Gå til innhold

Gravid som student og foreldrestipend fra lånekassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Det er sikkert noen som har spurt om dette før, men jeg fant ikke frem til det i farta, så kanskje noen vet.

Kan man bli gravid før man søker på et studie og dermed få foreldrestipend fra Lånekassen? Eller må man søke på studiet først, for så å bli gravid, for å kunne få foreldrestipend fra Lånekassen? Eller må man ha startet på studiet, for så å bli gravid, for å kunne få foreldrestipend fra Lånekassen?

Hvis man har jobbet deltid 6 måneder før fødsel, samtidig som man har vært student, kan man da få foreldrestipend fra lånekassen samtidig som man får foreldrepenger fra NAV?

Anonymous poster hash: 8a974...1ab
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du må ha hatt rett til stønad 6 mnd før fødsel.

Anonymous poster hash: a9cf1...7d9

Skrevet

Men hva om jeg er student nå, men er ferdig på det studieprogrammet jeg går nå, men søker på et nytt et? Gjelder det da?

Anonymous poster hash: 8a974...1ab
Skrevet

Det et jeg litt usikker på faktisk. Men veldig greit å ringe Lånekassen å høre :)

Anonymous poster hash: a9cf1...7d9

Skrevet

Så lenge du har de siste seks månedene før du går ut i perm får du foreldrestipend. Det gjør ingenting om du går fra et studie til et annet så lenge du har studert de siste seks månedene uten opphold.

Skrevet

Du må ha gått skole i 6mnd før babyen kommer for å ha rett på det. Om det er 6 mnd fra høstens skolestart eller om det er noen mnd på våren og noen på høsten med sommerferie mellom, så gjelder begge :)  Jeg ble gravid i April/Mai med termin i Januar og jeg fikk da foreldrestipend ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...