Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #1 Skrevet 22. november 2013 Jeg er tilhenger av gjenbruk og har ikke så god råd. Ser det gis bort mye på finn.no og selges mye billig. Er litt nysgjerrig på om det kan gå an å skaffe det meste man trenger til babyen gratis (eller nesten gratis) fra finn, arv fra venner/familie/naboer osv. Tenker kun å kjøpe ny madrass + bilstol (ev. kjøpe av noen man vet har behandlet den pent). Ellers kan vel det meste andre være brukt...? Hva tenker dere? Anonymous poster hash: a58cc...32b
Gjest Anybody Skrevet 22. november 2013 #2 Skrevet 22. november 2013 Klart det går an! Bare å prøve det
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #3 Skrevet 22. november 2013 Også sko burde du kjøpe nytt, ellers tenker jeg også at brukt er gull. Får så god samvittighet av det. Ting koster ekstremt mye mindre på finn.no, men tror nok du må betale en del på det dog. Jeg endte opp med å kjøpe mye mer ting siden det var billig og jeg ikke forurenset noe. Beibiser rekker jo ikke å slite ut ting før de vokser ut av det, så bare tull å forurense og forbruke på å kjøpe nytt. Brukte klær især og har vasket ut alt av giftstoffer i seg. Anonymous poster hash: 51812...ffa
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #4 Skrevet 22. november 2013 Vi kommer nesten ikke til å kjøpe noe nytt til babyen. Bilstol, vogn og seng arver vi fra familie, og så har vi fått lassevis med klær både fra venner og familie. Helt gull, det er mye bedre for miljøet, og jeg regner uansett med at pengene får bein å gå på etter hvert Nesten ingen ting av det er slitt, de rekker jo ikke å bruke det noe særlig før det er blitt for lite. Anonymous poster hash: 5b137...fc6
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #5 Skrevet 22. november 2013 Vi har nesten arvet og fått alt! Brukt er gull verdt Bare tull å kjøpe alt nytt, som babyen passer i i 1-2 uker! Anonymous poster hash: 556a1...3e7
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #6 Skrevet 22. november 2013 Har kjøpt klær og leker brukt. Madrass og sånn må være nytt. Anonymous poster hash: 32393...100
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #7 Skrevet 22. november 2013 Vi har også kjøpt mye brukt til den kommende babyen, og har spart mange penger! Vogn, voksipose, stellekommode og vugge har vi kjøpt brukt. Seng har vi fra førstemann (kjøpt ny madrass) og bilstol har vi kjøpt ny. Det vi har kjøpt brukt er så pent/lite brukt at det ser omtrent nytt ut. Anonymous poster hash: ea575...a03
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #8 Skrevet 22. november 2013 Her blir det veldig mye brukt denne gangen. Seng med madrass, sengekant, masse klær, lammeskinn, sengetøy, tepper, bæresele og leker har vi etter storesøster, så det blir mye gjenbruk. Bilstol er kjøpt billig fra venninnes barn (vet at setet er uskadet). Moseskurv har vi kjøpt billig på finn, stofftrekket blir vasket og vi legger i en ny madrass, like fin som ny!. Stellebord har vi kjøpt brukt på finn til langt under halv pris og det er et flott, stødig brio stellebord som ser nytt ut. Quinny zapp xtra reisetrille er kjøpt pent brukt og til en billig penge, hovedvogna kommer vi antagelig til å kjøpe ny (?) da den vogna vi vil ha er ganske ny og selges ikke ofte brukt ennå. Blir dette barnet en gutt må vi handle inn en del tøy da vi har jente fra før, og dessuten blir de født på forskjellig årstid, så må nok uansett supplere garderoben litt. Kommer til å kjøpe litt nytt og litt brukt. Det er utrolig mye som kan kjøpes brukt uten at det går på bekostning av utseende, kvalitet eller komfort, så kan man heller spare de pengene og legge litt ekstra i de tingene man vil kjøpe nytt. Anonymous poster hash: fa537...947
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #9 Skrevet 22. november 2013 Kjøpte brukt vogn til førstemann, så helt ny ut og alt av trekk kunne vaskes i maskin. Klær har jeg arvet mye, og det meste er jo helt fint. Noe vet jeg at nå kommer til å bli brukt av barn nr 7(!) i rekka, arvet og det ser fortsatt veldig bra ut. Det er ikke mange gangene de bruker et plagg før det er for lite. Anonymous poster hash: e7f01...702
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. november 2013 #10 Skrevet 22. november 2013 Brukt er gull! Denne gangen har jeg fått låne vogn, fått bilstol, hadde seng fra tidligere, fått stellebord og masse klær. Allikevel flyr pengene, så det er bare å spare der man kan!
sug lut Skrevet 22. november 2013 #11 Skrevet 22. november 2013 Brukt er supert, både for utstyr og klær.
Jallow B Skrevet 22. november 2013 #12 Skrevet 22. november 2013 Vi fikk utrolig mye brukt i begynnelsen, og brukte vel ca 2000 kroner totalt på 3mnd, inkludert vogn, bæresele og alt av utstyr og klær. Vi får ennå i ny og ne, og blir like glade hver gang
Cruella De Vil Skrevet 22. november 2013 #13 Skrevet 22. november 2013 Vi var heldige og arvet masse klær og utstyr, og til førstemann kjøpte vi nesten ingenting utenom barnevogn, bilstol og ny madrass til sengen. Så jeg vil tro du kan finne det meste du trenger gratis eller til en billig penge på finn.no, eller arbe av familie/venner.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #14 Skrevet 22. november 2013 Det kunne ikke ramlet meg inn å kjøpe noe brukt fra fremmede, men setter stor pris på å arve fra familie og venner. Vi arvet det meste da vi fikk førstemann, tror faktisk vi kun kjøpte stellebord! Veldig kjekt :-) Men så er vi heldige som har stor familie å arve fra! Anonymous poster hash: 294ba...ae5
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #15 Skrevet 22. november 2013 Vi har lite nytt til babyen, har lånt utstyr fra bror som hadde baby i fjor. Fikk også plukke klær hos ei venninne som har kun 1 barn. Masse fine klær:-) Anonymous poster hash: 0d57b...5ef
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #16 Skrevet 23. november 2013 Også sko burde du kjøpe nytt, ellers tenker jeg også at brukt er gull. Får så god samvittighet av det. Ting koster ekstremt mye mindre på finn.no, men tror nok du må betale en del på det dog. Jeg endte opp med å kjøpe mye mer ting siden det var billig og jeg ikke forurenset noe. Beibiser rekker jo ikke å slite ut ting før de vokser ut av det, så bare tull å forurense og forbruke på å kjøpe nytt. Brukte klær især og har vasket ut alt av giftstoffer i seg. Anonymous poster hash: 51812...ffa Sko når de begynner å gå er viktig, ja. Det bør være nytt. Sant at man kan lure seg selv ved å kjøpe mye fordi det er billig!! Viktig å passe på! Anonymous poster hash: a58cc...32b
Anonym bruker Skrevet 23. november 2013 #17 Skrevet 23. november 2013 Det kunne ikke ramlet meg inn å kjøpe noe brukt fra fremmede, men setter stor pris på å arve fra familie og venner. Vi arvet det meste da vi fikk førstemann, tror faktisk vi kun kjøpte stellebord! Veldig kjekt :-) Men så er vi heldige som har stor familie å arve fra! Anonymous poster hash: 294ba...ae5 hva er skummelt med å kjøpe fra fremmede? Går an å vaske klær osv. Anonymous poster hash: a58cc...32b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå