Gå til innhold

Bytte etternavn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker! Giftet meg før i år. Er veldig glad i etternavnet mitt, men en del av meg har lyst til å ta mannens. Da heter jo "alle" det samme.

Men; jeg har et barn fra et tidligere forhold, og han har farens som mellomnavn, og mitt som etternavn. Er liksom det som stopper meg.

Mannen vil ikke bytte etternavn slik at det er sagt...

Hva hadde du gjort??

Anonymous poster hash: cf493...00d
Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ville beholdt mitt og tatt mannens i tillegg. Har og barn fra før, og dessverre har hun kun fars etternavn, så vi har ikke samme navn i det hele tatt :/

Skrevet

Tatt mannens som mellomnavn og beholdt mitt eget som etternavn

Anonymous poster hash: 769de...1a8

Skrevet

Behold ditt eget. Ingen grunn til noe annet - du er gift og vet det, men du er også din egen person. Og at du har samme navn som ditt særkullsbarn er jo faktisk viktig.

Skrevet

Hvis barnet ditt har ditt etternavn vil jo ikke alle hete et samme om du skifter? Jeg ville beholdt mitt om jeg var i din situasjon, av hensyn til barnet. I motsatt fall ville jeg nok kanskje skiftet, avhengig av hvor tett knyttet jeg var til mitt eget. Synes ikke det nødvendigvis er mer logisk at en kvinne skal ha sin fars etternavn, enn sin manns.

Kan du ta mannens som mellomnavn som et kompromiss? 

Anonymous poster hash: 7b1af...087
Skrevet

Barna jeg har med mannen har mitt som mellomnavn, og hans som etternavn. Hadde liksom vært greit å hete det samme ;) Får tenke litt på det.. HI

Anonymous poster hash: cf493...00d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...