn med melkealergi/-intoleranse. :-) trur de selger sinlac mme kun i utlandet og kun grøt i Norge.

Anonymous poster hash: cc4a4...f08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...