Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #1 Skrevet 22. november 2013 Ble dere "normale" igjen i underlivet etterpå? Tenker da helst på de som ikke revnet noe særlig utenom/måtte sy innvendig. Jeg måtte ta et enkelt klipp pga seteleie for en uke siden og har ikke turt å hverken se eller røre der nede, er så redd for hvordan det kjennes og ser ut Anonymous poster hash: 99b46...37d
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #2 Skrevet 22. november 2013 Tror det er vanlig å få arrvev som er relativt vondt i lang tid etterpå. Jeg fødte for 5 mnd siden og det er fremdeles ømt under sex..men jeg fikk totalruptur da.. Anonymous poster hash: 26cf1...c21
Plutselig_gravid Skrevet 22. november 2013 #3 Skrevet 22. november 2013 Jeg ble klippet første gang. Men jeg revnet dessverre også en del. Det tok mange måneder før det ikke var ømt og vondt lenger. Men selve klippet er grodd bra og ser veldig fint ut Der jeg har revnet ser det ikke bra ut. Mye arrvev som verker/svir i tide og utide. Jeg "kvalifiserer" for operasjon, så det ser jeg frem til
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #4 Skrevet 22. november 2013 For meg var det ømt og litt sårt i lang tid etterpå, . Ja helt til neste fødsel 2 år og 3 mnd etter. Da revnet jeg opp igjen og ble sydd på nytt. Etter det har jeg ikke kjent noe. Jeg ble trolig sydd for stramt første gang. Og de første 14 dagene, så lenge stingene satt i, hadde jeg veldig vondt. Hadde heller født igjen enn å ha vondt i underlivet i så mange dager. Etter andre fødsel hadde jeg omtrent ikke vondt. Anonymous poster hash: 26f65...356
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #5 Skrevet 22. november 2013 Jeg ble klipt og vevnet totslt etterpå. Det ble ganske fort helt greit nedi der, men tok tid før alt var med det normale igjen. Det føltes hovent i mange mnd etterpå, men alt var helt fint. Jeg var på kontroller siden jeg revnet så mye som jeg gjorde. Men det var helt normalt at det føltes hovent ut når jeg tok på det. Nå er alt helt normalt der nede. Ser ikke arret, men det kan såvidt føles. For min del så er det bare positivt siden jeg er mer følsom i arret, ikke vondt men godt, Anonymous poster hash: 84af1...4e0
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #6 Skrevet 22. november 2013 Jeg ble klippet da mini ble tatt med sugekopp. Aner ikke hvor mange sting jeg sydde. Det var dritvondt i ca 3 uker, vasket meg med grønnsåpe kjøpt på apotek, leste et sted at det skulle hjelpe. Turde aldri se eller kjenne nedentil før etter 6-ukerskontrollen hos gynekolog. Da var alt i orden og nå 6 mnd etter kjenner jeg ingenting til det Anonymous poster hash: 412a8...85e
LillaGorilla♥♥ Skrevet 22. november 2013 #7 Skrevet 22. november 2013 Jeg ble klippet og sydde et sting med første. Revnet ingenting ellers. Gikk fint det, alt ble som før utenom litt minimalt arrvev, og jeg kunne ha sex som normalt etter 3 uker. Svei litt når jeg tisset de første dagene, men ellers helt fint.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #8 Skrevet 22. november 2013 Kjenner fortsatt arret 18 år etter, men ikke vondt. Anonymous poster hash: cfebb...3b1
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #9 Skrevet 22. november 2013 Jeg ble klippet uten å revne med førstemann. Hadde sex noen uker etter fødsel og hadde ingen problemer i etterkant. Alt var stort sett som før. Det kan "kile" litt arret av og til, men ingenting er vondt eller feil. Med neste slapp jeg både klipping og revning. Anonymous poster hash: 14d63...23c
rytme Skrevet 22. november 2013 #10 Skrevet 22. november 2013 Jeg fikk ett enkelt klipp, ingen rifter. Det var ømt en uke eller to, etter det har jeg ikke kjent noe til det, sex er helt som før. Jeg kikket på underlivet etter ca2-3 uker... Da kunne jeg såvidt skimte arret.... Kjenner jeg godt etter kan jeg kjenne noe som jeg tror er arret, men det er ikke ømt og ikke skjemmende på noen måte. Jeg var som deg, også ganske redd, men ble positivt overrasket over hvor likt det var som før fødselen!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #11 Skrevet 22. november 2013 Jeg ble "bare" klippet,revnet ikke. Var øm noen uker,men etter det har jeg ikke merket noenting. Men det gikk lang tid før jeg turte å kikke nedi der altså- herrefred så skummelt det var! Men nå kan jeg bare skimte et svakt arr som går ned mot rumpehullet. Anonymous poster hash: cbd75...96a
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 22. november 2013 #12 Skrevet 22. november 2013 Jeg ble klippet med førstemann og revnet i tillegg. Arrvevet var fremdeles litt ømt og sårt 2 år etterpå. Kan godt kjenne hvor det er sydd. Etter andre fødsel for 8 mnd siden, sluttet arret fra første å være ømt.. Ikke det at jeg skjønner hvorfor..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå