Gå til innhold

Shit!! Julepyntingen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hos oss ble gjort i går, nisser, julestjerner og annen pynt er på plass :) Veldig koselig og kjekt! Minsten synes det var stor stas :laugh:

Meeen, jeg gjorde dette i den tro at det er første søndag i advent nå på søndag :P

Så det blir en lang advent her i hus....sikkert rimelig lei julen når det er julaften ho ho :sprettoy:

Når pynter dere andre?

Anonymous poster hash: 5b42b...3fe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha :D

Jeg pynter lett til advent. 1.søndag i advent. Nisser og annen pynt kommer ikke opp før lille julaften. Kanskje på bittelille julaften i år.

Anonymous poster hash: 06881...bee

Skrevet

Da hadde jeg blitt LEI av jula ja.. og jeg ELSKER julen. Her pynter vi til advent 1 advent.. julepynten kommer opp de par siste ukene i desember. 

Anonymous poster hash: 718e3...b42
Skrevet

Lilla duker, adventsstaker ol kommer frem 1. desember (1. søndag i advent). Nisser ol blir tatt frem lille julaften. Da skifter vi også fargene fra lilla til rødt.

Anonymous poster hash: 65291...66d
Skrevet

neste helg blir det pyntet til advent. Lille lys, julestjerna, lys ute på treet osv. Julepynten med nisser og julekrybbe kommer først opp helge før julaften:)

Anonymous poster hash: 671ef...c2f
Skrevet

Jeg pynter til jul 1.advent. Jeg er for lat til å først pynte med lilla, for så å rydde bort alt, og så pynte igjen. Dessuten syns jeg det blir så lite av jula om jeg pynter nærmere julaften, det skal jo ned rett etter nyttår..

Anonymous poster hash: 5e3f1...542
Skrevet

Jeg pynter til jul 1.advent. Jeg er for lat til å først pynte med lilla, for så å rydde bort alt, og så pynte igjen. Dessuten syns jeg det blir så lite av jula om jeg pynter nærmere julaften, det skal jo ned rett etter nyttår..

Neida, det skal ikke ned så raskt. Julepynten står fremme til 20. dag jul.

Skrevet

Å? Jeg har alltid trodd det var 13. dag jul, jeg :P Hvor har jeg fått det fra a tro? Haha...jaja, da hjelper det jo litt! :)

Skrevet

Å? Jeg har alltid trodd det var 13. dag jul, jeg :P Hvor har jeg fått det fra a tro? Haha...jaja, da hjelper det jo litt! :)

20. dag jul er 13. januar, derfor ofte en viss forvirring :)

Skrevet

Vi pynter til jul lille julaften, men har adventsstjerne og en lyslenke oppe fra 1. søndag i advent. Julepynten ryddes vekk 13. dag jul.

Anonymous poster hash: 55846...cf2

Skrevet

Jeg pynter litt og litt fra starten av desember, men i romjulen tar jeg det meste bort lar bare fargenøytral ting stå igjen. Blir sliten av alt det røde i huset.

Skrevet

Jeg syns det er greit å begynne litt tidlig, jula er jo alt i butikker. 

Jeg MÅ begynne tidlig med pynt, gaver og musikk, for å klare å få julesteming til julaften :-) 
ikke mange dager til første søndag i advent nå 

God jul

Anonymous poster hash: 709df...a82
Skrevet

Pynter til advent når det er advent 1 søndag i advent/1.des og pynter til jul når det er jul 23.des.

Pynten skal vekk 13 dag jul.

Gleder meg til å få opp stjernene!! :)

Skrevet

"Det finnes uskrevne og til dels strenge regler for til hvilken tid man bør sette opp og ta ned julepynten. Å ha den for tidlig eller for lenge kan bli sett på som svært upassende. En typisk tid å henge opp første julepynten er ved begynnelsen av adventstiden eller 1. desember, men mange butikker kan starte pyntingen tidligere. Man tar gjerne ned pynten like etter nyttår, trettendedag den 6. januar eller tyvendedag den 13. januar(som tidligere var nyttårsdagen)."

Anonymous poster hash: d466b...a13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...