Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #1 Skrevet 21. november 2013 Hei Det er sikkert noen som har spurt om dette før, men jeg fant ikke frem til det i farta, så kanskje noen vet. Kan man bli gravid før man søker på et studie og dermed få foreldrestipend fra Lånekassen? Eller må man søke på studiet først, for så å bli gravid, for å kunne få foreldrestipend fra Lånekassen? Eller må man ha startet på studiet, for så å bli gravid, for å kunne få foreldrestipend fra Lånekassen? Hvis man har jobbet deltid 6 måneder før fødsel, samtidig som man har vært student, kan man da få foreldrestipend fra lånekassen samtidig som man får foreldrepenger fra NAV? Anonymous poster hash: 8a974...1ab
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #2 Skrevet 21. november 2013 Mener du må ha hatt rett til stønad 6 mnd før fødsel. Anonymous poster hash: a9cf1...7d9
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #3 Skrevet 21. november 2013 Men hva om jeg er student nå, men er ferdig på det studieprogrammet jeg går nå, men søker på et nytt et? Gjelder det da? Anonymous poster hash: 8a974...1ab
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #4 Skrevet 22. november 2013 Det et jeg litt usikker på faktisk. Men veldig greit å ringe Lånekassen å høre Anonymous poster hash: a9cf1...7d9
klishe89 Skrevet 22. november 2013 #5 Skrevet 22. november 2013 Så lenge du har de siste seks månedene før du går ut i perm får du foreldrestipend. Det gjør ingenting om du går fra et studie til et annet så lenge du har studert de siste seks månedene uten opphold.
Kiiwii Skrevet 27. november 2013 #6 Skrevet 27. november 2013 Du må ha gått skole i 6mnd før babyen kommer for å ha rett på det. Om det er 6 mnd fra høstens skolestart eller om det er noen mnd på våren og noen på høsten med sommerferie mellom, så gjelder begge Jeg ble gravid i April/Mai med termin i Januar og jeg fikk da foreldrestipend
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå