Gå til innhold

Hva feiler det gutten min... Vil han aldri ha en god natt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frustasjon over helsevesenet samtid en enorm takknemlighet, men han blir fortsatt ikke frisk.

Han fikk diganosen refluks åtte måneder. Brukte gaviscon frem til han var elleve måneder da vi gikk over til nexium. Ja, det virker, men fortsatt er det veldig ille om natta og spisinga til tider er minimal:

- Han spiser lite fastføde (gulper mye av alt).

- Går dårlig opp i vekt.

- Natta må han ligge så høyt som mulig og i samme stliing ellers sover han ikke.

- Våker opp til 25 ganger på det værste løpet av en natt. En god natt er 6 oppvåkninger.

- Våkner ofte med at han gulper rein magesyre. Ender da i flere timers skriketokter.

- Mye vondt imagen, promper mye og får vondt.

- Skriker ofte i søvne.

- Sover altid urolig.

Han ble så syk med mye hoste og slimdannelse så da brukte vi singelar og flutide + en penecilin kur pga bronkitt.

Etter penecilin kuren virker det som nexiumen mistet nesten all virkning, men uten så skriker han hele natta uten (prøvde noen dager uten, aldri igjen).

Singelar hadde også en god virkning, men der ble også virkningen minimal etter p-kuren.

Vi har fått bekreftelse på innkallelse på riksopistalet Oslo. Endelig, for han er 14 måneder nå og all denne tiden uten søvn så er vi på vei til å møte veggen.

Vi er i fulle jobber og minimalt med søvn. Vi får en og annen frinatt, men det hjelper så lite når søvn mangelen er så stor resten av tiden.

Har han virkelig så sterk refluks at ingen ting virker. Eller hva er det? Ingen allergier eller andre fysiske plager.

Uff... Sliten mamma som virkelig trenger råd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på det ikke er andre allergier? Prikketesten fungerer ikke før de er minst 2, så vi måtte bruke utelukkingsmetoden for å få en allergidiagnose på vår. Dette i samråd med barnelege. Allergier kan være vanskelig å konstatere på små barn.

Skrevet

Uff, jeg aner ikke, men ville bare sende over en klem!

Skrevet (endret)

Mulig at han trenger en annen medisin, de kan miste virkning over tid og man må da enten øke dosen eller prøve en ny. Men slik du skisserer det hadde jeg bedt om en gastroskopi for å se om det er så ille at han må opereres. Vår sønn var veldig plaget, sov omtrent ikke, skrek 4 timer hver natt i tillegg til mange oppvåkninger, gulpet opp av alt og han spiste omtrent ikke. Da det ble oppdaget at han hadde refluks var han blitt undervektig og måtte bli sondematet en ukes tid samtidig som han begynte på Losec mumps. Da var han 16 mnd. Nå er han 6 år og må få full dose Losec (30 mg), og nå skal han inn til gastroskopi for å se hvordan forholdene er i magesekken, lukkemuskelen og spiserøret.

Håper de finner ut av det på Riksen (vi var der før), og en god klem i en veldig slitsom, frustrende og vond tid :)

Og ja, mange refluksbarn blir bedre av å kutte alt av melk i kosten.

Endret av Kanutten83❤♂07+ ♂10+♀13❤
Skrevet

Søvnmangel er sykemeldingsgrunn, dere kan ikke gå på jobb og kjøre bil med så lite søvn. Det er jo direkte farlig.

Håper de finner ut hva som er galt så han kan få hjelp.

Skrevet

Sønnen min har også refluks (6 år gammel), og har vært mye plaget opp gjennom årene. Vi bruker Lanzo Melt (sugetablett), den funker veldig godt. I tillegg holdt vi ham helt unna melkeprodukter (og alt med melk i) frem til han var 5 år gammel. Det hadde også god effekt på mage og tarm. Jeg ville prøvd det en periode og sett om det hjalp. Synes utrolig synd på dere og ham. Vet hvor vondt det er å ha det sånn.

Anonymous poster hash: fddcb...408
Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Vi har kuttet ut all melk, men vi merket ingen virkning.

Vi må nok prøve andre medisiner. Vi prøvde losec, men de magesmertene han fikk av dem var ikke verdt det.

Føler jeg er rådløs for dette er tung og far i huset er like sliten som meg... Håper vikerlig neste steg kan hjelpe :)

Skrevet

Hvor lenge kuttet dere ut melk? Barnelegen sa til oss at vi måtte være tålmodig da det kan ta mer enn 4uker før man merker bedring. Hos minstemann her tok det ca 3uker før vi merket bedring. Håper lillegutt blir bra snart:)

Anonymous poster hash: 2beb5...c5c

Skrevet

Vi prøvde i et halvt år uten bedring. Han gulpet like mye fordet.

Skal ta en prat med legen hans til uken og håpe hun kan komme med noen råd frem til rikshospitalet for det har blitt så ille etter penecillin kuren at vi føler at er tilbake til start.

Syns så synd på ham, men føler meg så hjelpeløs oppe i alt dette.

Anonymous poster hash: ee230...fe4
Skrevet

Vi prøvde i et halvt år uten bedring. Han gulpet like mye fordet.

Skal ta en prat med legen hans til uken og håpe hun kan komme med noen råd frem til rikshospitalet for det har blitt så ille etter penecillin kuren at vi føler at er tilbake til start.

Syns så synd på ham, men føler meg så hjelpeløs oppe i alt dette.

Anonymous poster hash: ee230...fe4

Ble anonym , men er HI :)

Skrevet

Får han egg? Jeg reagerer sterkt på eggeplommen, og kan ikke spise den. Reaksjonen er ekstrem svie øverst i magen, noe som varer lenge, og gir meg våkenetter.

Jeg har sluttet å spise kaker pga dette. For meg er eneste redningen PepsidDuo. Ingen tester jeg har tatt for allergi, viser eggeplommeintolleranse...... Kun at jeg er allergisk mot hund, noe jeg ikke opplever selv........

Ikke ta første legens svar som rett. Dere må stå på, og kanskje tenke litt utenfor boksen her. Hvilke andre avdelinger på sykehuset kan hjelpe?

Anonymous poster hash: 551af...0fd
Skrevet

Får han egg? Jeg reagerer sterkt på eggeplommen, og kan ikke spise den. Reaksjonen er ekstrem svie øverst i magen, noe som varer lenge, og gir meg våkenetter.

Jeg har sluttet å spise kaker pga dette. For meg er eneste redningen PepsidDuo. Ingen tester jeg har tatt for allergi, viser eggeplommeintolleranse...... Kun at jeg er allergisk mot hund, noe jeg ikke opplever selv........

Ikke ta første legens svar som rett. Dere må stå på, og kanskje tenke litt utenfor boksen her. Hvilke andre avdelinger på sykehuset kan hjelpe?

Anonymous poster hash: 551af...0fd

Vi har prøvd å kutte ut all egg siden faren hans regerer på det, men ingen bedring der heller. Vi har ikke peiling på hvem som kan hjelpe oss. For det virker som legene står på bar bakke siden vi blir sendt videre fra den ene legen til den neste. Fra den ene undersøkelsen til den neste...

Nå er det nytt sykehus og nye leger som jeg virkelig kan hjelpe oss. så krysser fingrene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...