Gå til innhold

Hvordan i h....... skal jeg få ned medisinen????

Dundra

Anbefalte innlegg

Jenta mi har fått halsbetennelse, og fikk antibiotika i dag, men det er jo helt umulig å få det ned!! Det smaker jo forferdelig og hun har jo vansker med å svelge ting fra før av..

Har prøvd med yoghurt, men det spytter hun rett ut. Prøvde å sprøyte det inn "bak" i halsen, men da spydde hun alt opp igjen.. Er liksom litt vanskelig å forklare en 18mnd gammel jente at dette smaker vondt, men at hun bare må få det ned! Noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke annet enn å bytte antibiotika. Noen er verre enn andre.....

Jeg hadde også en runde med det der. Huff, det var grusomt! Gikk heldigvis over av seg selv, så jeg droppet hele kuren. Fikk det ikke i henne likevel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden at halsbetennelse krever antibiotikabehandling. Ofte går det over like fort uten. Hør med legen om det også kan være tilfellet her. God bedring til den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var så mye bedre dagen etter at jeg droppet det ja, hun har bare blitt bedre så var nok ikke så nøye med den medisinen nei;) Heldigvis;)

Tusen takk:)

Anonymous poster hash: e6255...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var så mye bedre dagen etter at jeg droppet det ja, hun har bare blitt bedre så var nok ikke så nøye med den medisinen nei;) Heldigvis;)

Tusen takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen vår anbefalte å blande i antibiotika i sjokolade melk... Men er mange gangene de små ikke trenger antibiotika, så best uten om det er mulig. :) god bedring..

Halsbetennelse her i gården også.. Men grei allmenntilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fikk fikk en mikstur ved ørebetennelse her. Svære babyen min skulle ha 10 ml (!!!), endte i oppkast! Så bytta vi til dråper, da skulle han ha 1,5 ml. Den smakte ennå vondere, men fant ut det gikk best når jeg ikke blandet det ut. Så lite volum som mulig! Safta osv smakte jo fortsatt ikke så godt at han drakk frivillig. Sto på medisina at det var med fruktsmak, men det smakte det virkelig ikke! Smakte en blanding mellom munnskyllevann og parfyme!

Apocillin het den medisina. Neste gang skal jeg be om tabletter som kan knuses og gis sammen med mat. Apocillin tab kunne ikke knuses.

Brukte foresten en sprøyte og sprøyta det i 2 omganger inn på siden i munnen.

I starten forsøkte vi min mors forslag: iskrem før og etter for å gjøre munnen kald og nummen først, så for å gi god smak. Det gikk bra første dagen. Men nå vil han ikke ha iskrem lenger, forbinder det med medisin (egentlig ingen krise).

Endret av Tromsøprinsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Om legen har påvist streptokokkhalsbetennelse og anbefalt antibiotika bør barnet absolutt få dette. Ubehandlet halsbetennelse av denne typen kan i værste fall gi revmatoid feber . Det finnes mange typer antibiotika å velge mellom, så dersom Apocillinen ikke går ned finnes det både mindre bitre former av penicillin, samt andre typer antibiotika som er effektive mot infeksjon i øvre luftveier. 

Legen har gode metoder for å skille mellom bakteriell og viral halsbetennelse og foreldrene bør stole på rådene som gis. :)

Anonymous poster hash: 169f0...af2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...