Gå til innhold

Når slutte å koke vann til flaske for baby?

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Dette lurer jeg på og. At man ikke skal bruke lunket vann fra springen er jo greit. Men med mine nå 3 barn har jeg alltid kokt i vannkoker, og da blir jo ikke vannet kokt, bare kokt opp. Så alle bakteriene blir jo ikke borte...?

Skrevet

Dette lurer jeg på og. At man ikke skal bruke lunket vann fra springen er jo greit. Men med mine nå 3 barn har jeg alltid kokt i vannkoker, og da blir jo ikke vannet kokt, bare kokt opp. Så alle bakteriene blir jo ikke borte...?

Da vannet bobler koker vannet!

Dessuten er ikke babyer slik at de ikke tåler noen bakterier, da måtte man jo desinfisere ALT hele tiden, da. Puppen til og med.

Anonymous poster hash: febac...92e

Skrevet

I mme skal vel alltid vann kokes for å være på den sikre siden. Til grøt og drikkevann kan man varme friskt, kaldt vann fra springen ved 6 mnd (noen sier før, men like greit å være på den sikre siden).

Anonymous poster hash: 33c84...856

For å være på den sikre siden? Blir kaldvannet fult av bakterier når du blander det med mme? Jeg serverer jo akkurat det samme kalde springvannet til feks middag. Skjønner ikke forskjellen jeg.

Her er det også det totale antallet bakterier som gjelder. MME kan inneholde en andel bakterier og vannet inneholder noe. For å minimere totalt antall bakterier og eventuell vekst skal vannet kokes. Dette er også grunnen til at flaskene og smokkene skal kokes. 

Anonymous poster hash: 33c84...856

Jenta mi er 9mnd, så jeg har slutta å koke flasker og smukker for leeenge siden.

Når jeg lager grøt eller mme så koker jeg  vann i vannkokeren, og blander det med iskaldt springvann. ca. 50/50, eller til passelig spise/drikke temp. Slik gjør jeg det, og jeg kommer til å fortsette med det også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...