Gå til innhold

Har jeg vært mye borte fra jobb siden januar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt i hele år etter Ischias i ryggen (jobber i helsevesenet, så får ikke lov til å jobbe pga mye løft og stell). Så vil si du har lite fravær og er heldig som kan gå på jobb :)

Anonymous poster hash: 7776e...739

Fortsetter under...

Skrevet

I forhold til mitt sykefravær var dette mye, men så er vi i dette huset så og si aldri syke heller da.

Det hender barna klager på litt vondter på morgenen, men da får de beskjed om å prøve å gå på skolen, også får de heller ringe meg om de ikke klarer hele dagen. Bare en veeeldig sjelden gang har jeg mått hente dem.

Selv kan jeg ikke huske å ha vært hjemme med egen sykdom, og har heller aldri i mitt 40 årige liv gått på en penecilinkur. ( vet ikke engang hvordan det staves :-) )

Jeg ser jo på jobben at det er de samme som har høyt fravær, og de samme som kommer på jobb uansett.Anonymous poster hash: 7742a...2c8

Høy arbeidsmoral, men lav foreldremoral. Jippi.Anonymous poster hash: f6679...b31

Hva mener du med lav foreldremoral?

Er ikke uvanlig at barn har 9-14 syken. Jeg gjør akkurat det samme med mine barn med mindre de har nedsatt almentilstand og feber.

Anonymous poster hash: c5350...fc3

Skrevet

Sweedish (norwegian) working women paradox....

Sverige og Norge blir år etter år kåret til det beste landet å bli mor i. I Sverige og Norge jobber kvinner minst av alle i-land, i gjennomsnitt 30 timer/uke. I Sverige og Norge har kvinner noe av det høyeste sykefraværet i verden...

Hva er galt?Anonymous poster hash: 2893f...8d1

Vi har rettigheter du bare kan glemme i mange andre land.

Der jeg kommer fra velger de fleste kvinner å gå hjemme etter de har fått barn for fødselsfri er en rettighet som ikke alle arbeidsgivere gir. Blir en syk går det utover ens feriedager og de er langt færre enn i f.eks Norge.

Det jeg ikke har respekt for er f.eks ene svigerinna mi som jeg ikke takler hun og min svoger planlegger året med maks uttak av syk barn dager, egen meldinger osv.

Hun jobber på nav så hun kan sine rettigheter.

Anonymous poster hash: c5350...fc3

Skrevet (endret)

Ja, det er mye.

Du har totalt sett vært borte over 10 % av arbeidsdagene i år, og et normalt mål for mange arbeidsgivere er å ha sykefravær på under 5-6 %.

Alt over dette vil jeg si er mye.

Endret av Brennheite Badeand
Skrevet

Det synes jeg ikkevar særlig stort nei.

Jeg har 1,5 dag fordi jeg var syk, så måtte jeg dra hjem en dag pga dårlig mage.

Har hatt 3 eller 4 dager med sykt barn.

Jeg startet i juli.. SFO jobb.

Anonymous poster hash: 1c8b2...8aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...