Gå til innhold

6 mnd og bare koser seg i mageleie! Trenger hjelp her....

♥Madam Mim♥

Anbefalte innlegg

Har noen her tips til hvordan i alle dager jeg skal få han til å være mer interessert i å se verden fra mageleie?

Han kan ligge på magen å bare kose seg. Ligger da med hodet hvilende påd en ene armen og leker/spiser på lekene sine.

Jeg setter armene innunder kroppen hans i vinkel fra armene og da løfter han, men viser ingen initiativ til å gjøre dette på egenhånd.

Har vært to ganger hos fysioterapeut og har ny time i desember så dette er et "problem" som blir fulgt opp, men føler ikke noe hjelper....

Han er sterk i alt annen bevegelse og det er heller ikke låsninger som er problemet.

Fikk litt hetta når jeg i stad så bilde av en baby som er en uke mindre en min gutt som i dag satt seg opp helt selv! Gutten min er jo milevis fra i det hele tatt å komme i krabbestilling!

Ligge på magen på stellebordet, friste med leker, ligge ansikt til ansikt med han er allerde forsøkt.....Hva skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første bud.. Ikke begynn å sammenligne.. Da blir du gal tilslutt ;)

Om det er noen trøst, så har jeg nettopp vært noen mnd til oppfølging av min som nå er 8 mnd, fordi han rett og slett nekter å rulle fra rygg til mage..Han greide det noen ganger av og til, men ikke bra nok ifølge fysio. Så vi måtte øveøve.. Ikke før på mandag kveld begynte han.. Og da var det ikke øitt heller.. Da var det rundt og rundt og rundt mens han lo.. Så jeg tror han bare kødda med oss :P

Og krabbestilling? Haha! Det er vel det neste vi blir innkalt for.. Det er ikke alle som krabber by the way ;)

Storesøstera var også "treg" med mange ting første 1,5 året.. Men nå har ho tatt igjenalle. Ho gikk ikke før over 18 mnd. Men henne stressa jeg.. Nå er jeg heeelt laydback ;)

Eneste rådet fra meg er, prøv å ikke stress bare du.. Fortsett å øv, så plutselig sitter det ;)

Joooo! Har forresten et tips! Med storesøster her var det litt det samme.. Vi fikk beskjed om å rulle til et håndkle eller noe og støtte opp som ei pølse under øvre del av brystkassa. Da kunne hun ikke legge seg ned i kosestilling og ble litt irritert.. Men funka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv et håndkle under brystet. Ruller han fra rygg til mage? Han har kanskje ikke motivasjon til å komme seg over på magen hvis han ikke liker å ligge sånn?

Anonymous poster hash: 2a192...693
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lå lite på magen før han lærte seg å rulle, og da var han over 7 mnd. Treg ja, men tenker at det haster jo ikke. Ingen vits i å stresse :)

Anonymous poster hash: eeaf7...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også en baby som ikke ville løfte noe særlig, han var også til fysio for dette.

Det vi gjorde var at vi fant favorittgreiene hans (et "smykketre" som han alltid har vært så fascinert av, gitaren til pappa) o.l. som vi visste at han ikke kunne motstå, og lå det ved siden av han. Vi fikk han til å se til høyre, venstre og tilbake igjen ved å følge disse gjenstandene... I løpet av 2 uker var ting myyyye bedre... :) Han ble sikkert sterkere av det vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar :-)

Jeg stresset egentlig ikke med at han er litt treg, men siden helsesøster og fysioterapeut virker til å stresse med dette og snakker som om at dersom han ikke løfter seg så kan han heller ikke noen gang lære seg å sitte, krabbe osv fordi løft i mageleie er utgangspunkt til alle de andre bevegelsene :-/

Ha snur hode fra side til side for å se på leker, men noe mer enn det er det vanskelig å få han til å gjøre.

Han ruller både fra rygg til mage og mage til rygg :-)

Håndkle skal forsøkes i dag, da kanskje han blir litt mer villig og det er ikke så lett for han å vippe til sida slik som han har lett for å gjøre nå :-)

Den puta virker jo super, kanskje jeg må se om jeg i det minste finner noe lignende i leketøysbutikken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge ligger barnet? Tar du det opp med en gang han begynner å bli "frustrert"? 

For det er frustrasjonen som gjør at læringsviljen trigges. 

Du må prøve å slappe litt av, plutselig kommer det!

Her krabbet ikke mini før hun hadde tatt sine første skritt. Hun gikk langs bordet da hun var 6,5 mnd gammel. Så, ja det er ekstremt stor forskjell på babyer på dette stadiet. Det gjevnes mer ut etterhvert som de vokser, Håpet er langtifra ute, han er tross alt bare 6 mnd gammel :) 

Senk skudrene og gi han tid :)

Anonymous poster hash: f1cc8...0ef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngste her ble nettopp 7 mnd og støtter seg heller ikke på strake armer i mageleie. Han rulla for første gang fra rygg til mage dagen han ble 7 mnd, endelig!! Men han ruller generelt veldig lite. Kan fint ligge på magen og støtte seg på albuene i 15-20 minutter av gangen da, selv med sitt kjempestore hode, så gutten er sterk! Men antakeligvis bare veldig bedagelig, forhåpentligvis.... :P Skal til fysioterapeut på tirsdag, han var mye til manuellterapeut/fysio når han var mindre pga stivhet og låsninger i bekken/skuldre/nakke. Vil bare dobbeltsjekke at han ikke har blitt stiv igjen og at det er derfor han henger litt etter.

Storebroren rulla for øvrig for første gang 6,5 mnd gammel, satt stødig på rumpa 7 mnd gammel, krabbet 8 mnd gammel og gikk 10 mnd gammel :)

Endret av Madolyn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lå han også lenge bare å koste seg i mageleie men plutselig løsnet d og han lærte seg da ganske fort å rulle til magen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...