Gå til innhold

Trenger tips til sunne helgemiddager til meg og kjæresten

Anbefalte innlegg

Vi er alene i helgen uten barn og da er det veldig koselig å ha litt "voksenmat" på kvelden fredag og lørdag. 

Jeg holder på å slanke meg (lavkalori) og har ikke lyst å la en helg ødelegge den gode trenden jeg er i. Men erfaringsmessig vet jeg at det er lettere å lage hverdagsmiddager med lite kalorier enn helgemiddager.

Noen som har gode tips til magre gode middager?

Anonymous poster hash: 0ad57...dcf

Fortsetter under...

Vi er alene i helgen uten barn og da er det veldig koselig å ha litt "voksenmat" på kvelden fredag og lørdag. 

Jeg holder på å slanke meg (lavkalori) og har ikke lyst å la en helg ødelegge den gode trenden jeg er i. Men erfaringsmessig vet jeg at det er lettere å lage hverdagsmiddager med lite kalorier enn helgemiddager.

Noen som har gode tips til magre gode middager?

Anonymous poster hash: 0ad57...dcf

Texmex kan lages sunt:) Bruk karbonadedeig, egen krydderblanding, mager kesam og masse grønnsaker:) Ost og lefser/skjell kan sløyfes eller eventuelt spises i begrenset mengde etter hvor mange kcal du har "råd" til. Bruk gjerne my chili/jalapenos, jeg blir raskere mett med mye krydder.

Skalldyr gir lite kalorier:) Pass bare på tilbehøret:)

Mye godt og magert å lage av kylling også:)

Hvis dere er barnefri har dere kanskje tid til litt mer trening/tur, og kan kanskje tillate dere det lille ekstra uten å ødelegge slankingen. Uansett, kos dere:)

Anonymous poster hash: 6d483...fc3

Biff er magert kjøtt, så er det bare å lage moderat tilbehør, type sjysaus, ikke bearnaise, bakt eller kokt potet, ikke pommes frites eller fløtegratinerte.

Elgkjøtt er kjempemagert.

Kylling, f.eks. kylllingbryst fra Stange, så blir det litt mer fest. De er store, vi pleier å dele ett.

Fisk er også festmat!

Anonymous poster hash: 70f7a...9b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...