Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #26 Skrevet 23. november 2013 Tar alltid med hjem og kaster. Anonymous poster hash: cdfc2...aa0
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #27 Skrevet 23. november 2013 Hos oss er det kildesortering, og blir det kasta feil vanker det bøter. Så selv om det burde vært greit syns jeg ikke det er greit, siden jeg da risikerer å måtte betale for det! Anonymous poster hash: d1d29...e1b
Bustetroll Skrevet 23. november 2013 #28 Skrevet 23. november 2013 Hiver dere bæsjeposen til hundene deres i andres søppelkasser?? Selv om den er pakket i plast så ligger den faktisk og stinker!! Spesielt på varme sommerdager!! Ta med møkka "deres" hjem! Grunnen til mitt utbrudd er at da jeg kom hjem i dag sto en nabo (han bor litt lenger nedi gata) og slang møkkaposen til hunden sin i vår søppel! Jeg ble så paff at jeg nesten sneiet en parkert bil Gjør folk virkelig sånt eller er naboen et snålt tilfelle? Anonymous poster hash: 87b4e...86d Står du ofte å sniffer oppi søpla di? En hundebæsjpose lukter faktisk veldig lite om den er knytt helt igjen.. En søppeldunk har lokk, og står UTE. Herregud, håper dette er troll.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #29 Skrevet 23. november 2013 Jeg kom på en ting ang poser som ligger langs veien. Jeg legger noen ganger igjen posen, og plukker den opp på vei hjem igjen. Men forstår jo at de som ser den blir irritert. Anonymous poster hash: fac77...135
Superdolly Skrevet 23. november 2013 #30 Skrevet 23. november 2013 Jeg kom på en ting ang poser som ligger langs veien. Jeg legger noen ganger igjen posen, og plukker den opp på vei hjem igjen. Men forstår jo at de som ser den blir irritert.Anonymous poster hash: fac77...135 Her hvor jeg bor opplever jeg altfor ofte at posene faktisk blir liggende igjen. Nei, ikke fordi folk tar den med seg når de passerer på hjemvei en halvtime senere. Jeg ser at posene har ligget der en stund. Typisk at det ligger et lite dryss snø på dem, og det er tre dager siden det snødde. Eller jeg så en pose forrige uke, og når jeg går samme rute en uke senere ligger den på nøyaktig samme plass. Ligger den der en halvtime, time eller to timer er det jo helt greit for meg. Jeg irriterer meg over de som må pakke inn hundebæsjen i plast og så la den ligge igjen. Da erj eg enig med LillaGorilla, la bæsjen ligge uten pose. Da råtner den i det minste bort.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #31 Skrevet 23. november 2013 Kaster aldri noe slags søppel i andre sine søppelkasser, synes det er frekt. Anonymous poster hash: c0c95...d98
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #32 Skrevet 23. november 2013 Bare så dere vet det, "søppelspanneiere," så eier dere ikke søppelspannene. Dere leier de fra kommunen, og betaler for at renovasjonsselskapene skal tømme de. Anonymous poster hash: 6a1c1...386
Helene Harepus Skrevet 23. november 2013 #33 Skrevet 23. november 2013 Nå har jeg ikke hund, men jeg bruker uansett ikke andres søppelkasser, da jeg føler at det er å ta seg til rette - og ikke er det lov heller http://m.klikk.no/bolig/boligokonomi/article867902.ece
Helene Harepus Skrevet 23. november 2013 #34 Skrevet 23. november 2013 Bare så dere vet det, "søppelspanneiere," så eier dere ikke søppelspannene. Dere leier de fra kommunen, og betaler for at renovasjonsselskapene skal tømme de. Anonymous poster hash: 6a1c1...386 Ikke ifølge kommunikasjonssjefen hos renovasjonsetaten..
Gemini77 Skrevet 23. november 2013 #35 Skrevet 23. november 2013 Selvfølgelig kan de kaste posen i søpla mi. Ser virkelig ikke problemet. Da jeg selv hadde hund så pleide jeg å ta posen med hjem men hvis bikkja bæsjet tidlig i turen og vi skulle på langtur så prøvde jeg å finne et sted å kaste den på veien. Bedre det enn å la det ligge?? Ingen står vel med hodet med i søpla og det er lokk på alle søplakasser i tillegg. Man blir irritert hvis man ser bæsj i naturen og man blir irritert over bæsj i søpla. Hvis vi alle kunne være litt mer generøse med hverandre så hadde ting blitt mye bedre..
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #36 Skrevet 23. november 2013 Selv har jeg ikke et problem med om noen hadde kastet en hundepose i søppelspannet mitt. Men, alternativet til å kaste i noen sitt søppel er jo ikke å la det være eller å kaste det på gata, det er jo å ta det med seg hjem...(fatter ikke at ingen har påpekt dette før i tråden) Hundeeiere burde ta ansvar for dette selv, at folk er hyggelige og synes at det er greit at man bruker deres søppel gjør det ikke til en rettighet. Kanskje det burde vært et lite klistremerke man kunne klistre på søppelspannet hvis man ikke ønsker hundeposer der. Anonymous poster hash: 7c1ce...58f
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #37 Skrevet 23. november 2013 Bare så dere vet det, "søppelspanneiere," så eier dere ikke søppelspannene. Dere leier de fra kommunen, og betaler for at renovasjonsselskapene skal tømme de. Anonymous poster hash: 6a1c1...386 Det er vel et fett. Man betaler for det selv og det gir ikke andre noen økt rett til å bruke spennet dersom det er leid og ikke eid.... Merkelig kommentar. Anonymous poster hash: 7c1ce...58f
Gjest usababy Skrevet 23. november 2013 #38 Skrevet 23. november 2013 Jeg har hund, og tar med posen hjem. Syns det er frekt å bruke andres søppelkasser. Og hundeposer lukter selv om de er knyttet godt igjen. Kan ikke kreve at andre skal ha denne lukta i sin søppelkasse. Det kan også gå hull på en pose oppi søpla, da får eieren hundeskitt klint i søppelkassen sin. Som en annen påpeker så er ikke alternativet å la det ligge langs veien, alternativet er å ta det med hjem dersom det ikke fins offentlige søppeldunker der en går! Det er en selvfølge!
Iiiiik Skrevet 23. november 2013 #39 Skrevet 23. november 2013 Jeg synes det er helt uproblematisk at noen kaster søppel i vår søppelbøtte, være seg ispapir eller bæsjeposer. Skjønner virkelig ikke problemet. De er jo dessuten knytt igjen, så skjønner ikke helt at de kan lukte så forferdelig heller. Det er problematisk hvis det flyter av dritt i grøftekantene, kan ikke klage for at folk rydder opp etter seg synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #40 Skrevet 23. november 2013 Kjenner jeg er glad for at så si alle på feltet her har klistremerker hvor det står "hundevenn" på søppeldunken sin. Jeg ser ikke problemet til folk. Hva er fælt med at noen kaster posen i dunken deres? Søppel stinker jo dritt uansett. Anonymous poster hash: 70677...580
Håper<3 Skrevet 23. november 2013 #41 Skrevet 23. november 2013 Jeg ble så paff at jeg nesten sneiet en parkert bil Anonymous poster hash: 87b4e...86d Det var da fælt!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #42 Skrevet 23. november 2013 Helt ok for meg at de kaster posen i min søppeldunk. Men er det en nabo fra nedi gata kan han kanskje ta seg bryet med å gå de ekstra meterne til sin egen dunk, for ja, det lukter ikke godt. Er det derimot en hundeeier på tur, så er det kanskje bedre at han kaster det i min dunk enn å måtte bære på posen i lang tid. Anonymous poster hash: a82b6...a98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå