Gå til innhold

Hvem er best? Mormor eller Farmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For min del var farmor best, og det er det nok for mine barn også.

Anonymous poster hash: f6694...b05
Skrevet

Mormor var alkoholiker og så henne noen ganger i året.
Farmor er psykopat og direkte slem, hun har jeg vokst opp i samme hus som...

Her er det vel ikke snakk om hvem som var best :P

Skrevet

For meg var det mormor. Selv faren min minnes henne med større glede enn sin egen mor

For datteren min er både mormor og farmor helt fantastiske!! Tror ikke hun kan rangere dem:)

Anonymous poster hash: 596c6...3fa

Skrevet

For barna mine er farmor den mest aktive i barnas liv selv om Hun bor 3,5 timers biltur unna. Hun er skikkelig bestemor-emne, 76 år og sprekere enn mormor på 51 år!! Mormor bor 10 min unna og har ikke sett barna på 6 uker......

Anonymous poster hash: 4cae5...69f

Skrevet

Det er mormor hos oss, men jeg er helt sikker på at det er fordi farmor er en sjenert dame, og tør ikke helt vise følelser, og virker veldig stiv. For oss voksne er dette veldig enkelt å se, man ser hun har så lyst til å f.eks klemme barnet, holde det eller leke med det, men tør ikke gå frem. Vi må liksom si til henne at hun kan gjerne gjøre det, og jeg synes det blir for dumt å måtte fortelle henne det. Har hun ikke lyst, vil hun jo også føle at hun "må", og jeg vil ikke tvinge henne akkurat... Jeg håper det løsner når barnet blir litt eldre (bare 8 måneder nå). 

Jeg derimot, var alltid mest opptatt av farmor. Jeg rett og slett forguder den kvinnen, og har gjort det så lenge jeg kan huske.

Anonymous poster hash: 1edfd...891
Skrevet

For meg var det i alle fall farmor som var best! Mine gutter har ingen mormor, hun døde for noen år siden, så for dem er det farmor som gjelder. Håper jeg, som bare kan bli farmor, blir nært knyttet til mine evt barnebarn en gang i framtiden.

Skrevet

for mitt barn er det morfar ;) for meg var det vel farmor.

Skrevet

For min egel del må jeg nok si farmor, mens barna mine har absolutt mest og best kontakt med mormor. Dette skyldes mye avstand, men også interesse fra besteforeldrene sin side... :)

Anonymous poster hash: a914c...e2a
Skrevet

Jeg hadde mest tilknytning til mormor selv om det var over 60 års forskjell mellom oss. Og barna mine har mest med mormor å gjøre, da farmor / far ikke vil eller ønsker kontakt med sine egne barnabarn. Raringer :/

Skrevet

Mormor. Farmor vil gjøre meg arveløs lol.

Anonymous poster hash: 22ecc...5ef
Skrevet

Her er mormor dessverre gått bort, men morfar og mimmi har vært der hele hans liv.

Her er alle besteforeldrene enestående, men dersom jeg virkelig må rangere de, så vil jeg anta at han er nærmest med farmor. Han ser besteforeldrene flere ganger i uken.

Skrevet

For min del var mormor, men det skyldtes at mamma bodde hjemme da jeg ble født og moren min traff ikke stefaren min før jeg var nesten 5 år. Mormoren min var helt fantastisk, dessverre døde hun da jeg var 16...

For barna mine er det farmor, men det er fordi de ser henne mest da hun og farfar bor 5 min unna og mormor og morfar bor 1,5 time unna. Men begge er veldig engasjerte i barnebarna sine :)

Skrevet

i mitt tilfelle... Farmor. Hun var alltid der for meg til den dagen hun døde. Ringte ofte og jeg var mye hos henne fra jeg var lita. Verdens snilleste menneske. Kan ikke huske en eneste gang hun brukte kjeft på meg eller var sint. Jeg kunne fortelle henne alt og det ble hos henne. Hun døde 6 dager etter min 20. års dag.

Mormor har jeg aldri kjent. hun var en alkoholiker og pillemisbruker og har aldri interessert seg for oss barna. ringte ikke engang ved bursdager eller noe. Hun døde da jeg var 13. Det var som å gå i begravelse til en hvilken som helst fremmed. Triste omstendigheter, men følte ikke noe savn eller tristhet over at HUN var borte.

Når det gjelder mine barn foretrekker de nok mormor.

Men det er fordi de ser henne ofte, men kort tid av gangen.

Min mor følger desverre i sin egen mors fotspor og når hun har gode dager og vi treffes så tar det ikke lange tiden før hun er sliten og lei av barna og vil dra. Men den korte tiden vi er der så sjemmer hun bort ungene.

Barnas farmor er nok den beste i virkeligheten. Hun ser dem ikke så ofte. kanskje en gang i mnd, men til gjengjeld så har hun de gjerne lengre. et døgn eller to. Hun behandler dem som de var sine egne. Der er det ikke fri flyt av kaker og godterier. Hun lager skikkelig middag til dem og irettesetter dem om det trengs. En fantastisk farmor som oppriktig koser seg sammen med barnebarna sine. ikke no overfladisk tull som det egentlig er, det mormora dems holder på med.

Skrevet

Mormor for meg, mormor for mitt barn.

Farmor er toppen hun også, men ser ikke datteren min liiiiike ofte.

Skrevet

Mormor. Farmor bor i ett annet land og aldri truffet barna mine. Ikke har vi mulighet til å besøke de pga de bor i ett land som er veldig utrygt, og de får ikke komme til Norge på besøk av norske myndigheter:( de tror at da vil de ikke reise hjem igjen..

Anonymous poster hash: 34597...6bc

Skrevet

Ser det er overtall av folk som velger farmor.

Anonymous poster hash: 93c9a...f61

Skrevet

For meg var mormor best. Hun var nær, trygg, kunne se oss som den vi var, alltid tilstede, og når vi var hos henne tok hun seg tid til oss og lot oss ta del i arbeidet på kjøkkenet bla. Farmor er noe for seg selv. Vi har aldri vært nære. Hun står på pinne for oss, men glemmer likevel å ta seg tid til oss. alt er stort og flott hos henne, og kun det beste er bra nok. Kjøkkenet er hennes borg, og der slipper ingen andre til. Så når vi er på besøk, står hun på kjøkkenet mens vi prater med hverandre. For mat må vi få. en dame som kun vil vårt beste, men som med fordel kunne brukt tiden mer på oss enn på alt rundt.

For mine barn er det også mormor som er best. Hun har overskudd til å ta seg av de, leker ikke med de, men lar de få delta i arbeidet inne og ute, går på turer, leser bøker, spiller spill, og er inkluderende. Hun er ærlig, rettferdig og empatisk. Farmoren til ungene mine er lat. Hun bruker tiden på data og tv. Eldste barnebarnet er stor stas med. De andre ikke så viktige. Hun har alltid hatt tid til å passe eldste, men det går ikke med mer enn en om gangen. For pågående mot barna, og ser ikke hvordan hennes fremtoning spiller inn. Maser om at vi må komme på besøk, når vi er der setter hun seg ned og leker voldsomt, men etter fem minutt er det nok, og hun går tilbake til dataen.

Anonymous poster hash: 1adf7...f3e
Gjest meg&mini
Skrevet

Her er det faktisk helt likt!

Mormoren er best på noen områder, mens farmoren er på andre:)

Skrevet

For min del farmor. Hun er død, men var et fantastisk menneske. Interessert i alle barnebarna og stilte opp. Ingenting gale med min mormor heller, men jeg husker ikke henne så godt(død for lenge siden).

For mine barn er både mormor og farmor store ressurser i livene deres. Dessverre bor vi slik at det er en del avstand til begge, men de stiller opp for oss og barna likevel. Jeg kan ikke rangere dem. 

Anonymous poster hash: aec8f...973
Skrevet

For meg var det min mormor, mens for min bror var det farmor. Begge bodde i samme tetsted som var over fire timer å kjøre, så vi besøte dem bare i ferier og hvis det var noe spesielt. Vår farmor og farfar flyttet ti min fra oss for noen år siden, men jeg er fremdeles mormor jente. :-) Brodern er gullgutten til farmor føler jeg, det er nok fordi hun er gammel gårdkjerrign (posetivt ladet. ;-) ) og han er førstefødte gutte barnebarnet. ;-)

Skrevet

mormor og morfar er heltene her. farmor var superbestemor frem til barnebarn nr 2 kom... "som ikke er vårt", :( når er barnet vårt så og si glemt... veldig trist at det blir sånn, gjør så vondt i mammahjertet.

Skrevet

Helt klart mormor, både for min egen del og for mitt barns del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...