Gå til innhold

hva er egentlig en forening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri turt å spørre noen, for det er vel noe alle vet? Bekjente av meg forteller om at de skal i forening, eller skal ha forening. Jeg jatter med å later som om jeg vet hva det er.. jeg har ikke mange venner, så om dette er noe som går an å bli med på,så ønsker jeg jo det.. men hvordan?

Anonymous poster hash: 08842...23a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan svare?

Anonymous poster hash: 08842...23a

Skrevet

I den konteksten du beskriver så er det mest sannsynlig en liten forsamling av kvinner (venninner, naboer, kollegaer el.) som samles enten om en felles aktivitet (strikking, scrapping, matlaging, sying el.) hjemme hos noen eller at de møtes kun for sosialt samvær, men kaller det forening fordi de er en fast gjeng som gjør dette som et fast opplegg.

Anonymous poster hash: 9d5fa...a0e
Skrevet

Tenker at det er det samme som klubb? Altså at de er en gjeng som samles hjemme hos noen, spiser litt god mat, skravler og koser seg.. Min bestemor hadde syklubb, som de kalte det. Men tror nok det var minimalt med sying, og desto mer skravling. :)

Skrevet

Jeg er med i to foreninger, en er med gamle gode venninner. Og en er med barselgruppa, bare nå på kveldstid uten barn. Vi fant ut at vi hadde superkjemi alle mammaene, at når det var på tide og ut i jobb igjen, så måtte vi enten avvikle gruppa eller fortsette på kveldstid. Vi valgte det siste, og kalte det heller forening.

I begge gruppene så treffes vi en gang i måneden. Spiser god mat, skravler og har det hyggelig. Jeg synes det er fint, for da blir det et fast opplegg. Er ikke så god på det å stikke på besøk, så da funker dette veldig fint for meg.

Anonymous poster hash: 5ae3a...6bc
Skrevet

En god, gammaldags syklubb. Som oftest uten sying, men med en hel del skravling! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...