Gå til innhold

Effekt av stesolid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått meg en skikkelig muskelfestebetennelse og var hos legen i går. Har sterke smerter og fikk derfor resept på voltaren og tramadol (nobligan). Er i tillegg syk med bihule/ørebetennelse samt hoste som har vart i 2 uker men dette antas å være virus så har ikke fått behandling for dette.. Pga sterke smerter og "stivhet" i musklene fikk jeg også resept på stesolid 5 mg. Har aldri tatt dette før men tenkte jeg skulle gjøre som jeg fikk beskjed om av legen og tok en tablett da jeg la meg i går kveld.. Ble helt susete og sov dårlig for jeg følte meg rett og slett full av dem, sov lenge i dag og kreket meg ut av senga i 13 tida.. Følte meg så litt bedre men nå i ettermiddag føler jeg meg helt rar og susete i hodet.. Kan det enda være effekt av stesoliden? Ser den har halveringstid på 20-50 timer... Noen som har erfaring med dette? Enten må det jo være effekt av stesoliden fortsatt, eller så er det infeksjonen som har blusset opp.. Noe er det iallefall for jeg føler meg slettes ikke bra, er kvalm og uvel og skikkelig susete i topplokket.... 

Anonymous poster hash: 1c45d...fe6
Skrevet

Det er sikkert stesoliden. Lillesøstra mi (som er veldig psykisk syk) har gått på samme styrke som deg i perioder på 14 dager for å roe seg ned. Hun er veldig utagerende så må dopes ned (med stesolid).

Veldig rart du fikk de? Har aldri hørt noen har fått de pga smerter? Jobber med en del stesllidbrukere også, og de brukes kun ved epilepsi eller som sterke beroligende.

Skrevet

Jeg har aldri hørt om at benzodiazepiner (legemiddelgruppen Stesolid tilhører) gis med indikasjon muskelfestebetennelse. Jeg ville aldri ha tatt dem. Forøvrig er det typiske bivirkninger du beskriver.

Anonymous poster hash: c53bd...404

Skrevet

Du kan nok selge resten av dem for gode penger i narkomiljøet. Sikkert 400-500 kroner stykke!!!

Det er dop! Blir gitt tilpsykisk syke.

Anonymous poster hash: 61988...cad

Skrevet

Jeg er helsearbeider, men ikke sykepleier.

Jeg kan ikke si om det er stesoliden som gjør at du føler deg på den måten, men jeg synes det høres logisk ut.

Vi gir noen ganger stesolid av to grunner.

Pasienter som er veldig nervøse får stesolid for å kunne klare å slappe av for å få gjennomført undersøkelsen vi skal ta.

Pasienter som har rykninger eller ufrivillige bevegelser får stesolid fordi det gjør at musklene slapper av (de sovner jo nesten av 5 mg hvis de ikke er vant med slike medikamenter.....). 

Har ikke erfaring med stesolid som smertestillende, men hvis du er stiv i musklene og føler at du ikke får slappet av, men at det alltid er "anstrengt" så kanskje det kan være årsaken??

Nok en gang, jeg bare sier høyt det jeg tenker, jeg VET ikke noe av dette!!!

Skrevet

Vet hva de er, er sykepleier selv.. Fikk dem for å slappe av pga jeg spenner alle musklene i nakken pga smrrtene.. Men har jo aldri tatt noe sånt selv før (og kommer aldri til å ta de igjen) men jeg forventet ikke at effekten skulle sitte så lenge i.. Sjekket tempen nå -ingen feber så da må det jo være stesoliden som enda virker. .Får legge meg og sove det av meg. .. Takk for svar. ..

Anonymous poster hash: 1c45d...fe6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...