Gå til innhold

Hundeeiere........ Virkelig????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hiver dere bæsjeposen til hundene deres i andres søppelkasser?? Selv om den er pakket i plast så ligger den faktisk og stinker!! Spesielt på varme sommerdager!!

Ta med møkka "deres" hjem!

Grunnen til mitt utbrudd er at da jeg kom hjem i dag sto en nabo (han bor litt lenger nedi gata) og slang møkkaposen til hunden sin i vår søppel! Jeg ble så paff at jeg nesten sneiet en parkert bil ;)

Gjør folk virkelig sånt eller er naboen et snålt tilfelle? :P

Anonymous poster hash: 87b4e...86d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er ikke hundeeiere, men de er hjertelig velkommen til å hive i vårt søppel. Mye bedre enn å la posen stå igjen på bakken eller bare la dritten ligge igjen.

Anonymous poster hash: fe3b3...6c8

Skrevet

Jeg lagde en tråd her inne for et par år siden, hvor jeg spurte om det er greit.

Samtlige mente det er bedre enn at driten ligger i gata...

Anonymous poster hash: fac77...135

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke, jeg tar det med hjem. Men så er jeg i overkant "hensynsfull" jeg da, for jeg lar ikke bikkja mi pisse oppetter gjerder eller hekker, eller drite innenfor andres tomtegrenser eller oppkjørsler.

Men, på den annen side- er det ikke bedre enn alternativet, som for mange idiothundeeiere ser ut til å være å slenge posen fra seg gatelangs? Det ser jeg nemlig her, og jeg skjønner ikke bæret. For hva er vitsen med å stappe dritten i posen for så å la posen ligge? Da er det jo nesten bedre å la være å plukke opp i det hele tatt, da råtner det i det minste bort....

Skrevet

Og bor jeg rett nedi gata, tar jeg det med hjem...

Anonymous poster hash: fac77...135

Skrevet

Hundeeiere er hjertelig velkommen til å kasta hundposen i søpla mi fremfor i naturen eller la dritten bare ligge. Godt lukter det ikke i søppeldunken uansett så ser ikke på det som noe problem. Lukter like ille av bæsjebleiene i søpla på en varm sommerdag :P

Skrevet

Min mening er at skal en ha hund får en ta møkka i eget søppeldunk. Det må vi småbarnsforeldre gjøre kan ikke kaste bleier på gaten!

Anonymous poster hash: 06d51...8e6
Skrevet

Hundeeiere er hjertelig velkommen til å kasta hundposen i søpla mi fremfor i naturen eller la dritten bare ligge. Godt lukter det ikke i søppeldunken uansett så ser ikke på det som noe problem. Lukter like ille av bæsjebleiene i søpla på en varm sommerdag :P

Joda, ser den. Bæsjebleier stinker på samme måte. Men nå er det ikke bleiebarn her da ;)

Men dette dreier seg ikke om at alternativet er at posen blir lagt igjen ute i naturen, men om noen faktisk hiver plsen i andres dunker bare fordi de selv vil :)

Hi

Anonymous poster hash: 87b4e...86d

Skrevet

Klart folk kan kaste hundeposen i min søppeldunk! Hva gjør det? Står du med hue nedi søppeldunken din? Posen er jo tett! Er det bedre at bæsjen ligger igjen på gata da? Makan, alt folk skal henge seg opp i.

Anonymous poster hash: 6a1c1...386

Skrevet

Folk må gjerne kaste posen i min søppeldunk. Ser virkelig ikke problemet.

Skrevet

Min mening er at skal en ha hund får en ta møkka i eget søppeldunk. Det må vi småbarnsforeldre gjøre kan ikke kaste bleier på gaten! Anonymous poster hash: 06d51...8e6

Må bare kommentere denne: På,stranda i min hjemby er det utrolig mange småbarnsforeldr som synes det er greit å skifte bleie på ungen på stranda, midt blant alle andre, skylle av bæsjen i vannkanten og når de går ligger bleia igjen.

Jeg har også bodd i leilighet, før jeg selv hadde barn, med småbarnsforeldre som naboer. De syntes det var helt greit å hive bleiesøpla i min søppeldunk.

For øvrig er jeg hundeeier selv. Det kunne ikke falle meg inn å kaste posen i andres søppeldunk. Jeg tar den med meg hjem til min egen søppeldunk. Skulle noen gå tur med hunden forbi min søppeldunk og slenge fra seg en pose, synes jeg det er helt greit. Alt for ofte ser jeg at folk lar posen ligge igjen i grøfta, eller til og med i skogen eller på fjellet. Og da lurer jeg virkelig på hva de tenker på.

Skrevet (endret)

Jeg kaster i andre sin søppel dunk når jeg er ute på tur. (Såklart!) er det en liten tur og jeg skal hjem snart så tar jeg å kaster den i mitt borettslag søppel dunk ja. Men, jeg synes det er merkelig og utrolig sært og reagere på at noen kaster en liten svart pose i søppel bøtta di.. 

Endret av monson
Skrevet

Jeg kaster i andres søppelbøtte hvis jeg er langt unna huset mitt. Bedre enn å ikke plukke opp eller la posen ligge. Prøver å bruke "offentlig" søppelbøtter, men er for få av dem. Jeg gidder ikke gå med tre bæsjeposer i en time bare fordi noen kanskje misliker at det blir kastet en lukket pose i deres søppelbøtte utendørs.

Skrevet

Kjære hundeeiere. Vær så snill, kast heller posene deres i min søppeldunk enn å la være å plukke opp.

Jeg skjønner i grunnen ikke hvordan dette kunne irritert meg:)

Anonymous poster hash: 0c7e6...839

Skrevet

Jeg har ofte kastet i andres dunk. Ser meg rundt for føler meg skyldig. Er jeg på vei hjem så tar jeg med posen hjem.

Hos oss er det bare å kaste posen sin, har til og med stort klistremerke på om at hundeposer er velkomen her!

Anonymous poster hash: 9454d...3f4

Skrevet

Jeg må si at det er mye bedre om folk kaster i min søppeldunk enn la det være med eller uten pose på.

Jeg har ahtt hund tidligere og her jeg bor er det lysløype/tursti rett ved, vi gikk tur der hver dag og selvfølgelig tok jeg med bæsjen hjem i søppla. men nå som jeg har barn (og ikke hund) og vi går opp i stien så er det overraskende hvor mye hundedritt som ligger langs veien eller i skogen, akkurat som om folk tror at siden de er i skogen så er det helt greit å la det ligge. Hva med alle de som kommer etter de på tur som da feks vil sette seg ned ved bålplass eller har barn som utforsker osv, de må da rydde opp i all dritten før de kan bruke området.

I sommer var det helt ille, inni skogen er det en stor badeplass med bålplass og piknik bord osv. men det var rett og slett ikke kos der fordi det lå hundebæsj overalt.

Og du legger ikke håndkle ned å soler deg midt i bæsjelukta altså..

Så enkelte hundeeiere burde ta seg selv i nakken å faktisk ta med seg bæsjen fra bikkja!

Anonymous poster hash: 5d986...4ae
Skrevet

Reagerer ikke på bæsjeposer i søpla.

Reagerer derimot på hundeeiere som tar med hunder inn på kirkegårder.

Besøkte graven til en venn i går, og en hundeeier lot hunden tisse på en gravstøtte. Da ble jeg faktisk så sjokkert at jeg ikke klarte å si noe.

Skrevet

Besøkte graven til en venn i går, og en hundeeier lot hunden tisse på en gravstøtte. Da ble jeg faktisk så sjokkert at jeg ikke klarte å si noe.

Whaaaaat?? Fytti, noe så respektløst!!  :nei:

Skrevet

Whaaaaat?? Fytti, noe så respektløst!!  :nei:

Ja, jeg vet :( Sparker meg selv bak nå for at jeg ikke sa noe, men jeg ble altså helt målløs. Tror hun la merke til akkurat det da. 

Skrevet

Søppelkasseeiere........... Virkelig?????

Inntil jeg leste denne tråden innbilte jeg meg at jeg bedrev et hensynsfullt hundehold. Hunden min er alltid under kontroll, den får ikke gå bort til hverken folk eller dyr vi møter, med mindre den blir invitert. Jeg har alltid med pose, plukker opp dritten, og slenger aldri posen fra meg ute.

Men nå har jeg forstått at dette tydeligvis ikke er nok til å kalle seg en hensynsfull hundeeier. Jeg kan nemlig finne på å kaste de små sorte posene mine i andres spann. Fyda!Tenk å få søppel i søppla si, det er fæle greier det! 

Dersom det en offentlig søppelbøtte tilgjengelig bruker jeg selvsagt den, men de er det dessverre alt for få av. Hunden min er ofte med meg hele dagen. Det er slett ikke alltid vi skal hjem etter at den har blitt luftet.Mener du seriøst at jeg skal gå rundt å bære på den posen i verste fall i en hel dag, slik at jeg kan kaste den når jeg kommer hjem? Mener du seriøst at jeg bør legge den i bilen og kjøre noen timer med den der, i stede for å legge den i en søppeldunk som står ute og kun er til å samle søppel? Virkelig?

Anonymous poster hash: 3cedf...8a6
Skrevet

Vi er ikke hundeeiere, men de er hjertelig velkommen til å hive i vårt søppel. Mye bedre enn å la posen stå igjen på bakken eller bare la dritten ligge igjen.

Anonymous poster hash: fe3b3...6c8

Takk fra hundeeier som alltid plukker opp etter hundene sine + ofte etter andres hunder også! Tenk om flere hadde tenkt som deg! Knyter alltid 2-3 knuter sånn at det skal bli så tett som mulig. Tror ikke det rekker å bli lukt i søppelkassene før de tømmes.

Anonymous poster hash: b0e37...08c

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke, jeg tar det med hjem. Men så er jeg i overkant "hensynsfull" jeg da, for jeg lar ikke bikkja mi pisse oppetter gjerder eller hekker, eller drite innenfor andres tomtegrenser eller oppkjørsler.

Men, på den annen side- er det ikke bedre enn alternativet, som for mange idiothundeeiere ser ut til å være å slenge posen fra seg gatelangs? Det ser jeg nemlig her, og jeg skjønner ikke bæret. For hva er vitsen med å stappe dritten i posen for så å la posen ligge? Da er det jo nesten bedre å la være å plukke opp i det hele tatt, da råtner det i det minste bort....

Veldig bra at du passer på at hunden din ikke tisser overalt! Jeg hadde hannhund før (det er jo ofte de som tisser på ting. Tispene tisser jo bare rett ned i gresset). Vi bor i rekkehus, og hannhunden min fikk ikke tisse før vi kom til et tre på fellesarealene. Altså ikke på gjerder, busker, blomsterkrukker, søppelbøtter osv. Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk plukker opp - og så slenger fra seg plastposen... Jeg har snakket med ei jeg pleier å gå turer sammen med, og hun sier hun har sett skjærer dra opp bæsjeposer fra offentlige søppelbøtter (de har jo ofte åpning(er) uten lokk. De drar ut posene og hakker hull på dem for å spise avføringen. Er sikkert noe ufordøyd mat el.l. som er snadder for dem :(

Skrevet

Min mening er at skal en ha hund får en ta møkka i eget søppeldunk. Det må vi småbarnsforeldre gjøre kan ikke kaste bleier på gaten!

Anonymous poster hash: 06d51...8e6

Det er jo ikke snakk om å kaste det på gata - men i noen andres søppeldunk. Har du aldri kastet sjokoladepapir, plast fra en is el.l. i ei søppelkasse langs veien?? Hvis kommunene hadde satt opp flere søppelkasser etter veiene, ville ikke dette vært noe problem. Veldig bra med "hundebokser" med bæsjeposer og søppelkasse. Noen ganger bæsjer hunden flere ganger enn man har pose til. Eller så er man plutselig tom for poser, har løpt fra posen hjemme i gangen el.l. det kan skje den beste hundeeier :) Bæsjeposer er jo så billig (koster noen øre per stk), så det er jo ikke for å slippe å kjøpe dem jeg liker slike bokser langs veien.

Skrevet

Bedre med en hundepose i bosspannet enn en kabel på trappa. Det er ekkelt det! Har tatt en hund i å gjøre det to (!) ganger!

Anonymous poster hash: e1be9...598

Skrevet

Hvis man går "frem & tilbake" så tar man med seg posen igjen når man går tilbake samme vei ;-)

Anonymous poster hash: 92a20...f33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...