Gå til innhold

Utsette oppstart av antibiotika-kur? Skal i bryllup i morra....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal være forlover for min aller beste venninne i morra. Gleder meg selvfølgelig kjempemye! Champisen ligger til kjøling, som skal nytes i limousinen...:) Men, fikk utskrevet Flagyl-antibiotika idag, grunnet en infeksjon. Flagyl må IKKE blandes med alkohol... Ville dere utsatt kuren med 2 dager, dvs starte søndag kveld? Eller begynt idag, og holde meg til brus og vann i morra... Som jeg igrunn synes blir litt kjipt... Hva ville dere gjort? Kanskje noen helse-faglige personer her som kan anbefale noe? På forhånd takk :)

Anonymous poster hash: 18076...634

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde utsatt å kost meg i bryllup. Men er ingen lege så om det er lurt vet jeg ingenting om :)

Anonymous poster hash: 230be...410

Skrevet

Kommer jo an på infeksjonen og hvor plaget du er. Men det stemmer at Flagyl absolutt ikke må blandes med alkohol.

Anonymous poster hash: 2910a...b49

Skrevet

Æssa.. Begynn på søndag. Hadde det vært noe farlig eller noe som var så vondt at du hylte av smerte hadde du sikkert prioritert annerledes :)

Kos deg i bryllup! :)

Skrevet

Det kommer litt ann på hvorfor du har fått antibiotika. Er infeksjonen noe som kan raskt forverre seg og bli alvorlig? I så fall bør du starte med en gang og heller drikke burs.

Men hør med legen din. Det kan jo tenkes at du kan få en annen type antibiotika?

Skrevet

Det kommer helt ann på hvorfor du trenger antibiotikaen. Som regel er man jo såpass syk at det ikke er noe alternativ å kose seg i bryllup hvis du utsetter kuren. Akkurat Flagyl brukes vel ofte mot infeksjoner som ikke føles så akutte, men om du for eksempel øker faren for sterilitet eller å miste tenner ville jeg ikke utsatt oppstarten.

Anonymous poster hash: be393...705
Skrevet

Illeluktende utflod i forbindelse med konisering. Forsåvidt normalt, men syntes det luktet litt vel mye. Derfor tur til legen. Legen var i tvil om han skulle gi meg antibiotika, for har ingen andre tegn på infeksjon. Og alt "der nede" så veldig fint ut. Jepp, da fikk dere noen ekle detaljer :P men fikk altså kur sånn for sikkerhets skyld...:)

HI

Skrevet

Har du ikke mer behov for antibiotika enn at du kan utsette kuren? Da stiller jeg spørsmål ved indikasjonen. 

Anonymous poster hash: d7ded...e73
Skrevet

Nei, jeg har ingen andre indikasjoner på infeksjon. Men en konisering var for meg skumle greier, så tok en sjekk hos legen for å være sikker. Alt virket normalt, bortsett fra utflod som luktet litt sterkt. Jeg er i fin form og føler meg overhodet ikke syk. HI

Skrevet

Utsett til søndag!!:)

Anonymous poster hash: 3fd5b...714
Skrevet

Da tror jeg at jeg tar sjangser på å utsette jeg...:) Takk for svar :) HI

Skrevet

Utsett! Jeg fikk mange bivirkninger av flagyl som gjorde meg sykere enn jeg var opprinnelig. Men jeg fikk det i.v. den første uka. Deretter i tbl.

Anonymous poster hash: 7ed7f...b8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...