Gå til innhold

Andreklassingen ligger på sykehus-tips til pedagogiske apper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er ikke på skolen om dagen og jeg ønsker meg derfor tips om apper som er litt lærerike, eller iallfall stimulerer hjernen litt. Han er 7 år gammel.

Har noen tips om gode/morsomme spill? Veldig flott om dere har tips om spill som ikke krever tilgang til Internett, for det er det dårlig med her.

På forhånd tusen takk!

Anonymous poster hash: aa67d...181

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår 6-åring liker Dragonbox. Egentlig et spill for å lære barn ligninger, men morsomt :) Han får ikke til alt selv, så hvis han sitter helt alene å spiller det, fungerer det ikke så bra i lengden, men han blir flinkere og flinkere og det er jo meningen :)

Anonymous poster hash: e4f85...e46
Skrevet

Vår 6-åring liker Dragonbox. Egentlig et spill for å lære barn ligninger, men morsomt :) Han får ikke til alt selv, så hvis han sitter helt alene å spiller det, fungerer det ikke så bra i lengden, men han blir flinkere og

flinkere og det er jo meningen :)

Tusen takk for svar.

Dragen box har jeg faktisk alt lastet ned (det var det eneste jeg visste om), men verken jeg eller gutten skjønner egentlig helt poenget? Vi har bare kommet til at det er to sider, og at man skal få en boks alene på en side, og etterhvert finne skyggene til boksene. Lite mattefølelse altså-kommer det?

Hi

Skrevet

Salaby.comeback el no ikke sikker, og Midgard.no sider som brukes småskolen

Anonymous poster hash: b62ac...695

Skrevet

Sirkus salaby har hvertfall en av ungene her. Tror de kan spille det uten internett. De er ikke hjemme, så får ikke hørt med de må. Men mener å huske det har blitt spilt i bilen.

Anonymous poster hash: be8c9...bec

Skrevet

Vi lastet ned en litt morsom app for å lære engelsk idag. Bør kanskje ha noen basiskunnskaper om farge, navn på dyr etc. Ellers lærer de vel det fort. Det heter Pili Pop, men funker bare på nyere devices. Den funker ikke på ipaden her dessverre, men på iphone 4. 

Ellers har vi stavepadde, regnemester, preschool, math fun, happi staver og staver'n. Jeg kan ikke garantere for kvaliteten på alle, men jeg tror barna liker disse. 

Skrevet

Vår 6-åring liker Dragonbox. Egentlig et spill for å lære barn ligninger, men morsomt :) Han får ikke til alt selv, så hvis han sitter helt alene å spiller det, fungerer det ikke så bra i lengden, men han blir flinkere og

flinkere og det er jo meningen :)

Tusen takk for svar.

Dragen box har jeg faktisk alt lastet ned (det var det eneste jeg visste om), men verken jeg eller gutten skjønner egentlig helt poenget? Vi har bare kommet til at det er to sider, og at man skal få en boks alene på en side, og etterhvert finne skyggene til boksene. Lite mattefølelse altså-kommer det?

Hi

Er en stund siden jeg hjalp han med det, men hovedpoenget er at man må gjøre det samme i de to boksene, akkurat som at man må gjøre det samme på hver side av = i ligninger. I begynnelsen er det bilder og "negativer" og etterhvert bruker de x og -x og andre bokstaver. Etterhvert begynner de også med "gange" og "dele". Poenget er å skjønne hvordan man må legge til og trekke fra på hver side uten å egentlig skjønne at det er matte, så kan man overføre det til matte etterhvert som man trenger å lære det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...