Gå til innhold

Blir ikke helt klok :) kan noen hjelpe en gang for alle!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde første blødningsdag i sist menstruasjon Lørdag 28 september. Betyr det at jeg alltid er en fulgått uke på lørdager? Altså er jeg 8 fulgåtte uker i morgen? På terminkalkulatoren til babyverden er det mandager jeg er fulgått. Hva er riktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er iallefall 8+0 i morgen, om det betyr 8 fullgåtte uker er jeg usikker på, terminkalkulatoren her inne sier du er det. Jeg forstår meg heller ikke helt på dette, derfor jeg henger meg på tråden.

Skrevet

Du er iallefall 8+0 i morgen, om det betyr 8 fullgåtte uker er jeg usikker på, terminkalkulatoren her inne sier du er det. Jeg forstår meg heller ikke helt på dette, derfor jeg henger meg på tråden.

takk for svar. Baby verden sier jeg er 8 fulgåtte på mandag, mens en annen sier 8 fulgåtte i morgen. Vil jo tro lørdag vil være dagen da jeg er fulgått i og med at dette var da en lørdag jeg hadde min første mensdag i siste syklus.
Skrevet

takk for svar. Baby verden sier jeg er 8 fulgåtte på mandag, mens en annen sier 8 fulgåtte i morgen. Vil jo tro lørdag vil være dagen da jeg er fulgått i og med at dette var da en lørdag jeg hadde min første mensdag i siste syklus.
nå ble jeg ennå mere forvirret! Kikket på terminkalkulatoren her inne, sykluser min har vært alt fra 28 -34 dager så på babyverden skrev jeg 33 og fikk da opp termin 10 juli og at jeg idag et 7+4 men her når jeg skrev syklus lengde 33 dager fikk jeg 7+1. Vil vite eksakt når jeg havner over de 12 ukene så jeg kan slappe litt av.
Skrevet

Må få lov til å le lett for jeg kjenner meg igjen. Jeg er selv i uke 11 CA! Dvs jeg har fått beskjed at jeg er 12+0 (tidlig ul), 11+5 (mens termin), 11+6 (legen) og 11+0 (annen ul). Jeg sier jeg er 11+5/6 om noen spør og følger den.

Legen fortalte meg at det standard for terminberegning var 28 dager syklus og det ble brukt nesten uansett sykluslengde siden terminen pleide bli justert på ordinær ultralyd.

Håper virkelig du finner ut at det;)

Skrevet

Jeg har akkurat samme dag som deg, 28 september. Har 26 dager syklus med 14 dager mellom EL og neste mens så jeg mener jeg var 8+0 torsdagen. Legen opererer med 28 dager syklus, så hun mener 2 dager kortere. Jeg mener termin blir 05.07, e-snurra mener 08.07 (de to ekstra dagene før EL pluss den regner svangerskapet en dag lengere. Uansett, den blir jo endret på ordinær ultralyd, så det er jo ikke så farlig, men JEG vet at EL var senest den torsdagen og regner fra da! Kaos? Ja! Sist svangerskap ble jeg flyttet 5 dager frem, men gullet kom på menstermin ;)

Skrevet (endret)

Nei skal ikke være lett gitt! Hehe. Så ukedagene du hadde første mensdag er ikke nødvendigvis samme dag som man er en fulgått uke med andre ord? Det kommer ann på sykluslengde og eggløsnibgstidspunkt? Men jeg vet jo ikke hvor lang denne syklusen hadde blitt i og med at den varierer fra 28 -34 dager og eggløsning har jeg aldri helt vært sikker på når var. Men skal jeg gå ut ifra 28 dagers syklus da? For da er jeg 8 fulgåtte i morgen. Selvom det er maks 1 uke forskjell har jo det litt å si nå i 1 trimester med tanke på å endelig være over 12 uker.Hvertfall for sin egen sjelefred :P

Endret av Malintdo
Skrevet

Nå sjekket jeg helsekortet jeg fikk hos legen der har hun skrevet 7 juli som foreløpig termin. Det stemmer veldig med at jeg idag (lørdag) er 8 fulgåtte for når jeg regner hver lørdag frem til uke 40 er det 5 juli og et svangerskap regnes vell 40+2 som da blir 7 juli. Takk for svar alle sammen :)

Skrevet

Jepp, 7 er helt sikkert rett, og det blir nok min også :) men når jeg alltid har 26 dagers syklus så blir det 5 ifølge min regning ;) 8+2 i dag da og tiden går forholdsvis fort selv om jeg er 100% sykemeldt og kjeeeeeeder meg litt også - men mest er jeg bare dårlig og kunne tenkt meg å gå i dvale frem til over nyttår - kanskje helst til sommeren hvis jeg skal være like kvalm som sist (og foreløpig er det i hvertfall verre)

Skrevet

Uff, det er ikke kjekt å være kvalm. Har vært veldig kvalm siden uke 5 og orket ikke stå opp om morgenen, men nå er formen bedre å det gjør meg litt bekymret. Men om kvelden kjenner jeg at jeg blir litt uvell, sikkert fordi jeg har spist gjennom hele dagen å kjenner det presses opp i spiserøret. Er også var på lukter! Jobber i matbutikk og lukter VELDIG godt de som har drukket mye øl! Det er noen eldre karer som kommer innom hverdag, da kjenner jeg at jeg sliter. Kjøleskap lukt og generelt matlukt gjør meg uvel. Så det er jo ikke helt borte. Legen min har vært så snill og ordnet ultralyd til meg i uke midten av uke 11. Fikk brev i posten idag. Grugleder meg! Er alt bra skal resten av familien få vite det i jula :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...